Nya chassin från Lian Li

Permalänk
Medlem

Alla är jätte fina förutom PC-A01 Några swec tester skulle inte vara fel!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

HAHAHAAHAH.. Ahaah *tårar i ögonen.. översättningen är ju roligare än Simpsons

Permalänk
Medlem

Jösses... deras översättningsprogram suger verkligen kewk!

Lol@läsningen...

O nej, jag tyckte nog inte om något av dom chassin'a....

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schonke
Suck. Varför har inte mitt chassi "saken ultra ventilkänslan"? xD

http://www.lian-li.com/product/product05.php?pr_index=112&cl_...

Man kan ju fråga sig vad de anlitar för folk som översättare.

"The outward appearance of the company benefits greatly from further mistranslations and help amuse abroad customers for their much improved pleasant browsing experience of our happy anodized products."

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Grymt vilken dålig fantasi Lian Li har på sina chassin. Ser ju lika kantiga och fula ut som dom alltid gjort.
Bockad aluplåt attraherar inte. Skulle gärna sett mer rundade former än den Volvo 240 serien dom släppt nu.
Container!
EDIT* Glömde att nämna, när ska dom inse att blåa lysdioder är löjligt ute och inte snyggt längre som på 90-talet.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Grymt vilken dålig fantasi Lian Li har på sina chassin. Ser ju lika kantiga och fula ut som dom alltid gjort.
Bockad aluplåt attraherar inte. Skulle gärna sett mer rundade former än den Volvo 240 serien dom släppt nu.
Container!

777

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
777

Boeing?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Boeing?

bara motorn:

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
bara motorn: http://www.silverpcs.com/images/pc777_a.jpg

Nja nu förstår jag. Denna 777 var helt ny för mig faktiskt. Vet inte om dom har designat den efter en Saab turbo eller en snigel i snäcka?
Lite åt rätt håll men långt borta ändå på nått sätt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Vet inte om dom har designat den efter en Saab turbo eller en snigel i snäcka?

haha, jag tänkte faktiskt skriva ett de snott formen från Ur-SAABen..

själv anser jag att 777 är lite väl mycket form över funktion. och jag vet inte ens om jag kan påstå att jag finner det snyggt, men originellt, det är det.

sen är ju fyrkanten normen i datavärlden, och sålänge alla kort man stoppar i dem är fyrkantig kommer det att vara den enda optimala modellen. det finns helt enkelt logiska begränsningar i bra design här, jag tycker Lian-Li oftast följer den bland de främsta och livar upp med små medel istället.

nått jag verkligen blir lack på är fånerier som en bullig front som är 20% bredare än själva chassit och liknaden påhitt, till ingen som helst nytta. (nej, så snyggt var det inte heller Compaq mfl..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att 777an ser betydligt bättre ut i verkligheten. Man kan inte anklaga dem för att inte försöka i alla fall.
Personligen skulle jag nog inte köpa 777an men jag tycker Lian-Li borde satsa lite mer på sådana vågade former. Då skulle de säkert kunna skapa något som jag i alla fall jag bara hade blivigt tvungen att skaffa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugggge
Håller med.. Och skall man ha en miljon 5.25-platser vore en dörr att skymma eländet med fint. Speciellt om de är i brons??!

Precis, Lian-Li ska ju göra stilrena chassin (vad ju det dom blev kända på först och IMHO de som fortfarande är snyggast). Deras äldre var riktigt fina men alla 5,25" platser förstörde ju utséendet. Visst har de ett par med dörr också men inte tillräckligt.

Skulle kunna köpa en av modellerna med dörr faktiskt, men aldrig någon annan från deras nuvarande utbud.

Permalänk

http://www.lian-li.com/product/product06.php?pr_index=113&cl_...

Denna var väl ny med? Där har ni också en dörr för ni som gnäller på 5,25 platserna

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Jo såg den, klart snyggast tycker jag

Men HD-lösningarna osv. kräver en del modifikation om man är mån om en riktigt tyst burk.

Permalänk
Medlem

PC-A70 *dreggel*

Permalänk
Medlem

PC-A71 hade jag missat!

shite den var riktigt najs!
bäst hittills av dom modellerna.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

gillade PC-A06 faktisk... om man nu inte gillar det blå ljuset så är man ju faktiskt inte tvungen att koppla in det

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

MOAHAHAA... översättningen!

Fördelarna med PC-A70:
10. ¡»H.D.D. Switches over a place 12 ¢Q ventilator to carry off the steam

Om det ångar om hårddisken räcker det nog inte med en 12cm fläkt ;-D

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Swede
MOAHAHAA... översättningen!

Fördelarna med PC-A70:
10. ¡»H.D.D. Switches over a place 12 ¢Q ventilator to carry off the steam

Om det ångar om hårddisken räcker det nog inte med en 12cm fläkt ;-D

Nänä, men den hade ju faktiskt plats för 6st 12cm fläktar för att ventilera ut ångan ;-P

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

PC-A01 var ju riktigt stiligt

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

Tyckte att de såg hyffsat bra ut, kanske kanske snart dags att pensionera min wavemaster för att få ett mer skruvarvänligt chassi. Fast orka när allt är monterat och funkar så fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
PC-A71 hade jag missat!

shite den var riktigt najs!
bäst hittills av dom modellerna.

Hittade just en recension av den här:
http://www.xsreviews.co.uk/reviews/cases/lian-li-pc-a71/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Hittade just en recension av den här:
http://www.xsreviews.co.uk/reviews/cases/lian-li-pc-a71/

tack, intressant. ska läsa nogrannare när jag få tid. semester just nu

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti