Permalänk
Medlem

Overlord (PC)

Verkar som om Overlord till PC släpps imorgon.
Hur som helst spelar men en ond "overlord" som styr sin lilla arme med minions. Gör lite olika quest och är allmänt ond (slaktar får, krosar blommor och mördar haflings bl.a.).
Demo finns bl.a. hos FZ

Permalänk
Medlem

Kul spel men lite jobbigt med den backtracking som behövs ibland och när ens minions inte fattare hur de ska springa tillbaka till en efter att ha lämnat nått vid towerportalen så man ändå måste springa dit för att hämta upp dem.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Vill påminna mig att jag hört något om att man har en valmöjlighet att döda eller inte döda "civila" vilket skall resultera i olika saker i spelet.
Min fråga är nu såklart: Vad blir det för skilnad under spelets gång?
Skulle vara kul att veta vad man bör göra och inte göra.

EDIT: Eller så är det kanske inte så kul att veta resultatet i och för sig. :S

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Det verkar kanon , man kan säga att det är en uppföljare till den gamla goda dungeon keeper

Hoppas mitt ex dyker upp snart på posten så man kan gotta sig i förstörelse och slakt!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

måste testas!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Nån som har börjat spela än? Skulle behövt hjälp om de är möjligt

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått röda imps, rätt kul spel

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Orkar inte vara olaglig
Förhandsbeställde det för ett bra tag sedan, dock fick jag det inte i fredags, sitter här surt och väntar. Dock äre ännu surare att jag åker till Kina i tre veckor imorgon bitti.....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Orkar inte vara olaglig
Förhandsbeställde det för ett bra tag sedan, dock fick jag det inte i fredags, sitter här surt och väntar. Dock äre ännu surare att jag åker till Kina i tre veckor imorgon bitti.....

Jag hade hellre åkt till Kina din tok! För så bra är inte spelet, du kan spela det när du vill ändå

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har lirat lite de senaste dagarna, och jag måste säga att det är hyfsat underhållande, om än lite enformigt. Har skaffat mig alla imps, och om jag ska vara ärlig tycker jag nästan de man har i början är bäst

Tycker styrningen är smått jobbig. Är lite bökigt att hantera alla imps, men det fungerar. Något som skulle varit bättre, hade varit om man hade en muspekare att styra och ställa med.

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewbn
Har lirat lite de senaste dagarna, och jag måste säga att det är hyfsat underhållande, om än lite enformigt. Har skaffat mig alla imps, och om jag ska vara ärlig tycker jag nästan de man har i början är bäst

Tycker styrningen är smått jobbig. Är lite bökigt att hantera alla imps, men det fungerar. Något som skulle varit bättre, hade varit om man hade en muspekare att styra och ställa med.

Har du klarat fånga jewel i ruborian desert? Om du har hunnit dit.
Har prövat mer än allt.. säkert nå simpelt som man inte har tänkt på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Det verkar kanon , man kan säga att det är en uppföljare till den gamla goda dungeon keeper

Hoppas mitt ex dyker upp snart på posten så man kan gotta sig i förstörelse och slakt!

Ditt ex?? Har hon varit så dum mot dig och brukar hon komma per post?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

exemplar

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

hadde skaffat alla imps, nya armor maxxad i magic points.

O så gick jag o deleta mina saves ;/

Permalänk
Medlem

Vad kräver det här för monster maskin då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kan ju inte ens installera spelet kommer upp 2 rutor om att några filer saknas :S

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Vad kräver det här för monster maskin då?

Monstermaskinen jag kör på är en 3ghz p4, 1gig ram och 9800pro.. Lirar på low hyfsat smärtfritt. Medium gick lite för tungt för min smak

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker speler är en mer eller mindre direkt portning från 360.

Det känns som att grafiken inte är riktigt rätt.
Min dator pallar jag få bra grafik och hög fps i dom flesta spel men i overlord ser det ut som skit om jag ska ha högre fps än 19.

Men men man för väll nöja sig det är ju billigare än ett 360.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel ^^
Specielt när ens Xbox 360 kontrol fungerar till PC-versionen också

Permalänk
Medlem

Fps'en är ju cappad till 30 också

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
exemplar

Det fattade han nog med, sarcasm you know?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Riktigt kul till en början. Men ganska snart så upptäckte jag hur löjligt enkelt spelet var. Utan att uppgradera min karaktär alls så spelade jag igenom 80% av spelet bara genom att spotta ut goblins med knappen intryckt, som att se på tecknad film. Sedan blev saven korrupt. Suck. Synd, det kunde ha varit ett bra spel om det hade vågat.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Haha det e ju kungligt , spelar som ond och slaktar allt i min väg , byborna krälar vid mina fötter och har tom offrat en ungmö åt mig , ska hitta 10st att ta med mig o städa i mitt slott men den sista bruden är hopplös att hitta *grrr*

Kultigt med extrapoäng då man bränt ner alla hus som går i byn eller dödat 10 kvinnor, 100 bybor osv.

Evil is fun! , bra att man blir mörkare då man får mer corruption lvl också.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Riktigt kul till en början. Men ganska snart så upptäckte jag hur löjligt enkelt spelet var. Utan att uppgradera min karaktär alls så spelade jag igenom 80% av spelet bara genom att spotta ut goblins med knappen intryckt, som att se på tecknad film. Sedan blev saven korrupt. Suck. Synd, det kunde ha varit ett bra spel om det hade vågat.

Drabbades också av en korrupt save, VÄLDIGT irriterande. Får vänta ett tag innan/om jag orkar köra om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Riktigt roligt spel ^^
Specielt när ens Xbox 360 kontrol fungerar till PC-versionen också

mmm! Det sög tills jag tänkte till och tog xbox360 kontrollen å plugga in så mycket lättare !

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Jag måste gå över eld för att kunna få nån panna, men den grejjen man spawnar rödas imps i är instäng i ett brinnande hus intill?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag måste gå över eld för att kunna få nån panna, men den grejjen man spawnar rödas imps i är instäng i ett brinnande hus intill?.

Gå tillbaka till början och hämta några röda då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Gå tillbaka till början och hämta några röda då.

han menar att han inte kan komma till den röda hive saken?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag måste gå över eld för att kunna få nån panna, men den grejjen man spawnar rödas imps i är instäng i ett brinnande hus intill?.

De röda impsen hittar du i halflingsens kök, spawnsaken i det brinnande huset är där för senare bruk.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Måste tillägga att jag tycker grafiken är mästerlig... Snacka om sköna miljöer! Grafiken i NWN 2 är inte så här snygg och dessutom krävande... Kör med max-inställningarna, Tower heart stone:n ser ruskigt snygg ut där den svävar

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]