Permalänk
Melding Plague

Asus omstrukturerar

Asus har tillkännagivit att företaget kommer att dela sin verksamhet i två delar för att öka sin konkurrenskraft. Det har tidigare rapporterats om en eventuell delning av det taiwanesiska företaget men nu är det alltså bekräftat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Asrock?

Tänkte precis samma sak...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

Asrock?....wh00t?

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Asrock?....wh00t?

Asrock

Permalänk
Inaktiv

Kan dom inte fixa till sin hemsida när dom ändå strukturerar om? Den är ju värdelös.

Permalänk
Medlem

Ersätta 33.6k modemet med ett 56k modem för ftp servern kan dom börja med.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Ersätta 33.6k modemet med ett 56k modem för ftp servern kan dom börja med.

Haha det har du rätt i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Ersätta 33.6k modemet med ett 56k modem för ftp servern kan dom börja med.

Jag tycker det gått någorlunda snabbt att ladda ner drivrutiner från asus?
Eller ja, ca 50kB/s men det tycker jag är helt okej för att ladda ner lite drivrutiner. Hos Gigabyte verkar man dock sällan komma över 1-2kB/s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Ersätta 33.6k modemet med ett 56k modem för ftp servern kan dom börja med.

Haha ja verkligen. Kommer nästan aldrig över 10kb/sek när man tankar drivisar därifrån. Otroligt störande. Tur dock att drivisarna inte är alltför stora.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Tycker deras hemsida är utmärkt, snabba nerladdningar och lätt att hitta de man behöver
varit uppe i 900 kilobyte per sekund, skriver så för annars så lär de bli debatt om hur man skriver med stort eller litet b eller k

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Angående ASRock. Vad jag har fått det berättat för mig från några datorbutiker och personer inom datorbranschen, är följande.

Ja, från början var det några tekniker + annan personal från Asus + utomstående aktörer, som lade grunden till att ASRock kom till för sisådär 5-6 år sedan. Då hade de stöd från Asus själva på olika sätt men sedan en tid tillbaka, vet ej när, så ska ASRock brutit sig loss från Asus och nu stå på egna ben mer eller mindre självständigt. Samtidigt vill inte Asus ha ett "lågbudgetmärke" i sin familj idag utan vill börja renodla produktionen etc. i olika bolag vilket framgår av nyhetsartikeln till denna tråd.

Stämmer detta påstående jag har fått höra och att det går bra för ASRock, lär man framöver se fler produkter och kanske är så ekonomin tillåter även mer kvalité och prestanda produkter. Dock ska man ha det i åtanke att det är en långsam process att bygga upp ett stark större företag och datorbranschen är inte ett lätt område att bygga upp ett företag i och få det att överleva under en längre tidsperiod.

Ja, deras hemsida fungerar ofta bra och är inte svår att hitta i idag men annat var det för några år sedan. Den hemsidan var inte speciellt trevlig att se enligt mig. Asus sida är fortfarande ofta seg och allmänt rörig att titta i plus att det inte är lätt att få tag på någon på detta företag, när det gäller ex. adresser eller e-post. Där är ASRock ett föredöme. Personligen har jag sedan inte så mycket förtroende längre för Asus support efter att ha varit i kontakt med dem vid några tillfällen för en väns räkning men den historien ska jag inte dra i den här tråden. Men jag kan avsluta med att skriva att det var på tiden att Asus börjar dela upp sig i olika bolag etc. för de hade fått växtverk och blivit svårhanterlig koloss i sin nuvarande form på företaget, enligt min åsikt.

/Saint25