Permalänk
Medlem

Guitarr hero till 360

Hej
Jag undrar hur det är med alla låtar i spelet.
Det blir väll lite "tjatigt" efter ett tag.
Kan man ladda ner nya låtar eller något via xbox live

Visa signatur

Anima67

Permalänk
Medlem

ja, man kan köpa mer låtar via xbox live

/Daniel

Permalänk
Testpilot

Det finns väldigt många låtar så det tar ett tag innan du tröttnar, här har du en lista: http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_hero_2#Main_setlist

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag har sett videor på folk som spelat Metallicas "One", FFVII-låten "One Winged Angel" m.fl, var hittar man dessa?

Permalänk
Medlem

Custom låtar funkar vad jag vet bara till PS2 om inte det har fixats till xbox 360. Det kräver att man har en enhet som klarar av att spela kopior. Det man gör är att fixa en image till datorn och sen med ett program ersätta de befintliga låtarna med andra. Problemet är att musiken läggs till i band-spåret och gitarrljuden spelas även om du missar en not. Det går givetvis att fixa flera kanaler så att gitarren är i en egen men då krävs det att man har instrumenten separerade vilket ingen förutom skivbolagen har.

Permalänk

Ni som kör på Hard eller expert, hur fan gör ni? Jag klarar medium rätt bra men på hard klarar jag inte ens en enda låt. Hur har ni fingersättningen när man ska få in den orangea knappen också?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Övning ger färdighet :). Fingersättningen är det lättast att hitta själv. För övrigt finns det en officiell tråd för spelet.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Finger sättning när låten börjar brukar jag lägga finger topparna mellan knapparna dvs. pekfinger mellan grön och röd långfinger mellan röd och gul(blir det väll?) sen när man spelar låten är det bara att ändra finger sättningen hela tiden dvs. vara dynamisk med fingrarna röra på handen låta den glida över knapparna som med en vanlig gitar

Visa signatur

Jag har dyslexi.