AMD förnekar uppskjuten lansering av Phenom

Permalänk
Melding Plague

AMD förnekar uppskjuten lansering av Phenom

Igår dök det upp rykten om att lanseringsdatumet av AMD:s nya processorserie Phenom skulle ha skjutits upp till första kvartalet nästa år. AMD förnekar nu dessa anklagelser och lovar att lanseringsdatumet är fjärde kvartalet av 2007 som tidigare planerat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på vad Phenom-prollarna kommer kosta, läste på fudzilla (jaa, jag vet att det är opålitligt) att det ryktades om ~350$ för den billigaste quaden, inte allt för illa

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Det priset vore inte fel. Men fudzilla som sagt.

Längtar tills de landar på marknaden. Den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem

Vad ligger dollarn på idag då? 7~ ? jaja, om den gör det så blir det ju ca 2500:-, vilket vore ett väldigt bra pris.

Visa signatur

Zantzano - 70 Warlock - Twilight's Hammer EU -

Permalänk
Medlem

när man hör dollarpriser så brukar man kunna multiplicera med ca 10 för att få fram priset här i sverige efter alla skatter ect.
Hoppas verkligen att de får ut processorerna snart, amd behöver verkligen det och vi konsumenter behöver verkligen lite alternativ till core 2 duo (iof så är inte amd:s prollar hetl usla men de är inte lika bra helt enkelt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
när man hör dollarpriser så brukar man kunna multiplicera med ca 10 för att få fram priset här i sverige efter alla skatter ect.
Hoppas verkligen att de får ut processorerna snart, amd behöver verkligen det och vi konsumenter behöver verkligen lite alternativ till core 2 duo (iof så är inte amd:s prollar hetl usla men de är inte lika bra helt enkelt)

Hoppas du inte menar Phenom prollarna bara.

Permalänk
Medlem

go AMD :), hoppas att dem verkligen slår till med Phenom.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

hajper, det är klart att han inte menar Phenom prollarna

Själv väntar jag med datorköp tills AMD kommer ut med sina...
då har man ju lite mer pengar insamlade också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
hajper, det är klart att han inte menar Phenom prollarna

Själv väntar jag med datorköp tills AMD kommer ut med sina...
då har man ju lite mer pengar insamlade också

Jadu man kan ju vänta 1 år så får man se Penryn och då har man 80.000+ att köpa dator för ...nää men så kan man säga hela tiden hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hajper
Jadu man kan ju vänta 1 år så får man se Penryn och då har man 80.000+ att köpa dator för ...nää men så kan man säga hela tiden hehe

Det Är ju faktist smart att vänta några månader när man väl ändå har lagt pengar över till ett datorköp. Till exempel man går ju inte och köper en dator med ett P4 processor precis någon månad innan C2D släpptes.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Själv väntar jag med datorköp tills AMD kommer ut med sina...
då har man ju lite mer pengar insamlade också

Bara nyfiken, vad har du för dator nu? eller vad är det för delar?

Permalänk
Medlem

Sitter själv med socket A 2400+@2000. Rätt nöjd med det Då man slutar att kunna köra vanliga program med den så byter jag, och då har väll både intel och amd kommit med sina nya system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Sitter själv med socket A 2400+@2000. Rätt nöjd med det Då man slutar att kunna köra vanliga program med den så byter jag, och då har väll både intel och amd kommit med sina nya system.

hehe inte för att vara otrevlig eller så men jag frågade vad Cliddo hade för system haha litet missförstånd där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hajper
Jadu man kan ju vänta 1 år så får man se Penryn och då har man 80.000+ att köpa dator för ...nää men så kan man säga hela tiden hehe

Och du missförstår mig, typiskt dig!

3 Ghz Pentium D...
1GB Ram
Geforce FX5200 128mb..
600GB

typ de.. En dell dator...