PC Power & Cooling 1000 watt-nätaggregat en besvikelse

Permalänk
Melding Plague

PC Power & Cooling 1000 watt-nätaggregat en besvikelse

En amerikansk hårdvarusajt har recenserat värstingnätaggregatet PC Power & Cooling Turbo-Cool 1KW-SR. PC Power & Cooling är kända för att tillverka bra nätaggregat i mycket hög kvalitet, men just den här modellen levde inte upp till förväntningarna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Där ser man, man tycker ju att dom borde fått till någonting bra för den prislappen. Tror ni att man kommer få se nätaggregatet i Sverige?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Om man spyr ut flera tusen på ett agg kan man lika gärna fixa ett seasonic.

Permalänk

jag klandrar OCZ för detta. säkert pressat PCP&C att få ut agget snabbast mögligt.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, det här var lite oroväckande. Jag kan inte ens minnas när en PC Power & Cooling produkt senast skulle ha fått så pass svagt omdöme; hoppas bara att det inte är början på en nedgång.

Permalänk
Medlem

Jisses nära 500$ för ett nätagg som i Sverige med moms mm säkert landar på 4500-5000:- för ett nätagg :confused:. Detta är vad jag gav för mitt senaste system exklusive grafikkortet ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
jag klandrar OCZ för detta. säkert pressat PCP&C att få ut agget snabbast mögligt.

Är inte det här PCP&C agget snarare ett äldre agg?
Se den här nyheten på IDG tex från 2005!
http://www.idg.se/2.1085/1.62432

... så det verkar snarare som PCP&C inte riktigt hängt med i utvecklingen, men de fortsätter ändå skryta och ta betalt som om de fortfarande är marknadsledande

Agget är ju inte dåligt på något vis egentligen, det är väl mest att de andra har hunnit ikapp och i vissa fall förbi. (och tar mindre betalt)

Men att skylla allt på OCZ är nog rätt missriktat i det här fallet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

På tok för dyrt. Det kostar ju lika mycket som en hel dator typ.

De borde satsa mer på energi-effektivitet än att ha så många watt som det bara går.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!