Permalänk
Medlem

dual prime95

Tjenare, kommer ihåg att jag någonstanns på swec läste om hur man ställe in prime95 så man öppnar 2 prime95 och så kör dom på varsin kärna, för maximalt test... Någon som vet hur man gör lr har länk dit jag måste ha läst? för hittar inte dit igen

Sen har jag kört med orthos på min amd nu, men en kompis sa att orthos bara gäller för intel, så amd kan/ska inte köra det programmet... undrar om det stämmer(?)

Så vad är bäst för att absolut testa sin dualcores stabilitet, 2xprime95 eller orthos?

Tacksam för rätt snabba svar, då jag skulle vilja köra igång det innan jag sticker till jobbet imorrn MVH///Flamur

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

THX! fan va schysst

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Din kompis vet inte vad han snackar om... orthos funkar ytmärkt på amd cpuer!
Orthos kör samma kod som prime95 utan att du slipper pilla med dubbla mappar och genvägar mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man inte göra det direkt i prime?, har för mig att man kan välja 2 "threads" (i "test" menyn) så att båda kärnorna belastas till 100% ?

detta kan man göra i v25.3 (25.2?)

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb