Coolermaster lanserar Cosmos

Permalänk
Melding Plague

Coolermaster lanserar Cosmos

Tillverkaren Coolermaster har lanserat ett nytt chassi som heter Cosmos. Till skillnad från Coolermasters populära Stacker CM-chassi är denna modell designad för att vara så tyst som möjligt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lita på att det kommer recension här på SweClockers inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

4000 kronor känns lite i fickan som student

För övrigt så har jag nog inte sett en coolare chassi, jäääklar!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ / Corsair PC3200 2x512MB / XFX Geforce 7300GS 256MB DDR2 / ECS NFORCE4-939 / Microsoft Windows XP Pro (SP2)

Permalänk
Medlem

Jag vill JÄVLIGT gärna ha ingående test så snart det bara går! HD facken intresserar mig stort!

Permalänk

Förstår inte riktigt varför den ska kosta 4000 kr. Jag vill absolut se ett test på den.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

jag tycker det ser riktigt bra ut, har legat uppe på komplett.se ett tag, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336849&view=detailed

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Mmm, priset verkar ju verkligen overkill!

HD-facken ser ju kluriga ut, men jag är lite tveksam till både luftflöde och ljudnivån runt hårddiskarna...

Nån som ser vad det är får något svart i botten av lådan, bakom hårddiskfacken?

Fläktplatsen bak ser väl större ut än en 80mm förresten? Verkar väl vara en 120mm?

Ska bli kul att se ett test

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ja komplett säger ju att chassit har 2x120mm å inte någon 80mm.

Permalänk
Medlem

Intressant chassi, synd att det är så dyrt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Permalänk
Medlem

4k känns helt galet dyrt och varför ens ha en 80mm fläkt i ett chassi nu för tiden? Flopp.

edit: jag tror ni har skrivit fel, det är en 120mm fläktplats på baksidan, inte 80 mm. Enligt länken ovan (http://www.techreport.com/onearticle.x/12621) är priset 200-220 dollar, alltså rätt långt från 4000 men vi i Sverige kanske belönas med ett extra högt pris...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Nu kostar det ju iofs "bara" 3400 och det tar nog inte lång tid innan det är nere under 3000.

Permalänk
Avstängd

På tok för dyrt tycker jag.

Gillar inte heller handtagen/bågarna.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Finns det några som helst krav för att få kalla ett chassi för "ett tyst chassi", eller kräver det bara att man ändrar någonting (vad som helst!) för att få den titeln? Typ vända chassit upp och ned, stoppa hårddiskarna i taket, vända på luftflödet, sätta DVDn upp och ned etc..

Förvånansvärt många chassin idag som är "tysta", i förhållande till hur många som faktiskt lyckats göra tysta chassin. Det är ju bara Antec P150/Solo som har hårddiskupphängning t.ex.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.