Permalänk
Medlem

Flasha ett Lanparty UT nf4-d

Hej har en del problem med flashandet av mitt moderkort. Har precis fått hem min nya x 170 opteron prolle och tänkte sätta in den men vill helst uppdatera bios först.

Först tänkte jag flasha i windows. Men det funkade inte pga att jag använder 64bit version. Då det står at det inte är ett OnBoard Award BIOS.

Istället då tänkte jag göra som det stod i en guide och använda Ultraiso och göra en bootbar cd. Funkade inte när man kom till bränningen då det stod att det inte var en giltlig iso eller nåt liknande.

Sätter i en gammal floppy. Och lägger in allt som ska vara med på den diskett. Programmet stannar då som det ska börja flashas. Som tur är så kom det aldrig så långt att det började flasha själva minnet. Så datorn funkade att starta om.

Nån som på ett bra sätt kan säga hur jag gör en bootbar cdrom med flashprogrammet och allt på?

Datorn startar inte heller utan uppdaterat bios. Den reagerar inte ens med opteron prollen:/ SÅ en flashning är det enda som gäller nu antar jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Sätt in endast en minnessticka i den oranga slotten närmast kortkanten, sedan ...
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?p=97935#97935

Rekommenderar att uppgradera bios med 3.5" floppy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Sätt in endast en minnessticka i den oranga slotten närmast kortkanten, sedan ...
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?p=97935#97935

Rekommenderar att uppgradera bios med 3.5" floppy

mm. det var nog något med antingen disketten eller sladden till floppydrive som var dålig.

Fixade det tidigare idag. Dock fungerar fortfarande inte datorn med den nya prollen. Datorn ger inte en indikation på liv med Opteron prollen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b