Är det svårt att "installera"(montera)?

Permalänk
Avstängd

Är det svårt att "installera"(montera)?

Jo jag undrar om det är svårt att "installera"(montera) en processor?
En till fråga är det stora krav på att ha en ny processor. Behöver man speciella saker?

Permalänk
Medlem

nej det är väldigt enkelt det som är lite svårare är när du ska sätta dit kylaren. då kanb det bli lite pill. Men även det brukar inte vara så svårt. Ett ESD armband skulle vara bra. för att försäkra sig lite. men inga verktyg behöver du iaf. bara en stjärnmejsel för att öppna burken så länge du inte har tumskruvar:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Jo jag undrar om det är svårt att "installera"(montera) en processor?
En till fråga är det stora krav på att ha en ny processor. Behöver man speciella saker?

svårt och svårt. processorn passar bara åt ett håll och kylare har oftast rätt olika monteringssätt beroende på sockel etc.

jag skulle nog inte säga att det är svårt att montera en ny cpu i alla fall:)

spel- nja.. processorn spelar störst roll i spel med mycket grejer som rör sig, exempelvis Supreme Commander eller andra strategispel, men spelar du bara sånt som WoW eller CS så behöver du nog inte oroa dig så mycket för kraven på din cpu.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
svårt och svårt. processorn passar bara åt ett håll och kylare har oftast rätt olika monteringssätt beroende på sockel etc.

jag skulle nog inte säga att det är svårt att montera en ny cpu i alla fall:)

spel- nja.. processorn spelar störst roll i spel med mycket grejer som rör sig, exempelvis Supreme Commander eller andra strategispel, men spelar du bara sånt som WoW eller CS så behöver du nog inte oroa dig så mycket för kraven på din cpu.

ok tack. nja jag hatar wow just nu ... alla sitter och spelar det fula spelet =/
tror dom ska bli bäst... ^^ kan man spela BF2 med AMD 2.61 ghz?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
ok tack. nja jag hatar wow just nu ... alla sitter och spelar det fula spelet =/
tror dom ska bli bäst... ^^ kan man spela BF2 med AMD 2.61 ghz?

AMD AM2 eller en gammal enkärnig?

jag satt på en AMD 3700+ och lirade BF2 på utan problem. i BF spelar det nog större roll vad du har för grafikkort och minnen:)

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Avstängd

ok blir bara bättre och bättre... ska liksom köpa nytt graffe (troligtvis)