min amd duron 1.2 GHz vill inte starta efter byte av kylpasta

Permalänk
Medlem

min amd duron 1.2 GHz vill inte starta efter byte av kylpasta

min prolle låg högt i temp så jag bytte kylpastan på den. men när jag sedan skulle starta den ville den inte hoppa igång..det är absolut ingen verksamhet någon stans. någon som tror sig veta vad det är för prob?

Visa signatur

| AMD Athlon (tm) 64 X2 dual core processor 6000+ @ 3.1Ghz (Orginal) | 4 Gb DDR2 RAM @ 4-4-4-12 Crucial | Corsair Powersupply 450W, 120mm fläkt | Gigabyte GA-MA770-DS3 | Shappire Radeon 4850, 512mb|

Permalänk
Medlem

Hur ser prollen ut ?? det sitter ingen IHS (en stor platt metallbit) på den processorn va ??

(alla datorkunniga vet vart jag vill komma med detta eller hur ?? :P:P)

Kort och koncist: Har du krossat eller slått av en flisa från processorkärnan ??

Då skulle den onekligen gå en grym och alldeles för tidig död till mötes.

Jag vet iaf att farsans duron 1GHz inte har någon IHS och den är en aning krossad (farsans korta stubin + knytnäve = krasifrasi säger kärnan )

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Hur ser prollen ut ?? det sitter ingen IHS (en stor platt metallbit) på den processorn va ??

(alla datorkunniga vet vart jag vill komma med detta eller hur ?? :P:P)

Kort och koncist: Har du krossat eller "chippat" processorkärnan ??

Då skulle den onekligen gå en grym och alldeles för tidig död till mötes

jag ser nu att den är lite nött..beror antagligen på att det va lite krångel med att få på kylflänsen..men jag lipar inte över spilld mjölk då det inte var nån super data

Visa signatur

| AMD Athlon (tm) 64 X2 dual core processor 6000+ @ 3.1Ghz (Orginal) | 4 Gb DDR2 RAM @ 4-4-4-12 Crucial | Corsair Powersupply 450W, 120mm fläkt | Gigabyte GA-MA770-DS3 | Shappire Radeon 4850, 512mb|

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHA omg "lite nött" ??? core crunch kallar jag mer än "lite nött" >.<

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Jag vet iaf att farsans duron 1GHz inte har någon IHS och den är en aning krossad (farsans korta stubin + knytnäve = krasifrasi säger kärnan )

You made my day

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radimax
You made my day

Tack och varsågod kärnfysikern (tänker på ditt gamla "kärnkraftverk" :D:D)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/