Om 50år vad kommer du säga till den tidens barn?

Permalänk
Medlem

Om 50år vad kommer du säga till den tidens barn?

Jag kommer säga, när jag var liten var vi tvungna att gå till toan när vi vart skitnödiga. Vi skrev våra läxor på en dator.

Eller vad skulle ni säga om 50 år?

Permalänk
Medlem

Ska vi gå och spela lite Counter-strike 7.6?

haha, man undrar ju hur samhället kommer att se ut om 50 år. Tänk ändå. helt galet.

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tänker vara en sur gammal gubbe, som köper ett äpple, sedan ställer sig i den längsta kassakön för att köa sig fram till kassan och börja klaga på att äpplet smakade dåligt, och att det var bättre förr. Sedan ska jag stå där och vara jobbig så länge det går, och försöka få medhåll från de andra i kön, som verkligen inte bryr sig.

Kort sagt, jag ska göra såna där irriterande saker som man kan göra om man är gammal

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

"Kan du inte komma hem till jorden och hälsa på snart?"

Eller

"Nu fyller jag 70, då har man bara två tredjedelar av livet kvar."

Permalänk
Medlem

"När jag var liten kunde det ibland komma något från himlen som kallades snö..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Jag tänker vara en sur gammal gubbe, som köper ett äpple, sedan ställer sig i den längsta kassakön för att köa sig fram till kassan och börja klaga på att äpplet smakade dåligt, och att det var bättre förr. Sedan ska jag stå där och vara jobbig så länge det går, och försöka få medhåll från de andra i kön, som verkligen inte bryr sig.

Kort sagt, jag ska göra såna där irriterande saker som man kan göra om man är gammal

Hehe precis i stil med vad jag tänkte svara

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

När jag var liten kunde man bada utomhus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Jag tänker vara en sur gammal gubbe, som köper ett äpple, sedan ställer sig i den längsta kassakön för att köa sig fram till kassan och börja klaga på att äpplet smakade dåligt, och att det var bättre förr. Sedan ska jag stå där och vara jobbig så länge det går, och försöka få medhåll från de andra i kön, som verkligen inte bryr sig.

Kort sagt, jag ska göra såna där irriterande saker som man kan göra om man är gammal

Nu vet inte jag hur det är hos dig, men jag har sett folk som plockar ner saker i affären. Typ lösgodis, läsk, frukt m.m, sen så går de runt och äter det. Och lägger tomma flaskor och sånt på bandet, Det är väl lite ohyffsat.
När man har köpt grejorna är det fritt fram att svulla, men inte innan.

That´s my opinion!

OnTopic :

Ja, lär väl säga något i stilmed.

"Bortskämda snorungar! När jag var barn klarade vi oss med allt vi behövde på ett fickminne på 512 MegaByte, men ni, era jäklar. Ska ha de nyaste 64 PetaBytes minnena!"

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Vill du spela Mario på NES?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Behöver inte vänta i 50år det räcker till att tala med dagens ungdom.

När jag var liten så hade vi religiösa lärare som läste religiösa texter på lektionstid, fast det inte var religion på schemat.
Om någon elev årskurs (1-7) blev upptäckt med godis på skoltid, så var den tvungen att lära sig en religiös text utantill (t.ex. bönen: fader vår) och gå runt till varenda klassrum och läsa upp den. (var bara 9 klasser på "avdelning", men inte roligt ändå)

Det var nästan alltid damerna(tjejerna) först på allt, när vi hade uteaktivitet och fick korv med bröd så fick självklart tjejerna först båda gångerna. Blev det någon korv över fick först tjejerna ta den om de ville, sedan fick vi killar slåss om resterna.
I matsalen fick vi inte ta mat själva utan hade mattanter som delade ut mat, om man inte ville ha någon maträtt t.ex. blodpudding, så kunde man endast slippa det på tallriken om man hade ett läkarintyg eller liknande. Det räckte absolut inte bara med en lapp från föräldrarna.
Efter man hade fått maten (som man inte alltid ville ha) så fick man inte slänga utan man var tvungen att äta upp allt, om man ändå inte åt så fick man sitta kvar tills matrasten var slut och det ringde in. Det var flertal elever bl.a. jag som brukade ägna våra matraster framför mat som vi inte gillade.
Tv-kanaler ja där hade vi bara 1an och tvåan, filmer där såg vi samma film om och om igen.

Det kan verka som jag är 50år eller något, men det är jag inte. Gick bara på en konstig skola, som dock har ändrat sig de senaste åren.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

"Ska det där verkligen föreställa musik?! Det är ju bara ett enda oväsen!"

Och vi kommer troligtvis mena det på fullt allvar...

Permalänk

Hahaha, lätt att man ska bli en tjurig gammal gubbe. Ska ha ett stort äppelträd med röda saftiga blänkande äpplen på - mitt i ett småbarnskvarter.
Sen ska jag gömma mig på verandan med en käpp och jaga alla ungar som försöker palla dom!!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska glida runt på min då uråldriga moped och blänga på folk.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Behöver inte vänta i 50år det räcker till att tala med dagens ungdom.

Det kan verka som jag är 50år eller något, men det är jag inte. Gick bara på en konstig skola, som dock har ändrat sig de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Slyngel!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Jag kommer blunda, och gå därifrån. Allt jag säger kommer användas mot mig, och tittar jag på ett barn så är jag enligt världpolisen år 2057 en sinnessjuk människa.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

"På min tid så surfade man i 100 Mbit..höhö"

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Det var bättre förr.

haha

Blir väll att säga till om hur ungen skriver. Vill inte se något trams som lol osv Finns inget som är så vidrigt att se

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte gammal ännu men idag känner jag mig som en gammal sur gubbe. Det är TPB filtergrejen, det är Creative alchemy. Jag är bara förbannad.
Hoppas jag inte vaknar på fel sida i morgon.

Man kommer nog få berätta för dem om stora pandor, tigrar och lejon. Lär väl vara utdöda då...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag ska förresten vara århundradets språkfascist också. Och ringa granskningsnämnden varje gång jag ser en särskrivning på TV eller liknande petitesser. Faktum är att jag ska ringa granskningsnämnden så ofta att varje telefonist känner mig

Och läxa upp slynglar på stan för att tidningen de läser är dålig.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Om 50år är jag förhoppningsvis både död & begraven.

Men jag kan säga såhär för ~30 år sedan gick man i v-jeans & platåtofflor.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ställ dig på knä och sug.

Tar ut mitt ålders-veto och tvingar unga flickor att göra snuskiga saker.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Om 50år är jag förhoppningsvis både död & begraven.

Precis vi är nog alla döda i nåt atom krig, men kanske man säger så här till sina barn. Ta på er gasmaskerna vi ska gå till mormor.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Om 50år är jag förhoppningsvis både död & begraven.

Men jag kan säga såhär för ~30 år sedan gick man i v-jeans & platåtofflor.

Nädu, du slipper inte undan. Lite nyare mediciner osv så ska du nog se att du blir... få se... 92 år och klar i huvudet, så du kan leka knäpp gubbe

edit:
Mindes fel på ett år (se nedan)

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Precis vi är nog alla döda i nåt atom krig, men kanske man säger så här till sina barn.

Ta på er gasmaskerna vi ska gå till mormor.

Nja, jag tänkte mer på att jag är 43 år & ingen har nått upptill 90+ utan cancern har tagit familjemedlemmarna långt innan...

Hehe, humor det gillar vi.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

På min tid hade vi nått som hette ozon...

Permalänk
Medlem

*sjunger Celldweller - Switchback* "Ja jeflar såna gammla godingar gör de inte längre!"

Permalänk
Medlem

"På min tid fick man leka utomhus, var glada att ni slipper det."

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

På min tid tog man bilen till jobbet, LOL!

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.