Antalet online-spelare: 217 miljoner

Permalänk
Melding Plague

Antalet online-spelare: 217 miljoner

Enligt en rapport som idag har publicerats av företaget Comscore finns det totalt 217 miljoner online-spelare världen över. Detta är en ökning med 17 procent jämfört med år 2006.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intresant? antagligen spelar äldre mer eller så spelar ungdommarna längre så dom andra ungdommarna hinner ifatt.

Permalänk
Medlem

Yahoo games ........... -.-

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

inte viste jag att Need for Speed Carbon kom på fjärde plats.
trode inte det var så populärt med bilspel online.
21,2 miljoner... shit

man lär sig nått nytt varje dag

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killspray
inte viste jag att Need for Speed Carbon kom på fjärde plats.
trode inte det var så populärt med bilspel online.
21,2 miljoner... shit

man lär sig nått nytt varje dag

Det är samtliga spel som EA Games har som har 21,2 miljoner spelare, inte bara Need for Speed Carbon exempelvis.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Trodde wow var större än EA onlajn, där ser man. Yahoo games har jag dock aldrig hört talas om, flash spel sida eller?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Att tänka på är att Flash-spel på webben, korsord och liknande, brukar räknas som online-spel.

Permalänk
Medlem

De som har gjort undersökningen har nog ingen aning om att online-spel för de flesta är annat än spel i webbläsaren, då de uppenbarligen har mätt trafik till sajter som tillhandahåller spel i webbläsaren.

Från pressreleasen.

“With one in four Internet users visiting a gaming site, playing games online is extremely popular. The fact that these websites are pulling in over a quarter of the total worldwide Internet population shows what a global phenomenon gaming has become. The potential of the online gaming arena should be especially appealing for advertisers, as the average online gamer visits a gaming site 9 times a month.”

"Yahoo! Games was the largest property, attracting 53 million unique visitors. MSN Games followed in second place, having grown by 16 percent since May 2006 to reach 40 million unique visitors in May 2007. Both properties provide a mixture of strategy, trivia, arcade, and board games, with puzzle and card games proving to be the most popular choices for gamers in both cases. "

Att EA hamnat på 4:e plats skulle jag gissa på är pogo.com säm drivs av EA.
"About Pogo
Every day millions of game players enjoy over 80 casual games at Pogo! From card and board to word and puzzle to sports and arcade game favorites, Pogo provides hours of entertainment for people who love to relax with a great online game. Become part of a vibrant community that is enjoyable to everyone. Play games and earn tokens with the chance to win prizes and connect with people while having fun!"

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

hade varit intressantare med en undersökning med multiplayer spel ( som spelas online)

Permalänk
Medlem

ja hade varit mer intressant (för mig) om dom endast hade haft med spel som World of Warcraft, Battlefield 2, Battlefield 2142 och liknande.

Fast ändå.. siffran är ändå rätt imponerande.

Mina föräldrar exempelvis har tjötat i snart... ja jag vet inte hur länge, att spela spel över internet är löjligt, barnsligt och jag vet inte vad.

Att då 217 miljoner människor spelar spel över internet bådar ju inte gott för framtiden

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd

Detta kommer nog att fortsätta att växa.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

I don't belive this shit.
Aldrig att wow eller cs inte ens är med på listan. Eller starcraft.

Permalänk
Avstängd

Spel som spel. Är man inte mer specifik så. Med denna djungel av olika spel så är det väl inget förvånande med den siffran. Tittar man däremot närmare på en specifik genre så är det lite mer intressant kanske.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

jag gissar på att dom har räknat ut skiten på 1 timme sedan ska man inte rövslicka, steam har mest online spelare och vissa pokersidor kräver flash/java för att man ska kunna spela, det har yahoo också med sina spel o_O

sidan är också ny

"©2007 comScore, Inc."

detta är bara reklam för hemsidan, kommer ihåg när denna sida hade det

http://files.ingame.ru/Counter-Strike/movies/nip_for_fun_clip...

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Men detta är bullshit. 2002 hade Steam 36 miljoner online spelare bara i Europa. Counter Strike klassas som den andra största "sporten" i världen efter fotboll och har gjort nu i ett bra tag. CS sänds på TV i hela Asien precis som Eurosport sänds här, så jag vet inte riktigt vad vår statistik ovan visar men inte fan visar den verkligheten i alla fall. Bara World Of Warcraft som är relativt nytt har cirkus 9 miljoner online spelare.

loler: Synd att Emil bara gör till sig med flit.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

men asså hur räknar dem på det här....jag spelar ju liksom fyra stycken online spel men det vet ju inte dem som räknar på det hära om...dem räknar ju mig som fyra personer....för dem kan ju omöjligen veta att det är samma person, jag, som spelar dessa fyra spel....så det kan ju inte vara 217 miljoner onlajn spelare

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Inaktiv

hahaha dom klassar miniclip o yahoo som onlinespel!! wth!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det är samtliga spel som EA Games har som har 21,2 miljoner spelare, inte bara Need for Speed Carbon exempelvis.

okej okej missade nån punkt där tack för rätt info

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk

counter-strike lär ju vara det populäraste spelet med antalet flest spelare.. tror inte alls på detta.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.