Antec P182 Special Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Du får vända på fläkten i nedre kammaren så att den blåser på hårddiskarna istället....

Nejnej, då kommer ju nätagget och den fläkten att slåss om samma luft! Lär vara rejält ineffektivt.

Blir verkligen hårddiskarna så himla varma om man kör med undre "mittfläkten"? Den borde ju "suga" över tillräckligt med luft från fronten för att skapa hyfsad ventilation tycker man.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Nejnej, då kommer ju nätagget och den fläkten att slåss om samma luft! Lär vara rejält ineffektivt.

Blir verkligen hårddiskarna så himla varma om man kör med undre "mittfläkten"? Den borde ju "suga" över tillräckligt med luft från fronten för att skapa hyfsad ventilation tycker man.

Jag kör 4 st. Seagate 7200.10 i den nedre buren på min P180 och samtliga håller sig under 40 grader, så det ska inte vara några problem. Låter som att killen med höga temps blockerat luftflödet med kablar eller liknande.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Det här är intressant. Det du ger exempel på tycker inte jag känns som något formellt språk, utan i stället tycker jag att sådana uttryck får språket i recensionen att bli mer varierat. Det varierade språket, i sin tur, tycker jag gör att läsningen blir en ännu större njutning. Nåja, jag tror att vi helt enkelt får konstatera att man kan uppfatta språket på olika sätt. Budskapet går ju i vilket fall som helst fram.

Jo men om du läst pc gaming eller pcgzine (en gratis datorspeltidning på nätet) så är pratet rätt löst men ändå väldigt informerande och professionellt och jag upplever också att det skapar bättre kontakt med mig som läsare. Läs ett nummer av varje tidning om du inte gjort det och upplev skillnaden.

väldigt bra recension annars!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Och för att kunna montera ett 8800GTX kort måste övre hårddiskburen demonteras och vips försvann ett antal 3.5" platser...;)

np med lådan i... däremot kan jag inte installera en extra fläkt där det ska finnas en men får man ta...

EDIT: ang tempsen i nedre delen med hårddiskarna i så har jag ingra problem.

jag sitter med samsung spinpoint dom nya, 3st och 1 har temp på 30 grader och 2st på 31 så riktigt bra tycker jag allt...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Åh 17 Flamur, det får alltså plats ett GTX även med lådan på plats??
Hur många av hårddiskplatserna är fortfarande användbara?

... att man inte kan placera fläkten i "bakkant" av lådan med ett GTX på plats låter ju överkomligt: finns ju även en plats för det i fronten om det skulle behövas.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

japp det går att ha den övre hårddisk boxen i chassit, dock är det en plats på den lådan där en 120 fläkt ska kunna sitta och den går itne att använda om du har ett 8800gtx kort.

vad ja kunde se så är det bara den mittre hårddisk platsen som stryker med.. dom andra två går att proppa in hårddiskar i. men risken är väl stor att det blir otroligt varmt för graffet. men får man väl leva med om man måste ha många terrabyte hehe

som sagt, man får ju in en i fronten så har ju nått som blåser in i det övre rummet i chassit.

kör man med sata som jag gör blir det också minimalt med kablar, vilket är o rekomendera... slog t.o.m till på en sata brännare och tog bort disketten, så nu är det så lite kabel mängd som det bli

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett P182 Gun Metall men undrar nu om mitt gamla Hiper Type-R 480 W har en tillräckligt lång ATX-sladd för en bra montering?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jessevp2
Jag har beställt ett P182 Gun Metall men undrar nu om mitt gamla Hiper Type-R 480 W har en tillräckligt lång ATX-sladd för en bra montering?

ATX sladden är det nog inga problem med, däremot kommer du får köpa förlängning till P4-kontakten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Är det ett bra köp om jag köpte ett p182 för 1200(begagnat men aldrig använt. Repfritt)? Känner att jag ångrar beslutet nästan...

Och är detta någon begränsad upplaga eller produceras denna modell i stora antal?

Permalänk
Medlem

Dranshmont, är det ett "vanligt" P182 (dvs inte den spegelblanka SE modellen) så har du ju i princip betalat fullpris för det... Känns inte som nån toppendeal precis.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

nej det är SE...glömde skriva det...sorry

Permalänk

Jag är extremt osäker men det känns bäst att fråga er kunniga, har chassit (P182 och P182 SE) utrymme för två eller fyra hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Varken eller!
P180 rymmer upp till sex hårddiskar: två i övre HD-racket, och fyra i nedre HD-racket.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tack så mycket för svaret Roger W, det uppskattas.

Har en sista fundering, det har ingenting specifikt med chassit att göra, men delvis. Ifall man köper till https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ANTNEO... kommer jag ändå bara kunna använda fyra hårddiskar då den endast verkar ha strömförsörjning till fyra, eller kan man köpa till några kablar sedan?

Permalänk
Medlem

Jo, du borde kunna skaffa en adapter som konverterar en vanlig strömplugg till SATA, som tex denna:
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SATA-S

(så länge du har strömpluggar över förstås, och moderkortet har så många SATAutgångar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag håller på att svimma!!

Var kan man köpa fler skruvar?!

Jag behöver "hårddisk-skruvar", alltså såna med stoooor hatt och inga gänger föränns i slutet..

Idéer?

Permalänk
Medlem

Finns en att köpa fortfarande?

har letat efter denna special edition men hittar inte den nånstans...

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Mmm, den var nog verkligen "special edition", dvs limiterad utgåva! Tvivlar på att den tillverkas längre...

LuXOD, undrar om du kanske kan vända dig direkt mot Antec?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.