Killen som inte kan speciellt mycket om överklockning.

Permalänk
Medlem

Killen som inte kan speciellt mycket om överklockning.

Halloj, såg nyss en tråd på hamsterpaj där en kille tror sig veta mycket om överklockning. Vad tycker ni?

Ni får läsa själv. Btw det är Smacker som är den "kunniga"

http://www.hamsterpaj.net/forum_new/index.php?action=view_thr...

Sen om tråden ligger på fel ställe så får jag be så hemskt mycket om ursäkt sen får en admin flytta tråden till dess rätta ställe isåfall.

Permalänk
Medlem

DO NOT WANT!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa så många inlägg. Nivån på språket var helt klart rejält under vad som anses acceptabelt.

Men den där smacker trollar nog bara. Eller så är han dum på riktigt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Läste några inlägg, sen räckte det. =/
Om den där Smacker faktist menar det han skriver tycker jag synd om honom. :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

...gah... får huvudvärk efter 1 sida.

Permalänk
Medlem

Hehe jo, han var ju härlig

Permalänk
Medlem

Haha, förstår att ni inte orkar läsa så mycket. Färgerna är ju för barn, sidan är hemsk osv.
Men om han nu är seriös så tycker jag synd om honom.

Permalänk
Avstängd

Hehe, kan man verkligen föda en sådan dum unge? stackars mamma som haft en stolskott i hela 16år...

Undrar om han utbildar sig till sopgubbe eller diskplockare... nää, dom har högre IQ och mer respektabla människor... kanske försökskanin passar honom, fast forskarna lär inte märka om medicinerna ger hjärnskador..
Crashdummy så klart, billigare och ingen fäller tårar ifall något gick fel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Haha, han bor ju i min stad.

Vet vem det är, en liten knatte vars fader jobbar på SIBA.
Lite underligt dock att han inte förstår mer än så då

Vet vem det är eftersom en vän jag spelade CS med förr, hans lillebror är kompis med den trådskaparen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv

Hahahaha satt och undrade vad det var för ställe. "De pratar så konstigt, vilken skum slang".

Sen såg jag åldern. Är det där verkligen vanligt för ungar i deras ålder?

Permalänk
Medlem

Blir ju nästan arg av att läsa det smacer skriver, han är så säker på sin sak men det är ju helt fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha. Smacker lär väl vara ett troll, man blir ju nästan mer irriterad på de andra som inte kan stava och som klagar på att han "säkert inte är någon riktig datornörd, han är nog en sån där fake som spelar wow och sitter på msn!!!".

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Haha, han bor ju i min stad.

Vet vem det är, en liten knatte vars fader jobbar på SIBA.
Lite underligt dock att han inte förstår mer än så då

Vet vem det är eftersom en vän jag spelade CS med förr, hans lillebror är kompis med den trådskaparen.

Haha du får gärna slå honom om han nu är sådära dålig på datorer xD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
...
Vet vem det är, en liten knatte vars fader jobbar på SIBA.
Lite underligt dock att han inte förstår mer än så då

...

Ah men då har jag fullt förståelse, knatten är ju hjärntvättad.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Meningsfullt att diskutera hur mycket det går att överklocka en processor, då det beror hur stor säkerhetsmarginal konstruktören har valt och kvalitretskillnader på processorerna. Hade alla processorer i en serie fungerar lika bra i 10% högre klockfrekvens (med en billig kylning etc.), så hade det varit rekommenderad klockfrekvens istället.
Dessutom finns det processorer (ej till persondator) som går att klocka rejält mot rekommenderad frekvens, men de drar mer ström då så man använder en kristal på 25% av max frekvens som standard. Detta kan vara smart vid handburna ej processorkrävande apparater.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

man undrar ju lite om dom har några moderatorer på det där forumet? borde varit lås å varning för länge sedan, iaf varning när han avslöjade att han bara jävlas.

[edit] f** va tråkit ja måste ha om ja sitter och följer en sån j**la tråd...

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDE
man undrar ju lite om dom har några moderatorer på det där forumet? borde varit lås å varning för länge sedan, iaf varning när han avslöjade att han bara jävlas.

[edit] f** va tråkit ja måste ha om ja sitter och följer en sån j**la tråd...

Nja, finns en rapportera knapp och de brukar ryka ganska snabbt då. Annars så passar den i kategorin "underhållning"

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

hahaha....killen är ju helt lost, blir tok ägd med benchar och dylikt ändå ger han sig inte*suck*

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Man fick sig ett litet skratt i kväll också

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Nja, finns en rapportera knapp och de brukar ryka ganska snabbt då. Annars så passar den i kategorin "underhållning"

Nja, rapporteringen fungerar knappt.

Fick erfara det idag, jag rapportera för flera veckor sen för påhopp mot mig men idag fick jag skiten för det... Men bätre sent än aldrig, moderatorerna är bara människor inte maskiner

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ah men då har jag fullt förståelse, knatten är ju hjärntvättad.

Hahaha ja, där har du väl en poäng

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

"att överklocka en cpu med 100% är helt omöjligt! har du ens lyckats komma över 10% måste jag säga att du är duktig! kom med lite bevis om ens har lyckats med det" Och han medger inte att han har fel heller..., stackarn

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Hade han varit min lillebror hade jag tvingat honom att käka Intel CPU'r tills dom spräckt hans anal. Vilken totalidiot.

Det värsta är att det finns äldre människor man stöter på som tror dom kan precis lika mycket, träffar en hel del av dom inom jobbet (IT-tekniker).

Permalänk
Hedersmedlem

Ge tillbaka mina 15 minuter och ett par nya ögon för de här jag har nu gick sönder av att läsa den där "svenskan".

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nu tar jag nog och försöker göra slut på den här diskussionen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDE
man undrar ju lite om dom har några moderatorer på det där forumet? borde varit lås å varning för länge sedan, iaf varning när han avslöjade att han bara jävlas.

[edit] f** va tråkit ja måste ha om ja sitter och följer en sån j**la tråd...

På forumet finns en oskriven regel om att låta trådarna självdö. Tråden håller sig trotsallt till ämnet överlag (Förvånsansvärt bra för att vara på HP).

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

ska man skratta eller gråta?

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Inaktiv

Jag tror jag vet hur den där smacker tänker jag kommer ihåg första gången jag överklockade. jag fick en p4 3.0ghz upp till 3.20ghz. sen fick jag lämna in datorn

Då hade jag skitkassa minnen, det billigaste mATX mobot o allt. så smacker har nog aldrig klockat med bra grejer. Han köper en fin cpu o slänger i den på ett mobo för 400kr med ett par 400mhz minnen och hoppas på att nå de ultimata (dvs 10%)

GLHF och Hata hamsterpajj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Nu tar jag nog och försöker göra slut på den här diskussionen...

Hehehe fint inlägg i tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDE
man undrar ju lite om dom har några moderatorer på det där forumet? borde varit lås å varning för länge sedan, iaf varning när han avslöjade att han bara jävlas.

nee, deras moderatorer är konstiga. jag har faktiskt varit aktiv där en gång *skämms till döds* Dom låste min tråd för att det var phpBBtemplate en länk som var med :P. Sen om den länken inte var särskil relevant var en annan femma.