Permalänk
Medlem

outlet24.se

www.outlet24.se

Bluff eller ej?

Det enda omdömet på Prisjakt verkar suspekt:

"Outlet24 har extremt låga priser på sitt sortiment. Snabb leverans och snabb konversation med kundservice. Några av varorna jag beställt hade skadade förpackningar (därav det extremt låga priset), men innehållet var i toppskick. Rekommenderas starkt"

Någon som har information att bidra med?

Permalänk
Avstängd

man kan bara betala med visa/mastercard ....

personligen tyckte jag inte ens dom hade nåra kul varor...

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett billigt minneskort bara, inte så himla skoj, men det gör sitt jobb! Jäkla billigt, men suspekt.

http://www.outlet24.se/?p=619659026875

Permalänk
Medlem

Fundera själv på att beställa en del därifrån bl.a One for all fjärr kosta runt 500 istället för 900:- och lite småtillbehör men som sagt de där omdömmet är för lite men visst vem vet de kan ju va sant med tanke på att de bara är en tillbehörsaffär och lite småskadat förpackningar , Dock så väntar jag nog ett tag och ser vad som händer.

Har man tur vet någon annan på forumet hur de är eller kanske rent av företaget själv figurerar här.

(Hitta dock ej företaget på gulasidorna eller ratsit vid en snabbtitt )

Permalänk

Hej

Vi har en e-postklient på hemsidan som ni kan använda vid ev. frågor.
Vi har ett nära samarbete med ett flertal distributörer för att hjälpa dom med överlager, returer etc.

Våra varor är helt nya men ligger eventuellt i en defekt förpackning. Om du inte lägger större vikt vid detta utan endast vill att varan är hel och fungerar samt är billig - då är Outlet24.se en marknadsplats för dig.

Vi har en mycket slimmad organisation och låter priset vara vår viktigaste konkurrenfördel.
Vi lägger in nya varor löpande och uppgraderar och förbättrar shopen kontinuerligt.

Vi har tyvärr inte hunnit med att regga oss på Gula Sidorna,
Vi har prioterat att få ut varor i shopen.

Tacksam för alla kommentarer om förbättringar etc.

Mvh
Outlet24.se
www.outlet24.se

Visa signatur

Mvh Outlet24.se
Billiga tillbehör inom data, foto, mobiltele, hem & fritid etc

Permalänk

förstår dock inte vad ni jämför priserna med? Många saker står det "ditt pris 10 kr" och "i affär 499 kr". Kollade t.ex. mobilskal "Nokia Skal 3220", där står det "ditt pris 10 kr" men sen sökte jag på nätet för att jämföra och där kostade max 158 kr. Känns lite som felaktig marknadsföring om det är så på flera produkter. Man ska väl ändå jämföra med det som är någolunda mest rätt, inte det dyraste man kan hitta i nån liten okänd butik?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Ett nytt och okänt företag som varken lämnar ut telefonnummer eller organisationsnummer på sin sajt handlar man naturligtvis inte från.

Permalänk
Medlem

Nej och speciellt inte som endast förskott/kort finns som betalning.

Skall du ha SD-kort kan du idag handla 2GB från conrad.se för 129:- fraktfritt!
Observera att idag är sista dagen för fraktfritt.

Permalänk
Medlem

Domäninfo:

contact: dimage0704-00001
name: Pär Eriksson
org: d3 Image AB
orgno: [SE]556561-2412
email: par@d3image.se
street1: Energigatan 15c
street2: -
street3: -
postalcode: 43437
state/province: -
city: KUNGSBACKA
country: SE
phone: +46.300568929
fax: +46.300568929
created: 2007-04-02
modified: -
status: ok

Det är alltså företaget http://www.d3image.se/ som står bakom, dom tycks vara uppköpta av distributör Tura Scandinavia. http://www.turascandinavia.com/Templates/Template1.aspx?id=10...

Det verkar vara äkta, någon som vågar beställa något?

edit:
Både d3 Image och Tura Scandinavia (556193-0420) finns på samma adress (outlet24 anger samma på sin sida), det finns dessutom en Pär Eriksson här: http://www.turascandinavia.com/Company/Staff.aspx?id=10006008... (Vanligt namn iofs)

Även telefonnummret för domänen leder till tura: http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
förstår dock inte vad ni jämför priserna med? Många saker står det "ditt pris 10 kr" och "i affär 499 kr". Kollade t.ex. mobilskal "Nokia Skal 3220", där står det "ditt pris 10 kr" men sen sökte jag på nätet för att jämföra och där kostade max 158 kr. Känns lite som felaktig marknadsföring om det är så på flera produkter. Man ska väl ändå jämföra med det som är någolunda mest rätt, inte det dyraste man kan hitta i nån liten okänd butik?

Erik

Hej

Priset är ett automatiserat pris från affärssystemet.
Innebär i detta fallet att när varan fanns så låg den på 499.-
Vi har tagit som princip att har telefonen gått ut och inte längre finns att beställa så lägger vi ett mycket lågt pris.
Bättre att få 10 kr än inget alls...

Mvh
Outlet24.se

Visa signatur

Mvh Outlet24.se
Billiga tillbehör inom data, foto, mobiltele, hem & fritid etc

Permalänk

Ja, en whois är ju det första man gör, och de uppgifterna har jag sett. Men att det inte står några relevanta kontaktuppgifter på outlet24.se diskvalificerar dem helt i mina ögon.

Förresten så har han angett Tura Scandinavia ABs faxnummer som telefonnummer. Pärs nummer slutar på 26 istället för 29.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlet24.se
Hej

Priset är ett automatiserat pris från affärssystemet.
Innebär i detta fallet att när varan fanns så låg den på 499.-
Vi har tagit som princip att har telefonen gått ut och inte längre finns att beställa så lägger vi ett mycket lågt pris.
Bättre att få 10 kr än inget alls...

Mvh
Outlet24.se

Ok. Men man måste nog kunna motivera en prisskillnad på 489 kr lite bättre ändå, speciellt när man ser det på sidan och tänker "shit, sparar ju jättemycket på detta!", då t.ex. skalets pris fortfarande är runt 158 kr i dom flesta butikerna, vilket innebär en skillnad på 148 kr (1480%).

Många andra av era produkter är skillnaden mer än 50% och det känns som om det inte är samma kvalitetsvara man får som på ett annat dyrare ställe. Billigt pris och kvalitet går inte alltid hand i hand. Eller är det mest äldre och utdaterade saker som säljs på outlet24? Kollade bara en del och det var som ovan nämnt dom skillnaderna.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Kan säga att Tura Scandinavia är ett seriöst företag då de har hand om service åt Koss (och en massa andra företag).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Avstängd

ja rekomenderar er o akta er o köpa därifrån i början

bättre o betala någon kråna extra än o bli lurad

om sidan finns kvar om några månader så är den nog seriösare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ja rekomenderar er o akta er o köpa därifrån i början

bättre o betala någon kråna extra än o bli lurad

om sidan finns kvar om några månader så är den nog seriösare.

Jag har handlat därifrån några minnen se:
http://www.outlet24.se/?p=619659026875

2 dagar efteråt fick jag grejerna i hela förpackningar. Kanon bra leverans, och kanon priser. Vad jag tittade noggrant efter var att själva betalsidan var krypterad d.v.s https.
Outlet24.se sparar inte kortnummer eller cvs koden eftersom det är posten själva som handhåller https sidan. Och för att ett e-företag som t.ex outlet24 ska kunna sälja grejer på en hemsida så måste de i sin tur ha ett avtal med posten om villkor på hemsidan för att överhuvudtaget kunna sälja via deras https system. Det är med andra ord mycket hårt reglerat för att kunna anlita postens betalväxel (se url efter man gått till kassan) som de gör. Så det är lika säkert att handla där som att föra över stålar från en nätbank till annan.

Kolla solresor under länken:
https://secure.solresor.se/CCPayment.asp?AgentID=&AgentPw=&Vi...

som ni kan se av domänen så har solresor egen https server se att domänen börjar med: https://secure.solresor.se/
Det är i dessa fall man bör se upp eftersom dessa företag lagrar ditt kortnummer. Tänk er själva att hacka sig in och ta alla kortnummer därifrån.

Så den enda anmärkning eller förtroende signal som jag hänger upp mig på är att de inte har ett telefonnummer. Jag tror dock att för att priserna ska vara så låga så har de inte folk till att svara i telefon. Och då helt plötsligt faller pusselbitarna på plats.

När jag köpte SD ULTRA II minnen därifrån så såg jag att pengarna på kontot blev reserverade. Det blir reserverade tills de skickar grejerna. Antagligen gjort så för att de ska kunna kreditera dig ifall en vara inte finns i lager

Jag kommer då och då när jag behöver tillbehör att besöka sajten, då priset och leveransen var i mitt fall outstanding.

Hittade dem förresten via http://www.gp.se flash annons av en ren slump

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpion_WFS2
Massa text

Tack. Det var snällt att du registrerade dig här på Swec idag och i ditt allra första inlägg berättar för oss hur väldigt bra Outlet24.se är och hur deras betalningssystem fungerar. Nu handlar ju förvisso inte tråden om var kortuppgifterna lagras och om vilken betalväxel de använder, men tack i alla fall :\

För övrigt är det brukliga att kortnumren inte lagras hos företaget man beställer ifrån eller ens hos deras betalväxel. Det gäller även Solresor som du refererar till, de lagrar inga kortuppgifter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Tack. Det var snällt att du registrerade dig här på Swec idag och i ditt allra första inlägg berättar för oss hur väldigt bra Outlet24.se är och hur deras betalningssystem fungerar. Nu handlar ju förvisso inte tråden om var kortuppgifterna lagras och om vilken betalväxel de använder, men tack i alla fall :\

För övrigt är det brukliga att kortnumren inte lagras hos företaget man beställer ifrån eller ens hos deras betalväxel. Det gäller även Solresor som du refererar till, de lagrar inga kortuppgifter.

Tråden handlar om hurvida man ska lita på siten eller inte. Vilket jag något uttömmande försökte beskriva att man kan när det gäller kortbetalning. Kortbetalning är ju endå det som är det vikitgaste att skriva om när det gäller säkerhet.

När det gäller Solresor så är det naturligtvis inte säkert att det sparar kortnummer men bra start att göra det är att lägga betalningsrutiner på egna sajten... som det gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Tack. Det var snällt att du registrerade dig här på Swec idag och i ditt allra första inlägg berättar för oss hur väldigt bra Outlet24.se

Det är inte lite genomskinligt heller, fattar inte hur de tänker, fast det är väl det de inte gör.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att beställa ifrån dom är man allt!

Ingen som har mer info?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpion_WFS2
Tråden handlar om hurvida man ska lita på siten eller inte. Vilket jag något uttömmande försökte beskriva att man kan när det gäller kortbetalning.

Ja, det gör den. Men jag tror inte att du har fattat poängen riktigt. Det är nog inte många som tror att Outlet24.se skulle samla på sig kortuppgifter och sedan tömma kundernas konton. Det är alltså inte betalningsrutinerna eller säkerheten runt dessa som man ställer sig frågande till.

Frågan är snarare vad jag _inte_ får när jag handlar hos Outlet24.se. Tag till exempel en 486RC2 kulled till stativ för 250 kronor. Det normala priset för den är 650-800 kronor (förutsatt att det är från tillverkaren Manfrotto och ingen annan). Det finns just nu två stycken i lager. Ponera att jag köper en och behöver reklamera den direkt. Vad händer då om Outlet24.se inte längre har den i lager? Köper de in en till mig då från distributören och då sannolikt gå back på affären? Några pengar tillbaka är jag förstås inte intresserad av.

De angivna cirkapriserna är i många fall skrattretande. Jag kan exempelvis köpa en "Wireless Multimedia Presenter" där mitt pris är 350 kronor och cirkapriset 1750 kronor. Av bilden att döma är det en "Targus Wireless Multimedia Presenter" det handlar om och den kan jag köpa för runt 500 kronor hos en välkänd återförsäljare.

Ja, det finns många frågor, men det får räcka med dessa som exempel på att "lita på en site" inte nödvändigtvis handlar om huruvida mitt kortnummer riskerar att komma på avvägar elller inte.

Det är mycket möjligt att allt fungerar bra och att de som vill kan göra riktigt bra affärer med Outlet24.se. Det stora problemet är att det idag är så oerhört lätt att sätta upp en E-handelsplats och börja göra affärer på nätet. Därför får man nog finna sig att bli ifrågasatt både en och två gånger, särskilt när det tangerar devisen "låter det för bra för att vara sant, så är det just det. För bra för att vara sant". Därmed nödvändigtvis inte sagt att jag inte kommer att få mina varor, utan om jag har gjort en så oerhört bra affär som Outlet24.se låter påskina, både vad avser priset och tryggheten efter köpet.

Dessutom undrar jag vem du egentligen är, Scorpion_WFS2? Är det som du vill påskina, att du är en nöjd kund hos Outlet24.se så bör du nog undvika att skriva sådana här inlägg som du gör. Det väcker genast misstankar om att du kanske har något med dem att göra. Att registrera sig här och i sina två första och hittills enda inlägg entusiastiskt försvara Outlet24.se verkar något suspekt. Och om du nu verkligen har med Outlet24.se att göra så är det bara så patetiskt.

Jag önskar självklart gänget bakom Outlet24.se all lycka, och hoppas det kommer att gå bra för er. Men ni får finna er att bli ifrågasatta, och vi ser gärna fram emot repliker i denna tråd från någon representant som gärna får presentera sig med sitt namn.

Permalänk

Prisbild och lite info...

Hej!

Jag kan bara be om ursäkt om de så kallade ca.priserna är skrattretande.
Om det exempelvis är en produkt som var högaktuell för 2 år sen så ligger det priset kvar som ett ca. pris vilket givetvis kan bli väldigt felriktat när man jämför.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att gå in och ändra i nuläget.

Det viktiga är ju inte defakto hur mycket man sparar i förhållande till vad varan har kostat, utan hur mycket man sparar just nu.
Vi har kollat mycket på de olika prissajterna som finns ex www.prisjakt.nu, www.pricerunner.se, www.kelkoo.se etc

Målsättningen har varit att lägga oss ungefär 50% under vad varan kostar i marknaden eftersom förpackningen kan vara skadad etc.
Vad gäller prissättningen på produkterna så har vi kanske varit för "generösa" i prissättningen, men vi har prioriterat att i första hand få ut varorna. Ligger vi något fel i pris så kommer det att fixas efterhand. Vissa varor kommer sannolikt då att höjas i pris.
Alla som handlat hittills får givetvis de priser som vi skrivit på shopen och det finns ingen som hittills gjort en dålig affär.

Just nu finns det knappt 900 artiklar i shopen och vi jobbar med att lägga ut ca 1700 artiklar till, som skall prissättas och läggas ut på shopen vilket innebär att ni som kunder får runt 2.500 artiklar att fynda bland.

Vi räknar med att ha runt 4000 artiklar vid årsskiftet och planerar även att bredda sortimentet med andra produktgrupper.

Vi kommer att vara en handelsplats att räkna med framöver för alla er som förstått vikten av att kunna göra en bra affär!

Mvh
Outlet24.se
www.outlet24.se

Visa signatur

Mvh Outlet24.se
Billiga tillbehör inom data, foto, mobiltele, hem & fritid etc

Permalänk
Medlem

En sak ni kan ändra direkt är rubriken DATA Tillbehör. Det heter faktiskt Dator tillbehör.. Data är 1or och 0or. En butik som kallar sig för Data i namnet, eller använder det på felaktigt sätt gör att iaf jag direkt tappar förtroendet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Re: Prisbild och lite info...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlet24.se
Hej!
Jag kan bara be om ursäkt om de så kallade ca.priserna är skrattretande.
Om det exempelvis är en produkt som var högaktuell för 2 år sen så ligger det priset kvar som ett ca. pris vilket givetvis kan bli väldigt felriktat när man jämför.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att gå in och ändra i nuläget.

Det är positivt att ni skriver i denna tråden och förklarar er. Men ovanstående köper jag inte för fem öre. Vad har ett två år gammalt cirkapris för relevans idag? Ni bör byta ut ert affärssystem om ni inte kan ange ett någorlunda dagsaktuellt cirkapris. Frågan är om det inte strider mot god marknadsföringssed, men jag är ingen expert på området så det vill jag låta vara osagt. Oseriöst är det i alla fall.

Om ni skippar det billliga tricket och struntar i att ange föråldrade cirkapriser så framstår ni som lite mer seriösa.

Permalänk

Cirkapriser

Som sagt sedan tidigare...

Vi har en mycket slimmad organisation och har för närvarande ingen möjlighet att ändra på cirkapriserna.
Det är ju faktiskt som så att många av produkterna finns ute i handeln idag och då är cirkapriset en vägledning.
Hade precis en kund som bl.a. köpte 1 par Monsterkablar som just nu ligger på 700 Kr i handeln (normalpris 900) men som han kunde köpa för 350 kr hos oss. http://www.outlet24.se/?p=50644081095

Det finns stora möjligheter att göra klipp för den som är vaken.

Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att shopen skall bli så bra som möjligt och vi tar tacksamt emot alla kommentarer.

Mvh

Outlet24.se
www.outlet24.se

Visa signatur

Mvh Outlet24.se
Billiga tillbehör inom data, foto, mobiltele, hem & fritid etc

Permalänk
Medlem

Outlet24se : Kan du inte berätta lite kring företaget? Stämmer det att Turascandiavien är ägare?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk

"Hade precis en kund som bl.a. köpte 1 par Monsterkablar som just nu ligger på 700 Kr i handeln (normalpris 900) men som han kunde köpa för 350 kr hos oss."

Det är ju bara att gratulera kunden till en bra affär. Och er också förstås, för ni tjänar väl en hel del på affären också? Det är ju liksom förutsättningen för er långsiktiga överlevnad, eller?

Själv skulle jag utan att blinka köpa de två "Kulled Compact 486RC2" á 250 kronor som ni säljer (om det nu är produkter från Manfrotto alltså) och har i lager. Som jag skrev tidigare så kostar de runt 650 - 800 kronor på andra ställen. Ni hade kunnat dubbla ert pris och det hade ändå varit en bra affär för min del. Men ändå köper jag dem inte. Varför? Det handlar om psykologi. Det är för billigt. Bedriver ni välgörenhet, eller vad är det frågan om? Vad hittar jag i paketet jag förskottsbetalt när det väl anländer? Hur funkar det om jag skulle behöva reklamera något ni inte längre säljer? Varför anger ni helknasiga cirkapriser på många artiklar? Psykologi. Det är det det handlar om.

Tja, nu lämnar jag diskussionen och önskar er lycka till. Jag går gärna på loppmarknader och utförsäljningar IRL, det är kul. Där kan man känna och klämma på prylarna man vill köpa och betalar kontant öga mot öga med försäljaren.

Permalänk

INFO

Det är givetvis original från Manfrotto.
Vi använder EAN-koden som artikelnummer och därför kan man alltid göra en adekvat jämförelse.
Jag tackar för info och kommer att ändra priset när vi gör nästa uppdatering.
Om du hade reggat dig på site så hade du även fått ett honorar som tack för hjälpen.

Mvh Outlet24.se
www.outlet24.se

Visa signatur

Mvh Outlet24.se
Billiga tillbehör inom data, foto, mobiltele, hem & fritid etc

Permalänk

Som någon tidigare sa, hur funkar det med garanti? Ni kommer ju gå bakåt om ni ska reparera eller ersätta en vara som går sönder. Får ni in buntvis med produkter med kantstötta förpackningar då?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
En sak ni kan ändra direkt är rubriken DATA Tillbehör. Det heter faktiskt Dator tillbehör.. Data är 1or och 0or. En butik som kallar sig för Data i namnet, eller använder det på felaktigt sätt gör att iaf jag direkt tappar förtroendet.

ska man vara noga så heter det ju också "Datortillbehör" www.skrivihop.nu

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Re: INFO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlet24.se
Det är givetvis original från Manfrotto.
Vi använder EAN-koden som artikelnummer och därför kan man alltid göra en adekvat jämförelse.

Nu förstår jag inte riktigt. Var ser jag EAN-koden för någonstans? Jag hittar varken den eller något annat artikelnummer. I och för sig så har ni kompletterat den tidigare väldigt torftiga artikelbeskrivningen med frasen "Manfrotto Kugelkopf Compact mit Schnellwechselplatte 486 RC 2" sedan jag skrev mitt senaste inlägg. Men varför på tyska, ni är väl en svensk site?

Eller vänta... är det 8024221358858 i URL:en http://www.outlet24.se/?p=8024221358858 ni avser med EAN-kod? I så fall är det kanske inte helt uppenbart för de flesta som vill göra en jämförelse med priset hos andra återförsäljare.

Nja, särskilt seriöst verkar det inte vara, inte ännu i alla fall. Men jobba på saken så blir det kanske bra. Fast de flesta sakerna hade ni fixat om ni gått ut första klass i "ABC För Näthandlare" innan ni började.

[edit][/edit]

Hmmm... Det går inte att svara på sina egna inläggg.... Ja den här tråden verkar ha utvecklats till att bli någon slags vendetta mellan mig och Outlet24.se. För ordnings skull vill jag påpeka att jag inte handlat något hos Outlet24.se, och därmed förstås varken blivit lurad eller känner mig missnöjd på något sätt. Däremot har jag synpunkter på hur de bör bedriva sin verksamhet för att framstå som seriösa, men det är något helt annat. Så det så.