CS Source hackar med 8800GTS?

Permalänk
Avstängd

CS Source hackar med 8800GTS?

Jag körde precis CS Source med min nya dator med 8800GTS 640MB. Jag hade 1680x1050 och alla andra saker på högsta. När jag spelar flyter det på bra, men det blir något konstigt hack i bilden. Man ser det på bottarna när man spelar. De liksom blinkar (snabbt byter plats) och det är likadant med omgivningen. Det blinkar och hackar. Men det är absolut inga hack när man går (springer), skjuter eller siktar. Vad är det som är fel. Min skärm är på 20" och har 5ms så den är det nog inte fel på...

Permalänk
Medlem

Vad har du för mer grejer i datorn än 8800gts?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Avstängd

Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz
Corsair 2GB 667Mhz minnen i Dual-Channel
XION 630W

Ganska hyffsade grejor...

EDIT: Kan tillägga att jag har de senaste drivrutinera så det behöver ni inte tipsa om. Jag kan dessutom spela Company of Heroes på 1680x1050 med alla detaljer och allt på högsta så det är nog inget fel på datorn.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte det är något fel med datorns hårdvara. Jag tror inte att det inte räcker med det jag har eftersom jag kan spela alla andra spel.

Det blir dessutom inte bättre om jag drar ner grafikinställningarna.

Permalänk

De kan möjligtvis vara fel på cs versionen? Eftersom du spelar mot botar är det ingen officiell cs version du använder dig av. Prova med att spela cs genom steam istället. Eller prova med att installera om CS.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |SilentSoldier|
De kan möjligtvis vara fel på cs versionen? Eftersom du spelar mot botar är det ingen officiell cs version du använder dig av. Prova med att spela cs genom steam istället. Eller prova med att installera om CS.

Ingen officiell version? I CS:S är botar ju inbyggt.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |SilentSoldier|
De kan möjligtvis vara fel på cs versionen? Eftersom du spelar mot botar är det ingen officiell cs version du använder dig av. Prova med att spela cs genom steam istället. Eller prova med att installera om CS.

Det kan du kanske ha rätt i. Fast den versionen jag har har fungerat på alla andra datorer jag har testat på med en massa andra grafikkort. Så det måste ju ändå vara något med 8800GTS och CS Source. Jag gjorde video-stress testet eller vad de nu heter och det hackade i det också men jag fick ändå 60FPS. Det var när jag hade satt på högsta på allting som gick. Och spelet flyter på bra egentligen. Det är bara att omgivningen och bottarna flimmrar. De hackar inte egentligen (inte så att de stannar på samma ställe för länge) utan de flimmrar. Konstigt...

Permalänk
Medlem

Har en liknande rigg o kör CS:S på officiellt sätt genom steam, kan vara att den versionen du kör inte har stöd för senare kort och dual core.
För egen del droppar fpsen inte under 80 så borde definitivt inte vara hårdvarurelaterat iaf.

Visa signatur

Gainward GeForce 6600GT 128MB || MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939 || AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 || Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 KIT || Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB || Creative SB Audigy 2 ZS || Antec Sonata II 450W ||

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är graffet det är fel på.
Jag har ocks¨ett 8800GTS 640Mb men sämre propp o minnen, men jag har inte alls de fel du beskriver.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |SilentSoldier|
De kan möjligtvis vara fel på cs versionen? Eftersom du spelar mot botar är det ingen officiell cs version du använder dig av. Prova med att spela cs genom steam istället. Eller prova med att installera om CS.

Jag kör det i Steam och man kan ha bottar där också.

Visa signatur

AMD Athlon64 x2 Dual Core Processor 6000+ 3.11GHz | 2GB RAM | ATI Radeon 4650 ~512MB | 500GB HDD

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hur funkar det i multiplayer då? Alltså spela på server med riktiga motståndare, samma då eller är det bara med bottar?

Har du prövat att ominstallera allting?

Ta bort steam och ominstallera allting, steam har en tendens att mecka upp sig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomati
Har en liknande rigg o kör CS:S på officiellt sätt genom steam, kan vara att den versionen du kör inte har stöd för senare kort och dual core.
För egen del droppar fpsen inte under 80 så borde definitivt inte vara hårdvarurelaterat iaf.

Det kan nog vara min version det är fel på. Ska skaffa en annan.

Permalänk
Inaktiv

Jag har exact samma problem som du med datorn i sign. Maxat allt i 1440x900 upplösning. Men garys mod, half life 2, lost coast, half life 2 deathmatch. Allt funkar utmärkt förutom i cs s >.<

Permalänk
Medlem

Testa stäng av vsync om du har det på.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Testa stäng av vsync om du har det på.

Att köra utan Vsync är som att blästra ansiktet med sand när man spelar.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzardo
Att köra utan Vsync är som att blästra ansiktet med sand när man spelar.

CS:s har en tendens att hacka på vissa system när man kör med vsync på. Den enda nackdelen med att ha vsync avstängd att man får lite tearing, men är fortfarande klart spelbart.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Inaktiv

fattar inte varför alla skaköra vsync, fps>tearing.

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag inte köra med V-sync, känns som att spelet går dubbelt så långsamt och jag får muslagg etc, detta gäller iof bara i CSS.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Stänga av en kärna kan ju vara en bra idé. Source funkar ju inte alls speciellt bra med två kärnor, det "hackar".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Stänga av en kärna kan ju vara en bra idé. Source funkar ju inte alls speciellt bra med två kärnor, det "hackar".

Hur gör man det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Hur funkar det i multiplayer då? Alltså spela på server med riktiga motståndare, samma då eller är det bara med bottar?

Har du prövat att ominstallera allting?

Ta bort steam och ominstallera allting, steam har en tendens att mecka upp sig.

Jag har inte steam. Jag har en annan version som bara funkar med LAN och bottar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Hur gör man det?

Jag har inte steam. Jag har en annan version som bara funkar med LAN och bottar.

Kanske du skulle alltså testa den versionen via steam som är betydligt mer uppdaterad och inte är en warez version..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Kanske du skulle alltså testa den versionen via steam som är betydligt mer uppdaterad och inte är en warez version..

Hahaha exakt.

Känns som att vi är lösning på spåret va?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Jag har en uppdaterad version av både steam och cs:s men får fortfarande samma problem

Permalänk
Medlem

Och du har stängt av en kärna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Jag har en uppdaterad version av både steam och cs:s men får fortfarande samma problem

Har du installerat AMD:s dual core patch, eller "optimizer" som dom fräckt kallar det.

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Avstängd

Det hjälpte inte att stänga av vsync för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensat från meningslöst inlägg*

Permalänk
Inaktiv

Har testat att stänga av ena kärnan, alltså under set affinity, amd optimzern har jag instalerat sen länge, jag har testat med både v-sync på och avlsaget. Fan inget verkar hjälpa =/

Permalänk
Medlem

Mysko alltså, måste vara nåt me steam o era datorer. Har aldrig varit med om nåt sånt fel. Och det har ingenting med dual core att göra, eller om man har dual core omptimizern installerad. Har du testat med äldre drivisar eller bara kört driver cleaner o tagit bort dom gamla drivisarna ordentligt?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG