Alla Xbox360 är defekta

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av AndreaX
[B]det känns tryggt på nått vis att Microsoft håller samma felfrekvens på både hård och mjukvara, även 100% fel tyder på en jämn kvalitet i tillverkningen iaf.

HAHAHA skönt kommentar.

Edit äger själv ett xbox360 kan inte säga mer än att jag är riktigt nöjd, har även sänkt ljudnivån på den. dragit ner Dvdspelaren till 2x fungerar utmärkt och låter MYCKET mindre.

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jodå, det är MS som får betala. Det är ju deras design som kontraktstillverkarna bygger efter. Står även i nyheten.

Lovar att läsa lite bättre Men jag tror fortfarande att MS kommer att jaga någon annan också så de inte själva kommer att stå för kalaset.

Så var det när jag jobbade för Apple(och inte ÅF) och reparerade maskiner, trasiga delar gick tillbaka till underleverantören för reparation.

Men men, jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farmer
Tacka vet ja inte ha nån spel konsol alls

Sant sant kör PC = Power

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Det är ännu värre när folk är alldeles för snälla mot företag vars enda mål är att tjäna pengar.

Vartenda företag är väl ute efter att tjäna pengar?
Nä jag kanske ska starta ett företag å ge bort grejjer gratis istället.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linus82
Vartenda företag är väl ute efter att tjäna pengar?
Nä jag kanske ska starta ett företag å ge bort grejjer gratis istället.

Nej, de flesta företagen finns för att ägaren skall ha ett uppehälle.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Om ett år är dessa fina spelmaskiner omoderna och ingen bryr sig längre...

Skönt med lite sån där total noll koll... var får du din fakta ifrån? Kalle Anka ?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Läste lite längre upp att folk klagar på sony och PS2 ans lasrar, själv har jag en av de första versionerna av ps2 uthämtad i början av 2001 har snart spelat på den i 7 felfria år nu. Verkar som att kvaliten på dåliga komponenter varierar också :P. Tror inte lika stor procent av ps2 orna krånglade som det är för 360 nu iheller.

Tycker det är för jävligt av microsoft att inte testa en produkt ordentligt innan de ger ut den, är det värmen som är problemet borde de åtgärdats direkt hur svårt kan det vara att kolla tempsen på konsollens olika delar ? och sedan sätta dit tillräcklig kylning :S

Visa signatur

Amd Phenom 1090T @ 3,8 Ghz / 6 gb ram / Powercolcor Radeon 6970

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knixaren
Tycker det är för jävligt av microsoft att inte testa en produkt ordentligt innan de ger ut den, är det värmen som är problemet borde de åtgärdats direkt hur svårt kan det vara att kolla tempsen på konsollens olika delar ? och sedan sätta dit tillräcklig kylning :S

Jag tror inte det är så enkelt. I och med RoHS får inget bly användas i lödtennet, och eftersom tillverkarna inte är vana vid blyfritt så kunde de inte förutsäga problemet med att lödpunkterna släpper/spricker/går sönder efter ett tag. Bara min gissning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

va har man lätt spelkonsoler med innan då? tenn?

Permalänk
Medlem

Det är i mångt och mycket Microsofts fel, då deras policy för tillverkning är helt uppåt väggarna. De jagar ständigt lägre priser och byter underleverantörer som kalsonger. Flera underleverantörer har tvingats sluta göra 360-pryttlar då de inte kan gå ner lägre i pris. Så kvaliteten stiger inte stadigt (som den hade gjort om SAMMA leverantör fick utrymme för att förbättra processen) utan sjunker, då man ständigt bjuder under varandra och fixar sämre komponenter som (knappt) gör jobbet. Vansinne. Girighet kostar i längden, hoppas de har lärt sig det nu.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Prisjakt
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Det är i mångt och mycket Microsofts fel, då deras policy för tillverkning är helt uppåt väggarna. De jagar ständigt lägre priser och byter underleverantörer som kalsonger. Flera underleverantörer har tvingats sluta göra 360-pryttlar då de inte kan gå ner lägre i pris. Så kvaliteten stiger inte stadigt (som den hade gjort om SAMMA leverantör fick utrymme för att förbättra processen) utan sjunker, då man ständigt bjuder under varandra och fixar sämre komponenter som (knappt) gör jobbet. Vansinne. Girighet kostar i längden, hoppas de har lärt sig det nu.

Det är väl i mångt och mycket så det funkar vad gäller all business. Man jagar hela tiden lägre priser (eftersom vi konsumenter hela tiden gnäller om lägre priser) och därmed blir det sämre kvalitét. Sen är man väldigt mycket för att effektivisera osv inom företag, och det är ju inte alltid helt bra för kvalitén det heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Det är i mångt och mycket Microsofts fel, då deras policy för tillverkning är helt uppåt väggarna. De jagar ständigt lägre priser och byter underleverantörer som kalsonger. Flera underleverantörer har tvingats sluta göra 360-pryttlar då de inte kan gå ner lägre i pris. Så kvaliteten stiger inte stadigt (som den hade gjort om SAMMA leverantör fick utrymme för att förbättra processen) utan sjunker, då man ständigt bjuder under varandra och fixar sämre komponenter som (knappt) gör jobbet. Vansinne. Girighet kostar i längden, hoppas de har lärt sig det nu.

mja, fast så gjorde de ju med första xboxen med. Kina > Mexico > Ungern > Kina, alltefter att de bjöd under varandra i en fin cirkel får man anta.

sen är Microsoft till skillnad mot SONY ingen erfaren elektroniktillverkare heller, man hade bara möjligheten att göra samma konsollmodell billigare istället för att som i PS2n fall effektivisera själva konsollen. (det finns vad, 9+ olika hårdvarudesigner nu?) 360 ger iof mer frihet än den gamla boxen på den punkten, men nån måste göra designan också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag tror inte det är så enkelt. I och med RoHS får inget bly användas i lödtennet, och eftersom tillverkarna inte är vana vid blyfritt så kunde de inte förutsäga problemet med att lödpunkterna släpper/spricker/går sönder efter ett tag. Bara min gissning.

problemet är väll att man måste ha högre temperatur för att löda vilket är farligt för komponenterna, kompenserar man för mycket neråt i temperatur vid lödningen så blir istället risken för kontaktfel större. sen skyddar som du säger bly även mot sprickbildning iom att det inte har lika rigid struktur.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raynak
Du tror inte att många andra länder har än mer imponerande listor med viktiga uppfinningar och patent?

Andra länder har också långa listor på patent, men Sverige står sig ändå bra då man tar hänsyn till befolkningsantalet. "Sverige har fortfarande flest patent per capita i Europa, även om de minskar ..." http://www.uppfinnareforeningen.se/page.asp?pageid=2106&texti...

Det må vara så att det finns en svensk avundsjuka, men avundsjuka finns överallt som Sunemannen skrev. Den här nyheten får mig bara vara mer försiktig vid köp av Xbox 360.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Det är i mångt och mycket Microsofts fel, då deras policy för tillverkning är helt uppåt väggarna. De jagar ständigt lägre priser och byter underleverantörer som kalsonger. Flera underleverantörer har tvingats sluta göra 360-pryttlar då de inte kan gå ner lägre i pris. Så kvaliteten stiger inte stadigt (som den hade gjort om SAMMA leverantör fick utrymme för att förbättra processen) utan sjunker, då man ständigt bjuder under varandra och fixar sämre komponenter som (knappt) gör jobbet. Vansinne. Girighet kostar i längden, hoppas de har lärt sig det nu.

Irriterar mig på folk som inte hänger med ett dugg men endå öppnar käften, Det har liksom hela tiden figurerat i media hur mycket microsoft förlorade per såld maskin samt hur mycket totalt det kostat dom för att komma in i folks vardagsrum. Den totala summan var i miljard dollar klassen och det var innan utökningen av garantin till 3 år. Jag undrar hur mycket du skulle ge tillverkarna i dricks när du förlorade en tusenlapp per såld maskin. Så microsoft förlorar miljoner per dag bara för att folk köper deras maskiner. Dom du bör skrika på är Nintendo och deras wii som det inte ens går att se på dvd på från början trots att spelaren är en dvd, dom tjänar över en tusenlapp per såld maskin så dom är det företaget som tjänar på sina konsoller. Playstation går i princip jämt ut på sin 3 e konsoll. Jag tror inte ms planerade att folk skulle skicka tillbaka vartannan konsoll för garanti ärenden heller, det handlar mera om otur. Dom testade konsollerna säkert ordentligt hursom så orkade dom ej att testa dom i typ 3-6 månader eftersom dom då skulle tappat all försprång dom hade mot sony. Förresten så tror jag inte att varken sony eller nintendo gjorde en simulation på verkligheten och testade konsoller med verkliga människor som spelade i den mån man skulle spelat när man väl köpt konsollen. Playstation hade väldigt många problem i början som dom till slut lyckades att lösa men det försenade dom nästan ett år. Microsoft upmärksammade inte några direkta problem varpå dom chansade och släppte konsollen, att den senare skulle utveckla värme problem efter långvarig bruk kunde dom ej förutspå eftersom problemen är väldigt komplexa och har att göra med spänningar i kortet som orsakar glappkontakt vid uprepad överhettning. Enda sättet att lösa problemet är antagligen ta hand om värme problemen eller späningarna vilket dom gjort.

När playstation hade problem med lasern på sin första enhet skyllde dom på externa factorer som moddning eller felanvändning, dom utökade inte sin garanti utan dom ströp åt den ännu mera när dom märkte att det kunde bli dyrt. Dom skyllde på allt mellan himmel och jord. Det här problemet gjorde att lasern till playstation ettan vart det mest sålda tillbehöret någonsin. Istället för att erkänna problemet bestämmde dom sig att tjäna pengar på den och även 3 part tillverkare hittade på olika kit som man kunde laga den slitna lasern med.

Det var likaså microsoft nått dom ej räknade med, sonys misstag var nog lite mer uppenbar även i en lekmans ögon kunde man räkna ut att när plast gneds mot plast om och om igen skulle friktionen slipa av plasten och lasern skulle sjunka lägre ner vilket gjode att lasern kom längre bort från skivan.

Sony valde att tjäna pengar på det här istället. Och jag kan bara nämna att det bara var en tidsfråga innan en playstation laser slets ner, det var inte om utan när. Dom Idioterna som säger att dom haft sin playsation i 10 år eller liknande kan ej ha använt den något vidare eftersom när man använde den så slets den det var ingen fråga om saken alla playstation lasrar som användes förbrukades.

Sony är historiens största bedagare långt innan playsation tillverkade dom Mini Discar dom sålde för runt 10 tusen. Jag köpte en sådan och räknat all tid den var inne för lagning så använde jag den i knappt en vecka och så fort garantin tog slut så tog även Mini Discen slut. en tråkig historia men jag vart blåst.

Slutsatsen är att man ej ska vara först på något som är gjort av sony eftersom dom säljer halvdana produkter dyrt för att testa ut dom, det tog typ 3 modeller av Mini Discen innan dom tillverkade en som kunde hålla genom en hel garanti period. Mini Discen jag köpte var en MZR2 ifall någon känner igen sig. Den effektiva tiden den fungerade var max en vecka. Jag fick även betala själv för den sista lagnigen eftersom den låg hos återförsäljaren och dom skickade den först till sony efter garantit tog slut. Jag fick betala 1800:- för att hämta ut den varpå den funkade i någon timme och när jag skulle återlämmna den märkte jag att dom inte ens brytt sig om att skruva ihopp den med alla skruvar. Jag återvände samma dag för att klaga på det samt att den hade pajjat igen. Dom skylde på mig och vägrade ta emot den nått mera, varför skulle jag skruva isär den själv och sen säga att den pajjat?? Det hade varit mycket smartare att ha alla skruvar kvar i sånna fall och reklamera lagningen.

Till slut fick jag skruvarna på nått sätt från dom i en redline påse dom ville dock ej ha nått mera med den att göra. Det verkade mer som den var felkonstruerad en sönder och dom fick hålla på att trixa för att få den att funka. Därför den ej fungerade någon längre period.

Så jämfört med Sony är microsoft riktiga helgon. Dom protesterade inte över nått utan erbjöd sig fixa problemet. Och inte bara det utan dom som redan betalat för att få den lagad fick pengarna tillbaka. Flera jag känner som har haft problem med sin konsoll har fått fri xbox live nått spel eller extra trådlös kontroll. Så microsoft vill typ på nått sätt ersätta folk som har större problem med sin xbox. En jag känner har skickat in sin konsoll 3 ggr till dom, han har fått hur mycket som helst av dom, 2 st trådlösa headset 3 spel samt 2 trådlösa kontroller har han fått som en extra gåva från dom, ej allt på en gång men i omgångar, första gången fick han bara typ ett års live när han bad dom om nått för besväret eftersom den pajjade typ direkt efter köp och det var en julklapp. andra gången fick han kontroller och ett spel samt 3 e gången fick han 2 spel samt 2 headset eftersom han redan hade kontroller. Vad jag hört så skickar dom med alltid nått men om man klagar och vill ha kompensation får man alltid nått mera utan några frågor.

Jämfört med Sony så känner jag mig riktigt trygg att handla från microsoft, så jag hajjar inte vad alla här gråter över. Alla produkter kan pajja liksom men microsoft har dom absolut bästa garantierna och det bästa av allt att dom aldrig föröker skylla på användaren vilket är den totala motsatsen mot Sony.

Enligt Sony så kunde ens laser pajja bara man hade onda tankarna att modda den. Så sony tillsammans med sitt skivbolag är"The Biggest Evil" jämfört med alla andra företagen...

Tack för mig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Nu börjar det. Kom med några roliga negativa kommentarer om Microsoft som vi inte har hört.

att dom ska hålla sig till mjukvara! billigare med mjukvaru updates än hårdvaru "updates".

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

tur att de inte ska ta tillbaka alla då ..bra att de tog sitt ansvar men som Happen skriver, det kommer visa sig förr eller senare.

Visa signatur

Alla bara tänker på sig själva.. är det ingen som tänker på mej ??

¤Reason¤ ;)

Permalänk
Medlem

Sorry för en sen kommentar var ett tag sen. Men tyckte i att flera skrev att vi får se hur det löser sig och nu 2010 nästan 2011 så verkar det ha löst sig med Falcon som hade mycket färre RROD och Jasper där problemet var obefintligt. Tycker personligen Jasper var en Masterpeace. Jag personligen har en av varje maskin alstå Sony PS3 och MS XBOX360 hoppade över Wii eftersom jag har Move till PS3an och Kinect till min 360 Passade på att köpa lanseringsdagen på mediamark nära mig för 999:-, vi var faktiskt 3 som tog en varsin varpå en fjärde åkte iväg själv, en per person var det. Om inte Nintendo Kommer med en ny maskin om typ 6 månader sedan så är dom körda. Jag tycker Nintendo bör gå över till det dom är bra på altså att göra spel och precis som Sega gå Software. Dom kan skapa så pass mycket mera på andra maskiner som ej har begränsningar. Om jag ska vara ärlig så skulle jag idag inte slösa en Input kontakt på TV'n för en Wii. Nintendo ni hade eran race och ni tjänade pengar från första dagen, att inte betala 6 KR per enhet för att få spela upp DVD Känns lite snålt mot kunderna som bistått er så lojalt under alla dessa år. Gudske lov så lät ni åtminstånde folk hacka eran maskin i fred så vi fick Hombrwe dvd på den, ganska gräslig sådan och duallayer stödet var obefintlig. Men tanken som räknas.

Med Facit i Handen är Nintendo den största Vinnaren i det här racet sammtidigt som det är den största förloraren. Dom skulle pröjsat vad Sony begärde för Playstion 1 men deras snålhet var deras fall, den Japanska så kallade äran hjälpte inte dom hade ledningen varit Jacuza skulle dom inte ha ett finger kvar, eller ens några tår.

Genom att tacka nej till Sony erbjudande var sony pga utvecklingskostnaden själva tvugna att lansera den, Nintendo bör hajjat vid det laget att Nintendo 64 inte kunde konkurera, Varken Mario med sin mustach eller Link med sitt svärd kunde inte rädda dom. Ryktena säger att Nintendo var emot skivformatet och trodde att dom bättre kunde begränsa piraterna med dom gammla cartridges. Tyvärr så begränsade dom sig själva med eftersom dom största cartridgen var 16 MB stora mot CD skivor som var 650-700MB. Det verkade bekvämare att jobba med mindre data, anställa mindre grafiker samt skådespelare för röst eller motion simulationer. Nintendos Spel var mycket billigare att tillverka varför deras marginaler var dom högsta i branschen, att göra median större hade dom inte längre någon skäl att begränsa dom kostnaderna. Även GameCube där dom insåg att skivor var det enda rätta förskte dom göra mindre så dom kunde spara pengar.

Sony var Nintendos första Misstag tyvärr inte det sista, när Bill Gates såg att Sony kunde göra det här från scratch mot en gammal veteran som Nintendo trodde han att hans chans var likartad. Han hade inte fel. Tack vare 3 konkurenter på marknaden var det vi kunderna som fick förtjänsten tack vare konkuransenen vart spelen bättre och bättre, till och med Wii började med DVD skivor, 10 år för sent men endå "it's the thought that counts". Tack vare sin patenterade motion sensonings teknik trodde dom att dom vunnit, Dom kunde fortfarande göra Billigare spel eftersom dom hade en helt ny teknik som ingen annan tänkt på. Dom bör formulerat sina patent bättre eftersom både Sony och MS lyckades med nått mycket bättre utan att ens behöva köpa patentet av Nintendo. Hade nintendo varit smarta skulle dom sållt den billigt till konkurenterna för att på så sätt begränsa dom. Med Sonys och MS grafik och Nintendos enda fördel i graven så är det dags att gå i en välförtjänt pension, ni tjänade trots allt storkovan på både hård och mjukvara från day one. Är ni nu smarta så tar ni era spel ider till dom stora tillverkarna som bland annat Rockstar som pröjsade Samuell L Jackson för hans röst som den korrupta snuten i GTA San Andreas. Dom spelen som enbart använder text bubblor är långt förbi och dom syns numera enbart på Microsofts Arcade eller Iphone store för 7 kr, Att jag för över 20 år sedan betalade över 300:- till nintendo 8Bits för spel som är mycket sämre en dom till iphone. Tycker att vissa av spelen är till och med bättre en till Wiii, typ Dexter The Game där huvudrolls innehavaren pratar genom hela spelet och det bästa är att den kostar enbart 70 kr, det spelet är nästan 3D aktigt i och med man kan gå åt alla håll och kanter inte bara på ett rakt sträck. Dom spelen kostar inte mer en 7 kr, men dom kan endå vara väldigt underhållande. Med tanke på prisskillnaden tänk er vad nintendo måste haft för mafginaler. Cartridgen måste kostat strax under en tia eftersom minnet var obefintligt då, man kunde köpa pirat Cartridges från thailand då med 700 spel eller nått för några tior så orginalen som bara behövde rymma ett spel måste verkligen varit billiga, Internet fanns dock inte då och inte ebay heller så jag ägde bara 300-500 kronors orginal och jag köpte bortått 70st 60 av dom stod i bokhyllan som prydnad eller status symbol men jag kunde bara inte leva mig in i dom. Det var dock No Refunds om man gillade det eller ej, dom kunde ej skylla på att man kopierat det bara för man öppnat förpackningen men vi vart blåsta, dom pissade på oss och dom hade inte ens uppfostran att kalla det regn, Tror att förpavkningen var det dyraste att tillverka och grafiken var alltid ett skämt jämfört med förpackningen, skulle dom visat några pixlar i olika färger med ett lika fult svärd hade dom ej sållt så många ex, en del av dom hade dock sin charm trots den dåliga grafiken. Dagens sämsta spel klår dock dom bästa med hästlängder från den tiden.

Så Nintendo : Time To Go To Sleep and let the children take over. Ni har tjänat mer pengar en dom flesta i förhållande till era kostnader, the free ride is over.-

Sen mellan Sony och Microsoft så skulle jag satsa på Microsoft trots det är helt Playstions förtjänst att Blu Ray vann över HD DVD. Jag Var en stolt HD DVD'are en gång i tiden men jag är numera glad att Blu ray vann. Det blir enklare med standarden Blu Ray, Blue Tooth allt ska vara blått nu, Jag gillade inte Blu Ray som det var utformat först men när dom vann så tog dom det bästa från HD DVD och uppgraderade formatet, HD DVD sålde funtionerna och patenten billigt eftersom det vore meningslöst och dåligt för oss kunderna om tekniken låg inlåst på ett papper i ett kassaskåp. Med Blu Ray 2.0 var allt det bästa från HD DVD inlaggt i formatet och dom fortsätter att förbättra det genom att göra det mera introaktivt med online funktioner med mera. Den större kapaciteten en HD DVD ska vi inte heller klaga på när vi diskuterar tomskivor som nu krypit ner till 11 kronor skivan om vi snackar Singel layer altså 25GB, 50 Gb Dual layer är fortfarande runt 80 kr men som vi sätt utvecklingen på DVD skivorna så bör även dom innan jordens undergång 2012 ligga på runt 8 kr per skiva, det blir helt perfekt för då kan jag filma den 21 december i 1080p istället för 720p vilket gör att man förlorar detaljer. Får köpa något tåligt att lägga skivorna i sen så att grabbarna i bunkrarna (som inte vi vet ett skvatt om trots vi pröjsat för dom) kommer ut så dom oxå får uppleva fyrverkerierna i riktig 1080p, hoppas 3D kameror finns billigt då så dom verkligen får uppleva samma saker som jag, tex slutscenen där jag får en jättelik sten över mig, i 3D skulle det upplevas som man vore där själv. Fast 99,999999999% av oss får faktiskt uppleva det själv för gott och ont. Om jag ska vara ärlig så kommer inte någon mäktig person den dagen att bara sitta lugnt, folket som förutsätt vartenda mån/sol förmörkelse fram tills idag har skrivit att nått stort kommer hända vi vet inte riktigt vad eftersom för många år har gått och vi har haft för många bokbränningar. Om vi varit lite mer civiliserade och inte velat skriva om våran historia så många gånger kanske vi hade haft mer uppfattning om vad som var på gång. Att vi vet så pass mycket är pga av att Columbus kom så pass sent till Amerika så vi han inte förstöra så mycket där tills nu, samt så har det mesta gått bra för USA, kanske inte Indianerna dock men sån tur så försökte vi inte skriva om den delen ännu inte ens slaveriet har vi raderat. Fast om vi överlever 2012 så ge det ett par år så gav vi kultur till både indianerna och Afrikanerna där vi hjälpte dom med glädje utan att tänka på oss själva. Vi verkligen älskar att vara i det rätta ljuset. Vi avgudar EU trots det är bara ett annat och fredligt sätt att åstadkomma det Hitler ville. Det var otroligt lätt att Komma in men att komma ut lär inte ens vara möjligt. Dom Nordiska länderna bör ha en Union till och med språket är snarlikt förutom finskan och isländskan, men många finnar pratar bättre Svenska en svenskar pratar engelska. En uniun bör baseras på det språk man pratar som USA har engelskan EU har för många språk vilket skapar missförstånd samt andra problem.

Hända vad som hända vill grabbar, man lever bara 2 gånger och vi vet aldrig vilken gång vi är på förens det är för sent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skevus:

Sen mellan Sony och Microsoft så skulle jag satsa på Microsoft trots det är helt Playstions förtjänst att Blu Ray vann över HD DVD. Jag Var en stolt HD DVD'are en gång i tiden men jag är numera glad att Blu ray vann. Det blir enklare med standarden Blu Ray, Blue Tooth allt ska vara blått nu, Jag gillade inte Blu Ray som det var utformat först men när dom vann så tog dom det bästa från HD DVD och uppgraderade formatet, HD DVD sålde funtionerna och patenten billigt eftersom det vore meningslöst och dåligt för oss kunderna om tekniken låg inlåst på ett papper i ett kassaskåp. Med Blu Ray 2.0 var allt det bästa från HD DVD inlaggt i formatet och dom fortsätter att förbättra det genom att göra det mera introaktivt med online funktioner med mera. Den större kapaciteten en HD DVD ska vi inte heller klaga på när vi diskuterar tomskivor som nu krypit ner till 11 kronor skivan om vi snackar Singel layer altså 25GB, 50 Gb Dual layer är fortfarande runt 80 kr men som vi sätt utvecklingen på DVD skivorna så bör även dom innan jordens undergång 2012 ligga på runt 8 kr per skiva, det blir helt perfekt för då kan jag filma den 21 december i 1080p istället för 720p vilket gör att man förlorar detaljer. Får köpa något tåligt att lägga skivorna i sen så att grabbarna i bunkrarna (som inte vi vet ett skvatt om trots vi pröjsat för dom) kommer ut så dom oxå får uppleva fyrverkerierna i riktig 1080p, hoppas 3D kameror finns billigt då så dom verkligen får uppleva samma saker som jag, tex slutscenen där jag får en jättelik sten över mig, i 3D skulle det upplevas som man vore där själv. Fast 99,999999999% av oss får faktiskt uppleva det själv för gott och ont. Om jag ska vara ärlig så kommer inte någon mäktig person den dagen att bara sitta lugnt, folket som förutsätt vartenda mån/sol förmörkelse fram tills idag har skrivit att nått stort kommer hända vi vet inte riktigt vad eftersom för många år har gått och vi har haft för många bokbränningar. Om vi varit lite mer civiliserade och inte velat skriva om våran historia så många gånger kanske vi hade haft mer uppfattning om vad som var på gång. Att vi vet så pass mycket är pga av att Columbus kom så pass sent till Amerika så vi han inte förstöra så mycket där tills nu, samt så har det mesta gått bra för USA, kanske inte Indianerna dock men sån tur så försökte vi inte skriva om den delen ännu inte ens slaveriet har vi raderat. Fast om vi överlever 2012 så ge det ett par år så gav vi kultur till både indianerna och Afrikanerna där vi hjälpte dom med glädje utan att tänka på oss själva. Vi verkligen älskar att vara i det rätta ljuset. Vi avgudar EU trots det är bara ett annat och fredligt sätt att åstadkomma det Hitler ville. Det var otroligt lätt att Komma in men att komma ut lär inte ens vara möjligt. Dom Nordiska länderna bör ha en Union till och med språket är snarlikt förutom finskan och isländskan, men många finnar pratar bättre Svenska en svenskar pratar engelska. En uniun bör baseras på det språk man pratar som USA har engelskan EU har för många språk vilket skapar missförstånd samt andra problem.

Hända vad som hända vill grabbar, man lever bara 2 gånger och vi vet aldrig vilken gång vi är på förens det är för sent

Aha, som jag misstänkte vara hela ditt inlägg bara lite nattflum.

Gräv inte upp lik, men nu när skadan redan är skedde, hur var lukten?