Asus lanserar ny trådlös router

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar ny trådlös router

Asus har nyligen lanserat den trådlösa routern WL-520gu vilket har fyra s tycken lan-portar, en inbyggd skrivarserver samt två funktioner för att öka räckvidd och signalstyrka.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kvittar väl om de kallar det för "Broadrange", "125 High Speed Mode", 802.11n draft, Donald Duck Mode eller vad namn som helst, det är ändå ingen standard och ska därmed ingå gratis och vara möjligt att stänga av helt.

Permalänk
Avstängd

varför måste alla routrar se ut som en burk sardiner?
bah!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

Låter ju bra...
Verkar ha mycket grejer som RADIUS, SPI-brandvägg, skrivarserver, etc.

Men jag är lite osäker på om jag skulle köpa från Asus.
Hade någ köpt 3Com, Intel eller Linksys WRT54GL eller kanske Netgear.

Man hör ju mycket om billiga skräp routrar, som laggar/segar, hänger sig, hela tiden, varje gång man kör BitTorrent, så ballar routern ur, heh.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Exact hoppades på en snggare router från Asus men njak.. Alla ser likadana ut i stort sett.
Måste B&O gå in göra nåt snyggt... priset blir väl safftigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Låter ju bra...
Verkar ha mycket grejer som RADIUS, SPI-brandvägg, skrivarserver, etc.

Men jag är lite osäker på om jag skulle köpa från Asus.
Hade någ köpt 3Com, Intel eller Linksys WRT54GL eller kanske Netgear.

Man hör ju mycket om billiga skräp routrar, som laggar/segar, hänger sig, hela tiden, varje gång man kör BitTorrent, så ballar routern ur, heh.

Asus WL-serie har i stort sett samma interna hårdvara som Linksys WRT-serie.
Som vanligt i datorvärlden är det få som tillverkar hårdvara och många som sätter namn.

http://wl500g.info

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB