Promise lanserar raid-kabinett

Permalänk
Melding Plague

Promise lanserar raid-kabinett

Segmentet för externa raid-kabinetter med nätverksstöd växer mycket just nu och har främjat nya tillverkare som Qnap och Synology. Promise är en stor tillverkare av kontrollerkort som nu har lanserat sin första nätverkshårddisk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Redaktionen tillbaka från någon sorts semester idag? Massor med nyheter på kort tid.

Permalänk
Medlem

Hur är enhetens prestanda? Ok eller lika kass som t.ex Qnap?

Permalänk
Avstängd

SFTP och FTPS då?

Kryptering FTW!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Som vanligt önskar jag en funktion där man kan stänga av hårddiskarna efter XXX timmar. För även om man gör backup, så behöver ju knappast ALLA hd vara på.. men kanske bara jag som vill ha detta, lönar sig detta inte i längden??

Om man inte använder hårddisken på flera dagar, ser jag inte poängen, både el och hd mår ju bättre av en sådan funktion.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Hur är enhetens prestanda? Ok eller lika kass som t.ex Qnap?

Vad har Qnap för problem? har en 201a. Kan va bra o höra vad för begränsningar där är som jag inte märkt (sitter på 100/100... så bra att veta)

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut synd bara att dom prissatt den enbart mot företag...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Vad har Qnap för problem? har en 201a. Kan va bra o höra vad för begränsningar där är som jag inte märkt (sitter på 100/100... så bra att veta)

Det är knappt någon mening med Gigabitstödet i QNAP TS-201 då den presterar runt 100Mbps. Jag anser att dessa enheter borde i alla fall borde kunna pumpa ut 20MiB/s vid läs och skriv utan Jumpframe-tweak, även via t.ex RAID 1.

Permalänk
Medlem

hem verkar vettig. Promise gör bra saker i vanliga fall

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Det är knappt någon mening med Gigabitstödet i QNAP TS-201 då den presterar runt 100Mbps. Jag anser att dessa enheter borde i alla fall borde kunna pumpa ut 20MiB/s vid läs och skriv utan Jumpframe-tweak, även via t.ex RAID 1.

Ah... så då är det kanske inte jag som ställt in fel. Jag såg man fick ställa in olika Jumbo Frame MTU värden (antar det berör hastigheten?). Men jag har inte kunnat testa riktigt detta, men jag kommer bara upp i 100/100FD hittils iaf... men har haft en dator där jag inte kunde ställa in JumboFrame pga driverklydd... så får hoppas det blir bättre :/ köpa gigabitrouter just pga att jag ville ha gigabit :/ onödiga kostnader för mig annars

Permalänk
Medlem

never mind

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC