Hiper släpper Type R II

Permalänk
Melding Plague

Hiper släpper Type R II

Tillverkaren Hiper har i dagarna släppt en uppföljande serie till sin enormt populära Type R-serie nätaggregat. Den nya serien heter Type R II och erbjuder två modeller om 770 watt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Give me!

Permalänk
Medlem

Ursh, fy, spott osv...detta gillar vi INTE!

Permalänk
Medlem

Denna Watthysteri! Men jag hoppas för Hiper att denna serie inte har bristande kvalitet.

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Varför USB-portar på ett nätaggregat? Räcker det inte med de 10 portarna man brukar hitta på moderkortet? Och att släppa ett så pass kraftfullt nätagg som inte är modulärt är riktigt knasigt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

- 80m fläkt
- USB på PSU (?)
- inte modulära

+Bra med watt

Min syn på nätaggregatet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

80mm fläkt är väl inget negatift? är det en BRA 80mm och framförallt bra verkningsgrad på nätagget så blir det perfekt.

jag har ett 380w med 80mm fläkt och ett 420 med 120mm, och den med 80 låter mycke mindre och det är framförallt pga att den inte blir lika varm under samma belastning.

Jag känner dock nog på mig att 80mm som den kommer med inte är vidare bra.. men med en nexus på den så blir det no wtfpwn

Permalänk
Medlem

USB-kontakt på nätagget så att man slipper starta datorn för att ladda mp3-spelaren, mobilen eller kameran. Kan vara användbart om ens moderkort inte har spänning i USB-portarna när datorn är avstängd.

4-portars USB-hub för intern anslutning till moderkortet är väl ok om det inte finns plats för USB-brackets. Två grafikkort med tvåslotskylning, ljudkort, TV-kort och nätverkskort. Mer behövs inte för att blockera samtliga platser.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

vad har alla emot hiper type-r ??

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
vad har alla emot hiper type-r ??

Många som upplevde det som ojämn kvalité på den serien har jag för mig.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Avstängd

Hiper type-r är det bästa agget jag haft, så när mitt corsair 520 inte räcker till längre så blire kanske ett sånt om de är bra.

Permalänk
Medlem

Hiper type-r är det mest högljudda agget jag haft, "inaudiable" snacka om falsk marknadsföring, låter fan som en gräsklippare.

Permalänk
Medlem

Har ett hiper i min server och de låter för det första inte ett piss och har funkat ett bra tag nu så jag kan inte klaga på något men eftersom många andre verkar ha problem med sina hiper agg så kanske de stämmer att dom inte är så bra.

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelius
Hiper type-r är det mest högljudda agget jag haft, "inaudiable" snacka om falsk marknadsföring, låter fan som en gräsklippare.

Min är extremt tyst, för nåt år sen körde jag puppylinux då min hårddisk gick sönder, då var nätagget det enda i datorn som inte var passivt, och från 1m kunde man inte höra den om man inte försökte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
vad har alla emot hiper type-r ??

Från Blä till Yes bara för att göra det enkelt och inte 100% korrekt:

Qtec - > Apevia - > NorthQ - > Hiper - > be quiet - > Tagan - > Seasonic

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelius
Hiper type-r är det mest högljudda agget jag haft, "inaudiable" snacka om falsk marknadsföring, låter fan som en gräsklippare.

Håller med, den platta 80mm fläkten de använde sig av skapade oljud som närmast går att gämföra med en irriterande jävla hummla eller något åt det hållet. Sen att mitt Hiper brände 3 säkringar gjorde inte saken bättre. Nä never Hiper igen här iaf.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

tycker usb på nätagget var ganska smart

Permalänk
Medlem

Efter förra erfarenheten med Hiper Type-R så avstår jag nog.
Seasonic får det bli för min del

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Ja alltså ska man rulla på ett mediåkert system så fungerar Hiper bra. Hiper kan även fungera bra på ett bra system om man inte har så stor ekonomi. Men har man pengar att köpa 8800GTX, och en Q6600 med mera så har man pengar att lägga pengarna på ett bra agg som till exempel Tagan eller Seasonic.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelius
Hiper type-r är det mest högljudda agget jag haft, "inaudiable" snacka om falsk marknadsföring, låter fan som en gräsklippare.

Ok, jag köper inte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Har ett hiper i min server och de låter för det första inte ett piss och har funkat ett bra tag nu så jag kan inte klaga på något men eftersom många andre verkar ha problem med sina hiper agg så kanske de stämmer att dom inte är så bra.

Nej vänta. ja tack jag tar två stycken!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Håller med, den platta 80mm fläkten de använde sig av skapade oljud som närmast går att gämföra med en irriterande jävla hummla eller något åt det hållet. Sen att mitt Hiper brände 3 säkringar gjorde inte saken bättre. Nä never Hiper igen här iaf.

Nej fy fan förresten... jag skiter i det..

Permalänk
Medlem

USBanslutningarna var lite smart annars har jag inget att säga bu eller bä till

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Seasonic S12 430 W!. Untantaget till 8800 GTX i SLI, rekommenderar då ett Corsair 520 W. 700 - 1000 W nätaggregat?...herregud.

Permalänk
Hedersmedlem

Hyper = LOL

CRAP

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Mitt Hiper Type-R 580W började efter 14 månaders användning att pipa högt med ett väldigt högfrekvent oljud...
Men eftersom det tog 2 månader innan någon från Hipers support svarade så köpte jag ett Seasonic istället, när jag äntligen fick ett nytt Hiper på garantin så sålde jag det.
Det var dessutom allt annat än tyst...

Blir troligen inte ett till Hiper för mig på ett bra tag...