Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Normalt har vi inga problem att hinna med, det är lite speciellt nu med semester i kombination med nytt folk, semestervikarier och hög orderingång. Vi skall lösa "måndagsproblemet", var så säker..

Låter bra det, får väl prova nån gång till då.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga nu mr datorbutiken.com. Vad är det som händer med den betalda fraktsedeln för defekta varor? Hur skickar ni sådana? Har gått 5 arbetsdagar sedan jag begärde sedeln. Med tanke på att returnummret bara gäller i 14 dagar är det tom tveksamt om ni hinner sortera försändelsen innan nummret har gått ut.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

Svar till XCan - Inga problem, vi tar hänsyn till när returfraktsedeln skickades ut.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem

5 arbetsdagar för en returfraktsedel?

Du tycker tydligen det är ok eftersom du lämnar den biten utan kommentar. Är det så?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

MultiMan - Nej det är inte OK, den skall skickas ut senast dagen efter begäran. XCan - Har den inte kommit i början på veckan så gör en ny begäran, så skall jag styra upp avdelningen på denna punkt direkt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Sådärja, fraktsedeln kom inte idag heller. Du skulle inte kunna sätta på funktionen så att man kan skicka PMs till dig datorbutiken.com? Har slängt iväg ett email till dig nu förvisso, men det går inte för sig att titta till emails på jobbet.

Edit: Allt har nu löst sig. Efter att ha pratat med kundtjänsten på DB angående den försvunna returfraksedeln fick jag förutom en ny mus dessutom en liten kompensation också, på deras initiativ! Tummen upp för DBs hantering av returärenden både i detta specifika fall och generellt!

Tycker personligen att butikers hantering av returärenden är en viktig faktor vid val av butik.

Bra jobbat DB!

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Tjo! kan bara säga att ja ä grymt nöjd me DB, beställt 2 ggr nu denna vecka, alltid fått varorna dagen efter =P

Tummen upp!

Det ända minus är att dom ä sjukt sega på bettala tebax mina ca 1300kr...ligger i å tjatar...bör väl komma i veckan enligt dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

De misslyckades med min beställning iaf.
Beställde innan 14.00 igår men det skickades inte förrän idag...

Ordernummer 731708297

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Svar till Barry - Vill du byta vara kan du enkelt göra det på samma order genom att ta bort den du inte vill ha, lägga den du vill ha istället i kundvagnen och gå genom kassaprocessen (välj "komplettera öppen order"). Gör man så dras endast en mellanskillnad mellan den "gamla" och "nya" ordern. Kontakta vår kundtjänst med referens till ditt ordernummer så hjälper de dig!

Ja, och de sa 1-4dagar tar det att fåtillbaks pengarna..
och idag är det den 18:e , vilket är 11dagar har gått och inga pengar har jag fått..

har mailat dem igen får vi se hur det går..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Ja, och de sa 1-4dagar tar det att fåtillbaks pengarna..
och idag är det den 18:e , vilket är 11dagar har gått och inga pengar har jag fått..

har mailat dem igen får vi se hur det går..

Hehe säg te hur det går =P
legat i sen i måndags å få tebax mina 1350kr =P
ska ringa imorrn igen om dom inte kommit in....

finns en kille på kundtjänst som poppar skönt musik i bakgrunden, han verkar inte ha någon koll iallfall....

EDIT: yey! fick mina 79kr av 1350kr ;P
nu saknas resten me! Obs! vart 2 ordrar så ingen börjar tro att dom skickar små summor i taget

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hehe säg te hur det går =P
legat i sen i måndags å få tebax mina 1350kr =P
ska ringa imorrn igen om dom inte kommit in....

finns en kille på kundtjänst som poppar skönt musik i bakgrunden, han verkar inte ha någon koll iallfall....

EDIT: yey! fick mina 79kr av 1350kr ;P
nu saknas resten me! Obs! vart 2 ordrar så ingen börjar tro att dom skickar små summor i taget

Självklart...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Skummt att det tar sådan lång tid för er att få tillbaka pengarna. Jag betalade med kort, och efter retur av ett par kassa (kvalitetsvis) högtalare fick jag tillbaka pengarna 2 dagar efter att de mottagit dem.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Hmm..kneppigt...får jag inte imorrn, så sitter ja i kön igen som alla andra dagar ;P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ja, paketen skall skickas samma dag, inte bara packas. Är paketen packade (har fått kollinummer) innan 15:30 ca så hämtar posten dem samma dag. Ordrar som packas efter 15:30 hämtas dagen efter vid lunchtid. Kul att du är nöjd med oss!

Nog läge att ta ett snack med kundtjänst

När min andra order på typ en vecka inte skickades samma dag när order lagts före 14:00 och jag mailade kundtjänst fick jag detta svar.

mitt mail:

"Hej, lade order 731708845 igår innan 14.00. Trodde att ni hade leveransgaranti
på ordrar lagda innan 14. Men det verkar inte gått iväg ännu? Varför
inte? Andra gången i rad som detta händer när jag beställer från
er."

Kundtjänst svar:

"Hej

Någon leveransgaranti har vi ej, däremot har vi garanti på att varorna ska bli packade samma dag.

Med vänlig hälsning
M****n/Kundservice
datorbutiken.com"

Återigen så är det ju inte hela världen att ett paket kommer en dag senare än tänkt, men det är ett rätt komiskt svar. Vilken dag saker packas är ju för kunden totalt ointressant, endast vilken dag det sänds är rimligen av intresse för mig.

Er "packningsgaranti" känns sålunda hyfsat luddig. Borde den inte heta " ordrar lagda innan 14 skickas senast dagen efter"?

Har alltid gillat DB, aldrig haft några problem, alla ordrar min och enda retur har funkat bra, ända sen min första order hos er som om jag minns rätt var en 20x cd-brännare på den tiden de kostade 1500-2000kr ( var några år sen).

Enda gångerna jag upplevt en liten men ända en viss irritation är efter ni infört er lovvärda "packningsgaranti". Först då som jag faktiskt förväntat mig att ha paketet hos mig dagen efter (med hänsyn tagen till postens förmåga att strula till saker). Det är ju först när jag har förväntningar som jag kan känna besvikelse/irritation

Permalänk

Detta får jag nog se till att styra upp, ordrar på lagervaror som läggs senast 14:00 skall packas OCH skickas samma dag. Nu i semestertider är det tufft att hinna med, speciellt efter helg, men det får inte råda tveksamhet om vad som gäller! Tack för påpekandet!

Ni som är drabbade - maila mig med referens till ordernummer för kompensation i form av en fraktfri leverans.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jo jag är nöjda med er Var för 3 ordrar sedan jag blev lite sur, det var samma vecka som svenska nationaldagen, beställde på söndagen och fick sakerna på fredagen (detta tack vare på att ja kände nårra på mitt poståkeri), hade ja inte ringt så hade jag haft sakerna efter helgen på måndagen, alltså 7 dagar efter beställnigen.
Felet var ju då att ni på datorbutiken.com skickade som DPD Företagspaket vilket inte går att skicka till privatpersoner så då gick paketet denna vägen: Staffanstorp > Malmö > Växjö > Jönköping > Växjö > Lenhovda, himmla onödigt.
Ordern efter det så ringde jag till en mycket trevlig kille på kundtjänsten som kollade upp direkt efter jag beställt mitt nya Antec P182 och han sa att det skickades som vanligt postpaket då blev postgången Staffanstorp > Malmö > Jönköping > Lenhovda.
Beställde caset på måndag kl ~13 och hade chassiet hemma hos mig dagen efter runt kl 12. Det kallar jag snabba leveranser
Ni skötte även min senaste order felfritt och snabbt levererat.
Fortsätt med att skicka alla paket under 20kg som vanligt postpaket och inte krångla till det med DPD företagspaket till privatpersoner.
DPD Företagspaket är till för företag och då får dom sakerna utkörda ~12.00 nästkommande vardag, men det gäller ej privatpersoner.

MVH Radimax

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hmm..kneppigt...får jag inte imorrn, så sitter ja i kön igen som alla andra dagar ;P

såhär fick jag som svar på mail:

Hej

Ser att den är gjord, dock lite senare än beräknat. Du kommer se pengar imorgon eller måndag.

Med vänlig hälsning
Carl Cristian/Kundservice
datorbutiken.com

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
såhär fick jag som svar på mail:

Hej

Ser att den är gjord, dock lite senare än beräknat. Du kommer se pengar imorgon eller måndag.

Med vänlig hälsning
Carl Cristian/Kundservice
datorbutiken.com

Ah ok.
kanske därför de tagit tid för mig me då

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Måste bara ge en eloge till Posten och dess effektivitet.

Beställde en mobiltelefon på katshing en tisdag. Den skickades samma dag, Men det blev något "fel" i leveransen så att paketet gick till Skelleftehamn istället för till skellefteå postcenter. Visseligen ligger det bara 2 mil från varandra. istället för att skicka paketet direkt till postterminalen så tog det en liten genväg till Ånge (Igen) vilket blir en extra tur på 100 mil och sen tillbaka till skellefteå igen. Vilket resulterade i att jag fick vänta till onsdag veckan efter.

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
Måste bara ge en eloge till Posten och dess effektivitet.

Beställde en mobiltelefon på katshing en tisdag. Den skickades samma dag, Men det blev något "fel" i leveransen så att paketet gick till Skelleftehamn istället för till skellefteå postcenter. Visseligen ligger det bara 2 mil från varandra. istället för att skicka paketet direkt till postterminalen så tog det en liten genväg till Ånge (Igen) vilket blir en extra tur på 100 mil och sen tillbaka till skellefteå igen. Vilket resulterade i att jag fick vänta till onsdag veckan efter.

Dagens I-landsproblem?

Permalänk
Medlem

Well lite ros till DB idag igen, beställt nu 3 ggr denna vecka.
Fått allt denna vecka, ska hämta ut idag..beställde i förgår natt...så de packades igår...

så..stort plus till dom, hållt va dom lovat ännu en gång

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Well lite ros till DB idag igen, beställt nu 3 ggr denna vecka.
Fått allt denna vecka, ska hämta ut idag..beställde i förgår natt...så de packades igår...

så..stort plus till dom, hållt va dom lovat ännu en gång

Låter som någon har gott om fri-frakt creds här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Låter som någon har gott om fri-frakt creds här.

Haha nu ska du inte va sån *s* ;P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag ska oxå passa på att klämma in lite ros åt dem sedan sist ja beställde av dem vart det mkt ris.

Beställde min benq 24" på onsdag kl 23:nånting och torsdagen packades den & fick den igår.. toppen nöjd nu & skärmen funkar som en klocka

jag är nöjd & glad

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Ah ok.
kanske därför de tagit tid för mig me då

så nu har jag fått pengarna

Allting gott

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Ah! kollade mitt me nu =P hade också fått mina

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Har alltid fått mina leveranser dagen efter från datorbutiken. Måste ha med posten att göra när ni skickar iväg ert - sen så kanske vissa bor närmare dustin och vissa bor närmare datorbutiken och då blir det självklart snabbare eller långsammare.

Permalänk
Medlem

Kan väl dra min lilla historia här istället för att skapa en ny tråd.

Jag la en order innehållandes diverse komponenter, bl.a. ett chassi.
Ordern delades upp i två paket och jag fick två kollinummer.
Ett av paketen (som innehöll processor och lite annat) har redan kommit och jag har hämtat ut det.
Det andra paketet (chassit) verkar de inte ha skickats ännu.
När jag spårar paketet via posten står det såhär:
"3 aug kl 16:38
SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren".

Mitt andra paket skickades den 3:e, men chassit verkar inte ha skickats.
Jag har varit i kontakt med kundtjänst två gånger (en gång via mail och en gång via telefon).
Båda gångerna har dom sagt typ:
"Ska be utleverans att ta en titt på detta.".

Har också mailat datorbutiken.com på detta forum och han sa att han skulle
meddela den ansvarige för lagerdelen om detta och att det helt säkert kommer att hanteras.
Tvivlar inte på att det kommer att hanteras någon gång... frågan är bara när.

Har även varit i kontakt med posten och de hävdar att de inte fått något paket ännu.
Nämnde också detta när jag snackade med db-kundtjänst via telefon och då sa han
något i stil med: "Ja, de har nog inte fått något paket från oss då.".

Tycker det tagit lite väl lång tid att skicka iväg ett chassi som finns i lager
för omgående leverans. Står dessutom på deras hemsida att alla lagervaror som beställs före kl 14 packas samma dag.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel ibland. Det är sånt som händer.
Tycker bara att det tagit lite för lång tid
(4 vardagar har gått sen min orderstatus ändrades till "Levererad").

Har nu mailat och frågat om jag kan avbeställa chassit.
Kommer väl antagligen inte gå, chassit är ju skickat enligt hemsidan.
Kan ju dock vara värt ett försök.

Har bara handlat av Dustin och Komplett förut så jag är van vid
att kunna hämta mina paket dagen efter beställning.

Permalänk

Penne - Med tanke på att det faktiskt existerar ett kollinummer så har det också producerats ett adresskort, vilket förmodligen också satts på ett chassi och lagts i en postbehållare. Vad som hänt därefter är vad vi håller på att ta reda på, så misströsta inte - vi jobbar på att lösa detta!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Beställde ett fyra gb:s minneskort under förmiddagen men när jag öppnar min orderstatus så ser jag detta:

Leveransklar - Avvaktar leverans 2007-08-08 15:33:22

och klickar jag på ordernummret så står det:
SANMSPD-4GB 1 Levererad 336:- 420:- 336:- 420:

Så vad gäller egentligen? Och skickas varan verkligen samma dag om man beställer innan kl 14,00? Första gången som man beställer från er, visar sig allt smidigt och bra hade man tänkt sig köpa en extern hårddisk om någon dag.

Men man får väl ta och se, era priser är bra i alla fall.