Belkin trådlös router med hastighetsmätare

Permalänk
Melding Plague

Belkin trådlös router med hastighetsmätare

Tillverkaren Belkin har lanserat routern N1 Vision vilket har en hastighetsmätare vilket man kan konfigurera att visa många saker. Routern har gigabit-portar samt stödjer 802.11n utkast 2.0.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta var ju rätt coolt

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Riktigt fräsh var den iaf

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk

SER ut att vara riktigt sjysst. Men vilken är den bästa routern på marknaden nu? Kan ingenting om routrar...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Trevlig trevlig, men vad snackar de om? Vista-support? Vilken router har INTE Vista-support? Vilken router är inte OS-oberoende?

Annars är det ju aldrig fel med livstidssupport som Belkin väl brukar ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Trevlig trevlig, men vad snackar de om? Vista-support? Vilken router har INTE Vista-support? Vilken router är inte OS-oberoende?

Annars är det ju aldrig fel med livstidssupport som Belkin väl brukar ha?

Vista påstås ha utökat WAN-stöd.
Vilket jag själv ej kan uttala mig om då jag är allergisk mot trådlöst.....fast man kanske skall tänka om snart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Trevlig trevlig, men vad snackar de om? Vista-support? Vilken router har INTE Vista-support? Vilken router är inte OS-oberoende?

Annars är det ju aldrig fel med livstidssupport som Belkin väl brukar ha?

Bleh, man kanske behöver installera nått program på datorn för att kunna konfa routerns coola funktioner som då bara funkar i vissa OS. Hoppas iaf man kan konfa routern utan att behöva installera nått program, känns jättekonstigt att en router skulle vara OS-beroende men man vet ju aldrig.

Permalänk

Riktigt snygg iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Krävs ingen skiva, inte enligt Belkin själva iaf.

Visa signatur

en dator

Permalänk
Avstängd

tipsade om ju om denna!

EDIT: såg nu att jag skickat till fel adress :S

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

är det nån poäng med mätarna, kan man strypa hastigheter upp/ner på de olika klienterna etc?

sånt man verkligen saknar, sitta och stirra på en mätare över vem som snor all bandbredd gör ju mycket nytta vare sig med eller utan det liks.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

stilren.. displayen kan man vara utan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Har dåliga erfarenheter av Belkin. Pappa hade en Belkin, det var skräp, webadminstrations-gränssnitttet kraschade hela tiden, så man fick starta om routern.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Jag tycker displayen va helt onödig, varför betala åtaliga hundringar för nåt som inte kommer synas?

Min router står tyst och mörkt i gaderoben. Och där gör den sig bäst.

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Inaktiv

ganska snygg ändå, speciellt om man jämför med alla andra, men visst den ska bo i garderoben

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
SER ut att vara riktigt sjysst. Men vilken är den bästa routern på marknaden nu? Kan ingenting om routrar...

Skulle tippa på Linksys. Dom gör väldigt bra grejor och brukar ligga på toppen till priset.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
SER ut att vara riktigt sjysst. Men vilken är den bästa routern på marknaden nu? Kan ingenting om routrar...

Jag är sjukt nöjd med min Linksys WRT54G router (https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx). Det är inte någon 802.11n draft-router men i brist på en färdig 802.11n-standard så är den nog ett av de bättre valen och till en riktigt attraktiv prislapp.

OnT: Den var ju snygg men jag har sedan länge slutat köpa routrar baserat på utseende. De viktigt är att den klarar av hög throughput och inte tappar anslutningen stup i kvarten.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Zyxel für alles

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jag tycker displayen va helt onödig, varför betala åtaliga hundringar för nåt som inte kommer synas?

Min router står tyst och mörkt i gaderoben. Och där gör den sig bäst.

Mvh Jim

Då är ju denna uppenbarligen inte för dig och du måste inte köpa den här, vad är problemet?

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bleh, man kanske behöver installera nått program på datorn för att kunna konfa routerns coola funktioner som då bara funkar i vissa OS. Hoppas iaf man kan konfa routern utan att behöva installera nått program, känns jättekonstigt att en router skulle vara OS-beroende men man vet ju aldrig.

Finns väl ingen router (hoppas jag verkligen) som kräver programvara utöver webbläsare eller terminal för att confas? Finns väl installationsprogramvara som kanske är OS-specifika, men de fungerar väl allt som oftast skit och hade varit helt onödiga om vettiga och enkla instruktioner till webbgränssnitt el. dyl. följt med.

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det så har Microsoft hittat på nåt eget litet tillägg till DHCP standarden så att gamla routers inte fungerar med det när man kör med kabel, verkar funka prima med trådlöst dock. Enda anledningen till att jag inte använder vista är att min gamla hederliga D-link DI-604 inte funkar i vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vichle
Som jag har förstått det så har Microsoft hittat på nåt eget litet tillägg till DHCP standarden så att gamla routers inte fungerar med det när man kör med kabel, verkar funka prima med trådlöst dock. Enda anledningen till att jag inte använder vista är att min gamla hederliga D-link DI-604 inte funkar i vista.

Du kan ju alltid avaktivera IPV6 stacken i Vista....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Snygg, men de blir då ingen mer Belkin för min del. Har en Pre-N nu å den pallar ingenting. Kan endast, vad jag läst, ha 255 portar öppna samtidigt, och blir det för mycket trafik så dör den och man lär restarta routern, så är det för en hel del som har samma router. Dessutom när den väl dör så kan de ta upp emot 10 min innan man kommer in i routern så man kan resetta, om man inte gör det på själva routern. Någon bra support har Belkin inte, har mailat 3 ggr, har aldrig fått svar. Och inte heller verkar dom bry sig om att uppdatera firmware. Så förtroende för nya Belkin produkter har jag inte, trots att den var snygg som sagt.

Permalänk
Medlem

Det taskiga med 802.11n är att när det väl är en fastslagen standard, så är den redan hopplöst efter.

300kb/s är ett teoretiskt max om man lägger ihop upp- och nedgående trafik. Med 802.11g så kommer man inte upp i 54kb/s heller.

Jag antar att det dröjer något år till att de börjar på nästa standard. När den är färdig, om fem år, så är den också hopplöst efter.

Får hoppas att denna router i alla fall klarar hälften av vad den utlovar stabilt. Jag har aldrig träffat på ett objekt som fått så mycket kritik och klagomål som just routrar. Så fort man belastar dem nån längre stund så dör det.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Gigabit på WAN är det enda som gör den intresant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind

300kb/s är ett teoretiskt max om man lägger ihop upp- och nedgående trafik. Med 802.11g så kommer man inte upp i 54kb/s heller.
[/B]

Jag hoppas du menar Mbit... Min hemmabyggda WLAN router på 54Mbit fixar ungefär 2.5Mb/s i praktiken. Visst det e långt kvar till teoretiska ca 6Mb/s. Men man har inte trådlöst för hastighetens skull..

OnT. Jag gillade verkligen designen på denna, Men antennerna är som vanligt i minsta laget på Belkin..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gött med hastighetsmätare, så vet man om man kör för fort.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker! Skulle gott kunna tänka mig den om den funkar bra. Displayen och designen är det som lockar till köp då min router står framme synligt.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det taskiga med 802.11n är att när det väl är en fastslagen standard, så är den redan hopplöst efter.

300kb/s är ett teoretiskt max om man lägger ihop upp- och nedgående trafik. Med 802.11g så kommer man inte upp i 54kb/s heller.

Jag antar att det dröjer något år till att de börjar på nästa standard. När den är färdig, om fem år, så är den också hopplöst efter.

Får hoppas att denna router i alla fall klarar hälften av vad den utlovar stabilt. Jag har aldrig träffat på ett objekt som fått så mycket kritik och klagomål som just routrar. Så fort man belastar dem nån längre stund så dör det.

300Mbps... Ringer det några klockor?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl