GRAW 2 PC, "officiell" tråd

Permalänk
Medlem

GRAW 2 PC, "officiell" tråd

Noterat att det helt saknas en "officiell" tråd om det fantastiska spelet GRAW 2 till pc. Jag har bara hunit till bana 3 men jag är helt lyrisk, vet inte hur jag har tid att skriva det här...måste...spela...meeeer...

Bästa GRAW forumet?
http://www.ghostrecon.net/forums/index.php?showforum=163

Lite GRAW 2 filmer:
http://www.gametrailers.com/game/4849.html

Bästa GRAW 2 priset?
http://www.play.com/Games/PC/4-/3256644/Tom-Clancy-Ghost-Reco...
260kr, notera att jag fick vänta en vecka innan jag fick det.

Bästa GRAW priserna i Sverige?
http://se.pricerunner.com/pl/129-854329/Spel-foer-PC/Ghost-Re...

Ska fylla i mer information då jag har tid, senare, måste, spela, mer, nu

Permalänk
Testpilot

Har klarat den banan där en Blackhawk blir nerskjuten man blir tvungen att fly i en liten bil mitt i värsta skottlossningen, tror det är bana 3 eller 4.

Tycker att det som vanligt i spel med checkpoints istället för varfri sparning är lite ojämt mellan ställena den sparar på, ibland är det jätteofta och andra gånger tvingas man spela om rätt långt. Även gubbarna man har med sig kan var lite väl korkade och springa ut mitt framför en kulspruta och dö allihop. Annars är det ett väldigt trevligt spel, snyggt och stämningsfullt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

hunden: du känner till att det finns quick save tillgänligt?
Jag har klarat kampanjen, körde solo (utan teammates) på alla uppdrag utom det sista då man måste ha med sig två zeus. Väldigt bra spel som jag rekommenderar alla som gillar lite mer taktiska FPS.

Permalänk
Medlem

Det är så sjukt krävande, hackar apa på min A64 3700+ och 7800GTX... Ettan flöt dock helt okej, lite underligt då 2an knappast e snyggare.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Kan vara processorn, har du uppdaterar grafikdrivrutinerna till senaste versionen annars?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
hunden: du känner till att det finns quick save tillgänligt?

Va? det har jag missat helt. Otroligt klantigt

Red Beaver: Låter konstigt, funkar helt ok på min dator och du har ju bättre grafikkort. Enda är att jag klockat min processor lite men det borde ju inte gör så stor skilnnad.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Min dator segar ner som faan ibland då dom spelar upp audio, samt att ljudet försvinner ibland då jag skjuter. Tydligen är det ett problem med spelet, jag kan inte se att det är ett Audigy kort jag kör med och det kunde man i ettan. Finns en tråd om detta på ghostrecon.net .

Ska testa och defragga och se om det hjälper något åt att det segar ner då audio/videoklippen körs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Det är så sjukt krävande, hackar apa på min A64 3700+ och 7800GTX... Ettan flöt dock helt okej, lite underligt då 2an knappast e snyggare.

Hm, underligt minst sagt. Det flyter på hyfsat smärtfritt på min burk med P4 3.06, 9800pro och 1gig ram Hoppas att du kör på lite högre inställningar än mig, då jag kör low på allt. Annars är något lite väl galet

Jag är bara glad att Ubisoft tog bort kravet för sm 3, då jag väldigt gärna hade lirat Rainbow Six: Vegas och Splinter Cell: Double Agent, men då sm 3 'krävdes' för att ens köra igång spelen fick jag inte njuta av dom.. Får ta och köpa mig en konsoll helt enkelt!

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB

Permalänk

Eller en bättre dator

Visa signatur

simulacra is never what hides the truth -- it is truth that hides the fact that there is none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewbn
Hm, underligt minst sagt. Det flyter på hyfsat smärtfritt på min burk med P4 3.06, 9800pro och 1gig ram Hoppas att du kör på lite högre inställningar än mig, då jag kör low på allt. Annars är något lite väl galet

Jag är bara glad att Ubisoft tog bort kravet för sm 3, då jag väldigt gärna hade lirat Rainbow Six: Vegas och Splinter Cell: Double Agent, men då sm 3 'krävdes' för att ens köra igång spelen fick jag inte njuta av dom.. Får ta och köpa mig en konsoll helt enkelt!

Uppdaterar chipset- och grafik drivisar så får vi se om det hjälper...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker det är så jävla kul, detta är vad GRAW 1 borde ha varit...=)
Level 7 nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simulacra
Eller en bättre dator

Har en i princip splitterny Macbook, så har ingen direkt lust att punga ut 8-10k på någon 'speldator' En konsoll får det bli

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB

Permalänk
Medlem

Sjukt grymt spel, men har ett litet problem... Då och då så stängs det bara ner och jag får felmeddelandet:

"Crash in application version: 30292.2673

Unhandled exception - access violation

C STACK:
graw2 (???) : ???
graw2 (???) : ???
graw2 (???) : ???
OpenAL32 (???) : ???
graw2 (???) : ???

Renderer: threaded
Physics : threaded"

Någon som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Har fåttt det i samband med start och avslut av karta samt inladdande av save.

Crash in application version: 30292.2673

Unhandled exception - access violation

C STACK:
graw2 (???) : ???
graw2 (???) : ???
??? (???) : ???

Renderer: threaded
Physics : threaded

Här är en liten tråd om samma sak:
http://www.ghostrecon.net/forums/index.php?showtopic=44870&st...

Permalänk
Medlem

Det flyter på underbart på min burk i 1600x1200 med allt jag kan sätta på High i spelet. AA på och 16xAF tex.
Ett väldigt kul spel.

Vet inte om detta kan vara något för er:
Nu vet jag faktiskt inte vad moderatorerna(stavning) tycker om sidan jag länkar till. Ändra gärna då men jag har inte hittat denna patch någon annan stans än iaf.

*bort*

Redigerat pga §7 /Ballistic

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Låter lite som Operation Flashpoint det här? Det var ett underbart underskattat spel det Spelar inget nuförtiden, värt att införskaffa?

Har bara min laptop med upplösning 1920x1200, låter inte som min 2 GHz Core (1) Duo, 2GB RAM och 7900GTX lär klara av det enligt ovanstående skribenter =/ ?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Alltså, det flyter på hyfsat i lägre upplösningar på ett 7600gs, man får bara droppa lite inställningar.

Permalänk
Medlem

Måste man ha lirat ettan för att sätta sig in/fatta etc. detta spelet?

Visa signatur

| Asus A8N SLi Deluxe | AMD Athlon64 3800+ kyl- Zalman CNPS7000B-Cu | A-DATA 1Gb RAM 400MHz | Samsung SpinPoint P120s 200Gb | X1900XT 256mb kyl- Zalman VF900 | Tagan Easycon 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Låter lite som Operation Flashpoint det här? Det var ett underbart underskattat spel det Spelar inget nuförtiden, värt att införskaffa?

Har bara min laptop med upplösning 1920x1200, låter inte som min 2 GHz Core (1) Duo, 2GB RAM och 7900GTX lär klara av det enligt ovanstående skribenter =/ ?

Jodå dte kommer flyta perfekt på din dator. Det löste sig när jag uppdaterade grafik- o chipset drivers

Edit: Om du förväntar dej ett Operation Flashpoint kommer du bli besviken, men annars et mycket bra spel.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiim
Måste man ha lirat ettan för att sätta sig in/fatta etc. detta spelet?

Nejdå, storyn fortsätter från ettan men det är knappast något krav att du ska spela föregångaren först.

Permalänk
Medlem

Gytt:)

Visa signatur

| Asus A8N SLi Deluxe | AMD Athlon64 3800+ kyl- Zalman CNPS7000B-Cu | A-DATA 1Gb RAM 400MHz | Samsung SpinPoint P120s 200Gb | X1900XT 256mb kyl- Zalman VF900 | Tagan Easycon 580W

Permalänk
Medlem

Är det mycket skillnad mellan ettan och tvåan? Jag håller på och drar igenom ettan nu.

Permalänk
Medlem

Tvåan är som ettan fast med roligare banor, snyggare grafik och roligare vapen.

Permalänk
Vila i frid

Finns det fler coop MP banor tillgängliga?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

"Kolla här --> GRAPHIC CARD BOOST PATCH
Leta upp Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 GRAPHIC CARD BOOST PATCH."

Trojan i Graphic boost skiten.
I should've known.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om spelet på en X2 3800+ med GF 6600GTS och 1 gig ram. Spelbart, med vilka inställningar?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Det flyter på underbart på min burk i 1600x1200 med allt jag kan sätta på High i spelet. AA på och 16xAF tex.
Ett väldigt kul spel.

Vet inte om detta kan vara något för er:
Nu vet jag faktiskt inte vad moderatorerna(stavning) tycker om sidan jag länkar till. Ändra gärna då men jag har inte hittat denna patch någon annan stans än iaf.

Kolla här --> GRAPHIC CARD BOOST PATCH
Leta upp Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 GRAPHIC CARD BOOST PATCH.

Du borde stänga av AA i GRAW 2, AA'n sätter bara på en blur över hela banan och spelet blir fulare, Det är bra mycket snyggare utan AA.

Ska du köra AA i GRAW 2 så bör du göra det från grafikinställningarna i datorn istället för i spelet.

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på att det hackar jag kör me datorn i Sign och det hackar inte ifs ser det ut som skit oxå i 1024x768 med nästan inget ögongodis på men det är fortfarande riktigt kul. Grafiken är inte allt, det måste va kännsla i spelet, vilket det är i detta

EDIT: Spelade 1:an innan och jag tycker det är sjukt stor skildnad. AI:n är mkt bättre, grafiken är bättre, man har bättre kontroll i allmänhet allt känns bättre. Och STORT plus att det finns quicksave.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

På dom första två banorna kunde jag lira High/Medium+

När jag dock kom till den 3:e banan, Wow... Laggz ^^ Fick typ gå ner till 0 AA, Medium-low osv

Permalänk
Medlem

Varför får jag inte välja high i texture settings, när jag trycker in high säger den att performance kan bli lidande och spelar ingen roll om jag väljer jag eller nej där så går den bara tillbaka till medium :/ snyft ska väl kunna lira på high med en core 2 duo 2.4 ghz @ 3.6 ghz med 8800 gts och 2 gig ram.

Visa signatur

Har en fet ny dator