Permalänk
Medlem

Från WAMP -> MAMP

Tja, jag har precis bytt från Windows till Mac OSX.
Jag har installerat MAMP som min lokala webserver med stöd för PHP och MySQL. Jag ville föra över mina gamla databaser inehållandes tabeller så jag gjorde såhär: (databasen heter mindatabas)

D:\Program\wamp\mysql\data\mindatabas (inehållandes db.opt, tabell1.frm, tabell2.frm)

till

Applications\MAMP\db\mysql\mindatabas

PHPMyAdmin hittar databasen men tabellerna innehåller ingenting! Vad har jag gjort för fel/vilken eller vilka filer har jag missat att kopiera över?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tror inte det går att bara lyfta över filerna på det sättet mellan olika plattformar. Gör en export från den gamla databasen och en import på den nya istället.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

Om du har PhpMyAdmin är det ju ganska lätt att bara exportera, och sedan importera i OS X.

Permalänk
Testpilot

Du borde ha tre filer/tabell tycker jag (.frm .MYD .MYI) och alla dessa behöver du kopiera till mappen för databasens innehåll.

Det ska gå att kopiera mellan olika plattformar har gjort det själv mellan Windows och Linux.

Annars gör du som Wishie säger och exporterar och importerar med phpMyAdmin, dock blir dom filerna mycket större än dom filerna som ligger i databas-mappen eftersom dom innehåller massor av SQL-frågor.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]