Permalänk
Medlem

Nhl 08

Nu är det snart dags igen för er som väntat...

Release: 2007-09-11
Plattformar: PC, Xbox360, PS3, Wii, PS2
Utvecklare: EA Canada
Utgivare: Electronic Arts

Första videon:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20507

Lite Bilder:
http://www.gamershell.com/xbox360/nhl_08/screenshots.html

Kommentarer? Förväntningar?

Själv måste jag säga att jag är mest intresserad över hur Wii verisonen kommer att vara. Kommer kan kunna köpa till en hockeyklubba? 8)

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk

Re: Nhl 08

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
Nu är det snart dags igen för er som väntat...

Release: 2007-09-11
Plattformar: PC, Xbox360, PS3, Wii, PS2
Utvecklare: EA Canada
Utgivare: Electronic Arts

Första videon:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20507

Lite Bilder:
http://www.gamershell.com/xbox360/nhl_08/screenshots.html

Kommentarer? Förväntningar?

Själv måste jag säga att jag är mest intresserad över hur Wii verisonen kommer att vara. Kommer kan kunna köpa till en hockeyklubba? 8)

Japp mina förväntningar är väldigt stora! Jag har kört några NHL i mitt liv och jag hoppas väl att det ska ge framsteg! Nja på E3 så hade jag inte hört något om nån klubba! Dom har ju sin Nintendo Wii - Wiimote - Handkontroll! Den funkar ju som golfklubba, svärd m.m! ;D " Själv väntar jag till Maria Cart kommer ut till Wii " ! ;D

Götttt

Permalänk

tror inte ens jag behöver spela nått demo utav detta spel,blir ett köp så fort jag får chansen.
trotts alla buggar och "fel" som nhl07 hade,så spelade man det om och om igen och jag tror ej att nhl08 är sämre precis.
hoppas bara skillsticken är med i ps3 versionen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Grafiken ser hur fin ut som helst. Frågan bara om det kommer vara så " in game". Trailern är, vad jag tror och fått höra, endast för Xbox 360 och Playstation 3. PC och Wii versionen kommer inte alls vara lika vackra.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag köra på PC eftersom man kan modda spelet som man vill då med add ons för i princip allt.

Det som känns viktigast är inte den grafiska uppdateringen utan att dom får till defensiven och målvakterna som var under all kritik i 07.

En annan trist sak dom gärna får rätta till är att (i 07) så om man gör ett par mål så kommer datorn utan undantag snart göra ett. Stänker man in 2-3 mål så går det inte att försvara sig, lägger datorn den på mål i princip så kommer nåt att hända som gör att den går in, trist!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svatos

En annan trist sak dom gärna får rätta till är att (i 07) så om man gör ett par mål så kommer datorn utan undantag snart göra ett. Stänker man in 2-3 mål så går det inte att försvara sig, lägger datorn den på mål i princip så kommer nåt att hända som gör att den går in, trist!

njae,det där stämmer väl inte till 100%.
har tappat räkningen på dom oändliga matcherna då jag har vunnit med enorma summor och AIn inte hafft en syl i vädret när det gäller mål.
så fort dom får pucken är det bara att hålla in den högra analoga spaken i den riktingen som spelaren med pucken är samtidigt som man styr mot det hållet*pang*,motståndaren ligger då där på isen efter en brutal tackling och pucken är nu ens egen,har så gott som aldrig misslyckats för mej.
men ibland så kan dom ha en jäkla röta och skjuta från långt avstånd och få in den.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vore roligt om dem kunde bättra på publiken så dem kunde bra mycket mer ramsor, skrik, handklapps-kombos, och helt enkelt kändes mer aktiva.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
Vore roligt om dem kunde bättra på publiken så dem kunde bra mycket mer ramsor, skrik, handklapps-kombos, och helt enkelt kändes mer aktiva.

Håller verkligen med. MYCKET högre måljubel. MYCKET mer buande då bortalaget spelar powerplay för att sedan ta allt ytterligare en nivå under slutspelet då publiken ska va helt insane helst.

Permalänk
Medlem

Efter alla dessa år så tycker jag man kan kräva bättre kommentatorer (fler fraser och uttryck), och som sagt.. publik. Skillsticken i nhl07 var däremot suverän, så den får de lov att behålla. Men mycket smådetaljer som inte kräver så mycket arbete (vad jag kan tänka mig) som de gärna fick ta en extra titt på.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Som sagt synd att inte 2K släpper sina NHL spel på pc också, för dem som vill spela där. Mycket bättre än EA's spel imo.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svatos
Håller verkligen med. MYCKET högre måljubel. MYCKET mer buande då bortalaget spelar powerplay för att sedan ta allt ytterligare en nivå under slutspelet då publiken ska va helt insane helst.

Varför inte lägga in dem bengaliska eldarna samt inkastning av diverse föremål, när man ändå håller på menar jag Fast det kanske mer är fifas grejj.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
Varför inte lägga in dem bengaliska eldarna samt inkastning av diverse föremål, när man ändå håller på menar jag Fast det kanske mer är fifas grejj.

Haha, bengaliska eldar kanske blir lite väl, då det är inomhus.

På tal om saker på isen så får EA gärna ta BORT grejen att det flyger in kepsar då en spelare gjort hattrick på bortaplan, en detalj jag stört mig på länge.

Permalänk
Medlem

Så länge dom gör spelet svårare så är jag nöjd.
Det är ju hur enkelt om helst att vinna med 2-siffrigt även på svåraste. :/

En annan sak som är synd är att man inte kan fortsätta en karriär efter att ha spelat klart en säsong.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Re: Nhl 08

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus

Release: 2007-09-11
Plattformar: PC, Xbox360, PS3, Wii, PS2
Utvecklare: EA Canada
Utgivare: Electronic Arts

Själv måste jag säga att jag är mest intresserad över hur Wii verisonen kommer att vara. Kommer kan kunna köpa till en hockeyklubba? 8)

Vart har du fått med Wii ifrån?

Saxat från fz.se:

Citat:

Spelet, som för första gången i seriens historia kommer att göra det möjligt att köra med AHL-lagen, utvecklas till PC, PS3, PS2 och även Xbox 360.

Inget Wii där.

Saxat från easports.se:
[quote]
NHL 08

Använd all din skicklighet för att uppleva den explosiva kraften I hockey med NHL 08.
16+ PEGI

Genre: Sport
Utvecklare: EA SPORTS
Format/Releasedatum:
PC DVD - Ej fastställt
PlayStation®2 - Ej fastställt
PlayStation®3 - Ej fastställt
Xbox 360™ - Ej fastställt
[/b]

Står inget om Wii där heller, jag vill gärna spela det på Wii, men jag blir lite konfunderad över att du listar det när det inte står med på någon av de där 2 sidorna. Har du någon källa på det där?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nhl 08

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Vart har du fått med Wii ifrån?

Saxat från fz.se:

Inget Wii där.

Saxat från easports.se:
[quote]
NHL 08

Använd all din skicklighet för att uppleva den explosiva kraften I hockey med NHL 08.
16+ PEGI

Genre: Sport
Utvecklare: EA SPORTS
Format/Releasedatum:
PC DVD - Ej fastställt
PlayStation®2 - Ej fastställt
PlayStation®3 - Ej fastställt
Xbox 360™ - Ej fastställt

Står inget om Wii där heller, jag vill gärna spela det på Wii, men jag blir lite konfunderad över att du listar det när det inte står med på någon av de där 2 sidorna. Har du någon källa på det där? [/B][/QUOTE]

Om du klickar på länken jag avgav i första posten(första filmen), och scrollar ner till rutan spelinformation står även wii angivet där. Blev lite småpaff när jag såg det själv. Antar att det skulle vara för bra för att vara sant men det står svart på vitt där. Hoppas det inte är en felskrivning.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Hur är det via Xbox360 och PS3, kan man uppdatera laguppställningar, ladda hem add-ons och uppdatera tröjor, arenor osv ?
Som man kan göra via PC alltså.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nhl 08

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
Om du klickar på länken jag avgav i första posten(första filmen), och scrollar ner till rutan spelinformation står även wii angivet där. Blev lite småpaff när jag såg det själv. Antar att det skulle vara för bra för att vara sant men det står svart på vitt där. Hoppas det inte är en felskrivning.

Ok, missade det faktiskt jag läste bara texten i den länk du skickade. I texten står nämnligen inte Wii med, jag har quotat det i mitt förra inlägg.

På ea sports webbsida står inte Wii med iaf under specen för spelet.
http://www.electronicarts.se/games/11007/

Citat:

Genre: Sport
Utvecklare: EA SPORTS
Format/Releasedatum:
PC DVD - Ej fastställt
PlayStation®2 - Ej fastställt
PlayStation®3 - Ej fastställt
Xbox 360™ - Ej fastställt

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

http://www.easports.com/nhl08/

Video med Lippman om tacklingar och skridskoåkning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svatos
Hur är det via Xbox360 och PS3, kan man uppdatera laguppställningar, ladda hem add-ons och uppdatera tröjor, arenor osv ?
Som man kan göra via PC alltså.

Ingen som vet?
1mån och 3dgr till release idag, btw.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk

Så har jag beställt spelet trots min alltmer pressade ekonomi. Förra året sålde jag skiten efter 3 dagars ångest och elände. Bättre lycka denna gång?

Permalänk

Lär ju få spelet i brevlådan nästa vecka. Har förbokat det till PS3.

Ska bli gött att lira lite hockeyspel igen. Senaste jag körde var NHL 04

Verkar ju schysst att man kan fixa egna anfallsstrategier!
Målvakterna verkar bra också, från det jag kört från demon.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Ett problem med stort P.

Det går alltså inte att spela "neråt", det vill säga spela som bortalag om man vill kunna skjuta höga skott samt kunna tackla. Fullständigt omöjligt. Alla skott blir isslickar och tacklingar sexuellt upphetsande smekningar.

Vad i Helv*** har de gjort? Var likadant på demot, hoppades det var ett demo fel. Spelet verkar så bra, sedan kommer det dråpslaget. Ställa in "always up" löser inget, kan ej spela så vridet efter 20års sportlirande med normala inställningar.

Kan någon bekräfta isslick/tackelsex buggen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Kan någon bekräfta isslick/tackelsex buggen?

Woot? Förklara vad det är.

Fick hem mitt ex idag och jag älskar det. Målvakterna e verkligen bra. Skillstick var lite krångligt att lära sig, men börjar sitta nu.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Woot? Förklara vad det är.

Fick hem mitt ex idag och jag älskar det. Målvakterna e verkligen bra. Skillstick var lite krångligt att lära sig, men börjar sitta nu.

Jo alltså det är det som jag beskrivit ovan.

Nu har jag tvingats spela med "Always up", jag gillar det inte men men...

Permalänk
Medlem

Alltså, är det någon som kommit underfun med hur man tacklar ordentligt? Känns som du måste ta sats från ditt eget mål och åka PERFEKT rakt in i moståndaren för att han ska ramla. Jag menar, är det spelare framför din kasse är det näst intill omöjligt att ruffa ner dem.. Går typ bara att försöka slå bort pucken med din klubba

enligt me someone :>

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk

Försök tackla i verkligheten så ska du se hur lätt det är

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jojo, men det är lite löjligt på ett sätt. Står det två anfallare vid din kasse och ruffar, och du har två backar där.. så rör dem inte ens varandra, får dem inte att röra på sig

Jag menar inte att man ska typ tackla dem så dem flyger 2 meter bort, utan mest om det går att ruffa bort folk ordentligt.. Typ putta osv som i 2k spelen

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk

Hej alla nhl fantaster tänkte tipsa om en online liga här i sverige som behöver lite coacher!
Man spelar ea nhl 2008 på pc med settings som har tagits fram för att få spelet så verkligt som möjligt alltså inga skit settings som är orginal i ea,

Man följer nhl så noga som möjligt med fler roster utskick i veckan där man uppdatera skaddeläget och spelarbyten i dom olika klubbarna!

om detta låter intressant så tycker jag Du/Ni ska besöka hemsidan!

www.mhl.se