Permalänk
Medlem

Ringde www.dustinhome.se och hörde om G0 steppingen. Det kostar som studentkund inget att få den skickad till sig.. Om man sen ångrar sig och vill häva köpet skickar de ut förbetalda retursedlar och man får tillbaka sina pengar... Kanske ett alternativ för studentkunder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arvcop
Ringde www.dustinhome.se och hörde om G0 steppingen. Det kostar som studentkund inget att få den skickad till sig.. Om man sen ångrar sig och vill häva köpet skickar de ut förbetalda retursedlar och man får tillbaka sina pengar... Kanske ett alternativ för studentkunder...

Fick du något svar om vilken stepping det är på deras prollar? Antagligen inte för då skulle du nog skriva det med versaler

Funderar på om jag ska beställa därifrån eller från db, kanske e säkrast att beställa från dustin så man kan lämna tillbaka fraktfritt om det är B3 stepping..

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220
[Speldator] Antec 900 | Gigabyte P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,2GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme | Corsair XMS2-6400 2x1GB CL4 | PNY Geforce 8800GTX @ 621/2052 | 2xSamsung SpinPoint 500GB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chorce
Fick du något svar om vilken stepping det är på deras prollar? Antagligen inte för då skulle du nog skriva det med versaler

Funderar på om jag ska beställa därifrån eller från db, kanske e säkrast att beställa från dustin så man kan lämna tillbaka fraktfritt om det är B3 stepping..

Anledningen till varför jag funderar på att beställa från någon annan butik än datorbutiken.com beror på att mitt förtroende för dem har raserats de sista dagarna. Är skeptisk till hur enkelt det kommer bli att skicka tillbaka en B3 processor och få tillbaka mina pengar.

Kolla följande tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=756...

Dustinhome kunde tyvärr som alla andra inte lova vilken stepping de skulle få på sina prollar. Dock har jag otroligt god erfarenhet av dem och de verkar fungera väldigt bra när det strular till sig. Jag lägger nog hellre två hundra extra och då veta att jag garanterat kan lämna tillbaka prollen fraktfritt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Anledningen till varför jag funderar på att beställa från någon annan butik än datorbutiken.com beror på att mitt förtroende för dem har raserats de sista dagarna. Är skeptisk till hur enkelt det kommer bli att skicka tillbaka en B3 processor och få tillbaka mina pengar.

Kolla följande tråd:

Dustinhome kunde tyvärr som alla andra inte lova vilken stepping de skulle få på sina prollar. Dock har jag otroligt god erfarenhet av dem och de verkar fungera väldigt bra när det strular till sig. Jag lägger nog hellre två hundra extra och då veta att jag garanterat kan lämna tillbaka prollen fraktfritt.

Jo jag var nära att råka ut för samma sak som de berörda i den tråden, men jag ska beställa idag så jag hann inte lägga en order på DQ6 kortet..

Det blir en dock del prylar från db, men bl.a. prollen ska jag beställa från dustinhome. Hoppas såklart på G0!

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220
[Speldator] Antec 900 | Gigabyte P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,2GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme | Corsair XMS2-6400 2x1GB CL4 | PNY Geforce 8800GTX @ 621/2052 | 2xSamsung SpinPoint 500GB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Argh! VILL... HA... NY... STEPPING...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Kolla följande tråd:

Tar tillbaka min kritik mot datorbutiken.com
De har återfått mitt förtroende.. Kolla anledning i de sista posterna i ovansående tråd.. Men oavsett vilket är det fraktfritt på både försändelsen och eventuell retur hos dustinhome.se

Permalänk
Medlem

Beställa prolle från dustin låter ju som en bra idé, nöjer mig nog med moderkort från db.

Visa signatur

[ Workstation: Opteron 146 @ 3.0GHz | OCZ 600W | G.Skill GH 2-2-2-5 @ 250MHz+ | Nvidia 7800GT 3DMark 05: 9k+ | ATI X1900XTX ]
[ Ultraportable: Fujitsu-Siemens S7010 | Dothan 1.7Ghz | 1.7Kg ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Tar tillbaka min kritik mot datorbutiken.com
De har återfått mitt förtroende.. Kolla anledning i de sista posterna i ovansående tråd.. Men oavsett vilket är det fraktfritt på både försändelsen och eventuell retur hos dustinhome.se

Jo, blev ganska imponerad av datorbutiken..å andra sidan hade de inte särskilt mycket val då det skulle slå hårt mot db om ärendet skulle gå vidare till arn, oavsett om kunderna skulle få rätt eller ej (vilket jag tror att de skulle få)..

Jag beställde däremot ändå från dustinhome pga förut nämnda fraktfri försändelse o retur. Sen spelar det faktiskt inte så stor roll för mig att jag betalar 100kr mer för prollen på dustin när jag ändå köper grejjer för totalt ~15k Skriver senare här om det är G0 eller B3..

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220

Permalänk
Inaktiv

har läst någonstans att det bara var ett få exemplar som skulle ha b0... men stämmer detta? jag vill oerhört gärna ha en B0-steppad propp till min nya dator. var ska man beställa någonstans?

Permalänk

Tur, värkar inte vara så stor skillnad på olika steppningarna (1-2*C typ.. på de tester jag sett).. då jag fått en B3:a.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
Tur, värkar inte vara så stor skillnad på olika steppningarna (1-2*C typ.. på de tester jag sett).. då jag fått en B3:a.

b3:ans tdp ligger på 105w vs g0s 90, så all information om vilka butiker som kan ha g0 är välkommen.

Permalänk
Medlem

Så, nu fick DB precis in Q6600 i lager, och min order har börjat packas

Nu är det bara att hålla tummarna och se vad som kommer på posten...

Visa signatur

[ Workstation: Opteron 146 @ 3.0GHz | OCZ 600W | G.Skill GH 2-2-2-5 @ 250MHz+ | Nvidia 7800GT 3DMark 05: 9k+ | ATI X1900XTX ]

Permalänk

Leveransklar på min Q6600 också, nu får man bara hoppas DQ6 kortet kommer in också så man kan använda sin nya Quad. Berätta gärna vad ni fått för stepping på er Q6600 från db när ni fått dom.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Inaktiv

jag beställde 2 datorer, och antec sonata 3 kommer inte in förens i september, vilket gör att det kommer ta lång tid. så då borde de inte vara svårt att få den nya steppingen.

Permalänk
Medlem

Tala om vad ni får. Väntar ivrigt.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

väntar också ivrigt. antec sonata 3 datumet gick ned till den 13:e så då borde dom skicka mitt paket. så ni kan ju säga vad för nummer det ska stå om det är G0 och såga vad ni fick.

EDIT: igår drog jag iväg ett mail mot kundsupporten på DB, dom säger att det är 50/50 chans att få G0 så jag antar att de inte vet vad för stepping det är på lagret! :/

Permalänk
Medlem

@Nuuker

De nya G0 har SLACR i slutet av produktkoden.(Finns utanpå lådan)

B3 steppingen har SL9UM.

Bild på lådan till en G0:
http://img505.imageshack.us/img505/7134/dsc00009bo9.jpg

Permalänk
Medlem

Datorbutikens Q6600 är B3
(iaf de två jag fått..)

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ma3stro
Datorbutikens Q6600 är B3
(iaf de två jag fått..)

Illa. Jag som tänkte beställa därifrån. Kan ju hoppas att de tagit slut innan jag ska köpa.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har en order med leveransdatum den 13;e som väntar hos DB.
Tror ni man kan få byta tillbaka Q6600 om den är med B3-step?

Permalänk
Medlem

Tjenare,
Detta besked fick jag från DBs kundtjänst angående G0 stepping på senaste sändningen Q6600:

Hej
Dem vi har fått in nu är dessvärre den äldre steppingen så vid nästa leverans så bör vi får den senare.

Så låter som om de bara har B3 nu.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har koll på några andra affärer?

tex. webhallen

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ingen som kollat Komplett? De har väl störst omsättning och fick precis in 1000+ processorer enligt lagerstatusen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

"Vi har tyvärr inte koll på exakt vilken version vi har. Vad jag har förstått från lagret har vi båda versionerna och vi skiljer inte på dem, utan de ligger helt blandade. Så vilken version just du får ut om du beställer en kan jag tyvärr inte säga. --Med Vänliga HälsningarLukas, Komplett.se" - från 31 juli

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3.0Ghz 333Mhz FSB, Gigabyte GA-P35-DS4 (rev1.0), Zalman CNPS9700LED, Artic Silver 5, 2x1Gb Crucial BallistiX PC8500 @ 1066Mhz 2,2V, Antec 900, Corsair HX520W, Creative X-Fi XtremeMusic, 2xSamsung T166 250GB (Raid 0), 1xSamsung T166 500GB, XFX 8400GS...byts snart ;o

Permalänk
Medlem

Tjennare!

Jag har följt era inlägg de senaste dagarna. Jag väntar precis som många av er att någon nämner en butik som säljer Q6600 med G0. Är den ingen av er som har varit runt lokalt och hört er för om De har G0, då är det bara att be om en q6600 när den ligger på disk ser man om det är rätt eller fel?

Permalänk
Medlem

Den är slut i butiker och leverantörer vad jag har förstått i de tre butiker jag varit...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt paket från db.com nu och det var en B3 också

Batch L717A586, (07/04/07) en ganska sen B3:a så den kanske klockar ganska bra. Någon annan som har testat?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

ack, fan vill ha B0.... eller kanske det inte spelar så mycket roll, hur mycket blir prestandavinsten klockad G0 vs B3? inte så stor eftersom de redan är så bra proppar och klockningensskillnaden bara var 2 till 400 mhz? mitt paket kommer ju tidigast att skickas den 13:e. ska man avbeställa och avvakta på en bättre stepping?

EDIT: såg att nån fick upp sin till 3.8 ghz, tror en b3 bara kommer upp till 3.2-3.4 :/ blir till att avbeställa denna proppen då. D:

Permalänk
Medlem

Beställde från DB och det är levererat, kommer alltså ganska säkert vara B3. Men kommer man verkligen märka någon skillnad när man spelar och liknande mellan B3 och G0? Kommer ha processorn i typ 1.5 år, är det värt att skicka tillbaka och betala två hundra extra för frakt när jag skulle kunna använda pengarna till kylning? Dessutom att vänta på något som kanske inte får nästa gång man beställer...

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en 6750 till vidare, får se om jag byter till quad när jag hittar en g0 eller om jag väntar till penryn

Visa signatur

nämen tjenare