Bilder på Gigabyte GA-X38T-DQ6

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Medlem

Snyggt snokat

Visste väl att det inte skulle vara rent

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Är såhär ett moderkort ska se ut. inte en massa dasign utan enbart färgval för att förenkla

design före enkelhet om man har ett entusiast moderkort ska man kunna sin sak och inte vara retard

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurik
Om jag inte e helt ute och cyklar nu så är det väl de digitala strömregulatorer. I nyheten står det att dom tydligen ska vara ganska svala, därav saknas de kylflänsar runt processorn som normalt brukar finnas på moderna entusiast moderkort.

det är de digitala ström regulatorerna men de där med att de inte är kylflänsar stämmer inte det är en kylfläns över om du tittar på det kompletta kortet

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Hm det är kanske dags att börja fundera på att skaffa en ny dator och då gör det mig glad att Gigabyte fortfarande är med i spelet. Det här moderkortet verkar ha en del av de saker jag sökte när jag köpte mitt förra kort från dom. Iofs använder jag inte min 6-fas (eller var det 9?) strömförsörjning så mycket men de dubbla biosen har räddat mig både en och två gånger (men kräver tyvärr en diskett för att kunna uppdatera det sekundära). Jag gillar det faktum att de färgkodar så bra vilket gör det lättare för oss "glada amatörer" som inte gräver runt i datorn på daglig basis.

Något jag saknar är dock 6 minnesplatser på nya moderkort. Inte helt säker men tror att mitt nuvarade (se sign) är ett av de sista icke-serverkorten som har det? :/

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Ser nice ut!

Tvivlar på att SLI och Crossfire tillsammans ens sker i framtiden. Intel och AMD, konkurenter. Nvidia och ATI är konkurenter och ATI ägs av AMD så chansen är fan inte stor.

Vem vet, de kan fortfarande överraska

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40123

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|