Få plats med moderkort P4P8T i microATX?

Permalänk

Få plats med moderkort P4P8T i microATX?

Har en Asus S-presso som jag tröttnat på, och tänkte flytta in i en lite snyggare låda. Jag trivs bra med hårdvaran, så jag tänkte behålla den men uppgradera lite.

Problemet är att moderkortet som sitter i, Asus P4P8T verkar vara någon typ av specialformat. Efter googling fick jag fram att det har måtten 9.6"x7.9". MicroATX ligger på 9.6"x9.6"
Tror ni att jag kommer träffa rätt på hålen i en låda för microATX?

Permalänk
Medlem

du kan la kolla ifall hålen sitter rätt för m-ATX här
http://www.formfactors.org/developer%5Cspecs%5Cmatxspe1.2.pdf
gå in på layout/mounting holes i pdfen...

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

Jämförde precis med PDF:en nu, och jag tror inte att det stämmer med vad jag har. Om jag ändå skulle köpa ett microAtx-chassi, är det då svårt att modda för att passa? Brukar man kunna skruva bort distanserna som sitter i lådan från början? Isåfall är det ju bara att borra nya hål för dem? Någon som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112
Jämförde precis med PDF:en nu, och jag tror inte att det stämmer med vad jag har. Om jag ändå skulle köpa ett microAtx-chassi, är det då svårt att modda för att passa? Brukar man kunna skruva bort distanserna som sitter i lådan från början? Isåfall är det ju bara att borra nya hål för dem? Någon som har erfarenhet av detta?

vad jag har för mig så när jag köpte ett chassi så kom det inte med några dinstanser till själva chassit utan det kom med moderkortet. fast det bör ju inte vara några problem att byta ifall det kommer med distanser till chassit, och det borde gå att borra upp nya hål enkelt, gäller bara att borra rätt

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

OK! Då gäller det bara att hitta ett snyggt chassi