Frågor till Blizzard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Tror la knappast att nya blå drops kommer va bättre än de epics som finns idag. Det vore bara sjukt.

Well det var ju så när tbc kom, blåa drops ersätte lätt epiqs

Permalänk

haha, ja till och med gröna var ju bättre än vissa epic

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Jo men nu va ju TBC ett rätt extremt exempel. Tror inte det händer igen, men visst möjligheten finns ju.

Permalänk
Medlem

Asså shit! har ni inget bättre att fråga än om era items o skit i wow, de kommer patchar som fixar de mesta sånt.
Fråga nåt vettigt istället.

Nu till min fråga, Kommer ni släppa en trailer där man får se lite mer om de sakerna som e nytt i zerg? Man har ju bara fått se i protoss och terran, skulle gärna villja veta lite mer om zerg förutom det som man såg i eran trailer med protoss och terran

Man vill ju veta lite om spelet så man verkligen längtar efter allt nytt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Läs igen vad jag citerade. Jag sa då inte att det inte kommer släppas.... sluta hitta på saker.

Blizzard borde väl veta om det är under utveckling eller inte, för det var väl det du menade? och vad då hitta på saker?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Blizzard borde väl veta om det är under utveckling eller inte, för det var väl det du menade? och vad då hitta på saker?

Å du tror de kommer svara rakt ut på den frågan? Nej, om inget officelt är sagt kommer de undvika fråga till 100%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daanroof
Asså shit! har ni inget bättre att fråga än om era items o skit i wow, de kommer patchar som fixar de mesta sånt.
Fråga nåt vettigt istället.

Nu till min fråga, Kommer ni släppa en trailer där man får se lite mer om de sakerna som e nytt i zerg? Man har ju bara fått se i protoss och terran, skulle gärna villja veta lite mer om zerg förutom det som man såg i eran trailer med protoss och terran

Man vill ju veta lite om spelet så man verkligen längtar efter allt nytt

Och vem fan är du att ifrågesätta våra frågor? Alla har olika intressen i spelet, bara för att du tycker vissa frågor är onödiga så tycker inte alla likadant. Då kan jag lika gärna säga "Det kommer bilder och trailers när de är klara, fan vad onödigt".

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Och vem fan är du att ifrågesätta våra frågor? Alla har olika intressen i spelet, bara för att du tycker vissa frågor är onödiga så tycker inte alla likadant. Då kan jag lika gärna säga "Det kommer bilder och trailers när de är klara, fan vad onödigt".

Men att fråga om några dassiga patchar måste du väl fatta att alla som inte är hardcore WoW-nördar tycker är helt ointressant. Det Blizzardspelet jag spelat mest är Starcraft men inte känns det särskillt aktuellt att fråga "Ska ni göra så att det går snabbare att bygga en seige tank?" eller "När ska ni byta färg på den och den enheten?" Får man chans att fråga Blizzard nånting får man troligen inte ställa 100 frågor och då är det väl kanske värt att ställa vettiga frågor som fler än 2 personer är intresserade av att veta svaret på?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag håller med hunden ovan..

Hur kommer fog of war vara i starcraft 2, som i warcraft III där banan redan är utforskad men med fog of war på eller som i original starcraft där man måste utforska hela banan varje gång man spelar den och fog of war?

Kommer dom ha ett matchmaking system till sc2?

När sätter sc2 betan igång?

Mvh Martin

Visa signatur

Hej jag heter Martin, vad heter du?

Permalänk
Medlem

Som sagt. varför fråga en massa skräpfrågor om wow. Fråga de stora frågorna istället.

* Kommer starcraft 2 att fortsätta där Broodwar slutade?
* Är det fortfarande Terran, Zerg, och Protoss som kämpar. Eller får vi se fler raser?
* Ungefär vilka systemkrav kommer krävas för att köra starcraft 2?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Skräpfrågor om wow?
Så bara för att ni inte spelar wow ska man inte få fråga om det?
Dom som aldrig spelat SC eller inte bryr sig ett jädra dug om det då?

ex min fråga:
"Vad har blizzard planerat för att kontra WAR,AOC,Darkfall inom PvP (WoW)?
Förhoppningsvis får vi reda riktig info om dom ang nästa expansion, och där kanske några av dom svaren ligger, ex siege weapons osv som läkta infon visar."

En fråga som jag och MÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA andra är väldigt intresserade av, självklart inte alla ni som inte spelar wow, men då kan inte ni fråga om SC2 heller, för alla är inte intresserade av det.

Permalänk
Medlem

Hur har Blizzard tänkt profilera sig på spelmarknaden de närmsta fem åren?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men att fråga om några dassiga patchar måste du väl fatta att alla som inte är hardcore WoW-nördar tycker är helt ointressant. Det Blizzardspelet jag spelat mest är Starcraft men inte känns det särskillt aktuellt att fråga "Ska ni göra så att det går snabbare att bygga en seige tank?" eller "När ska ni byta färg på den och den enheten?" Får man chans att fråga Blizzard nånting får man troligen inte ställa 100 frågor och då är det väl kanske värt att ställa vettiga frågor som fler än 2 personer är intresserade av att veta svaret på?

Det är väll upp till personen som frågar att välja ut de frågor han tycker är intressanta och fråga? Om du nu tycker SC är obalanserat på något sätt så kan du la fråga lite frågor om de tänker tex fixa det med att "göra det snabbare att bytta seige tanks" etc. Som sagt, det är upp till var och en vad som är viktigt inte upp till dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Skräpfrågor om wow?
Så bara för att ni inte spelar wow ska man inte få fråga om det?
Dom som aldrig spelat SC eller inte bryr sig ett jädra dug om det då?

ex min fråga:
"Vad har blizzard planerat för att kontra WAR,AOC,Darkfall inom PvP (WoW)?
Förhoppningsvis får vi reda riktig info om dom ang nästa expansion, och där kanske några av dom svaren ligger, ex siege weapons osv som läkta infon visar."

Det där är ett exempel på en fråga om WoW som jag INTE skulle klassa som en skräpfråga. Däremot "Kan de tänkas ändra utseendet på tauren katt-form? (druid, så ful)" är en typisk skräpfråga.

newb: Jag skulle tippa på att Fog of War kommer fungera som i WC3. Finns ingen anledning att gå tillbaka till det gamla systemet. Dvs, singleplayer så mänge man utforska. I multiplayer kan man ändå kolla upp banan innan så det finns ingen poäng med att dölja den. Det gör det bara jobbigare att memorera alla banor. Genom att visa banan från början kan en person som inte har spelat banan ha en chans mot en som har det, vilket imo är bra.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?