Permalänk
Medlem

tja, Toshiba lär nog ha fått betalt av bolagen som stödde formatet. och de filmer som sålts har ju iaf inte varit en förlust annat än de som ev släppts tidigt enbart i krigssyfte, men det gäller ju båda sidorna. fast nu broderar jag inget mer om den saken i tråden, för:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Okok AndreaX. Du vinner den är rundan. Får ta up en ny kamp med ett nytt ämne snart:p

hehe, ja kliar det i boxhandskarna igen kan vi ju leta upp BluRay vs HDDVD-tråden istället så spamar vi inte här om halvt OfT.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Ja vafan vad man än satsat på , Blu-Ray eller HD-DVD så den dagen kriget är "avgjort" är spelarna så billiga så i värsta fall får man slänga upp en tusing till. Men det överlever man ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tja, Toshiba lär nog ha fått betalt av bolagen som stödde formatet. och de filmer som sålts har ju iaf inte varit en förlust annat än de som ev släppts tidigt enbart i krigssyfte, men det gäller ju båda sidorna.

Toshiba är en av de som utvecklat formatet och har satsat massor av pengar på det, så även om de på nåt sätt lyckas gå runt (trots lågt pris på spelarna) så är det en stor prestigeförlust.

Stora nackdelen med Blu-ray är regioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Toshiba är en av de som utvecklat formatet och har satsat massor av pengar på det, så även om de på nåt sätt lyckas gå runt (trots lågt pris på spelarna) så är det en stor prestigeförlust.

Stora nackdelen med Blu-ray är regioner

iof, men ursprungligen var det en större koalition av utvecklare för tekniken, Toshiba var dock en av få erfarna elektroniktillverkare det stämmer.

HDDVD har också regioner, samma som DVD.* även om nu tydligen alla skivor är 0-flaggade så skulle indelningen börja omedelbart ett format slagit ut ett annat. jag hade iof föredragit HDDVDs regionsindelning över BluRays ditton då det medgav vettigare importmöjligheter. hursomhelst lär det komma "fusk" till vad man än har vid den tiden det blir aktuellt.

*att indelningen sägs inte vara fastställd eller att ev spelare skulle sakna en standard för att identifiera koderna säger lite om hur stressat det hela är. och ens om det vore sant skulle det vara en nackdel, för bolagen vill sändra och härska. ha inga illusioner om att det kommer ändras för storfilmsbolagen inom överskådlig tid.

jag föreslår hursomhelst vidare diskussioner i nån av trådarna mer för ämnet:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

hittade inte den stora tråden tyvärr, nån hade la stavat nått av formaten fel i vanlig ordning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Så vad tror ni om den omtalade prissänkningen? När når den lilla Sverige? Räcker 50$ för att sälja mer konsoller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
HDDVD har också regioner, samma som DVD.* även om nu tydligen alla skivor är 0-flaggade så skulle indelningen börja omedelbart ett format slagit ut ett annat. jag hade iof föredragit HDDVDs regionsindelning över BluRays ditton då det medgav vettigare importmöjligheter. hursomhelst lär det komma "fusk" till vad man än har vid den tiden det blir aktuellt.

Ja, det visste jag sen länge. Men de kommer knappast att implementera det så länge de ligger i underläge mot Blu-ray. Så fortfarande är det en fördel att man kan köpa HD-DVD filmer från varsomhelst och spela på sin spelare utan en massa trams.

Ok ska sluta snacka om det i tråden.

Här finns det mer dedikerad diskussion;
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=115

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ang KZ2 så är det den/de trailarna jag menar, dom är verkligen inte high tec som ni säger. Inget ovanligt alls med dagens saker. Och ni som gillar ta up exemple för spel som inte finns så kan vi titta på tex Crysis, det är inte långt ifrån och redan snyggare än Kz2. Och det släpps även på 360. Eller varför inte titta på Halo 3?

Hmm, kommer Crysis till 360? Är det riktigt? Tyckte mig se någonstans att det bara skulle komma till PC. Jag hoppas såklart att jag har fel, eftersom min enda chans att spela Crysis förmodligen blir på 360, för min PC i sign. är nog för gammal o trött för att orka med det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hmm, kommer Crysis till 360? Är det riktigt? Tyckte mig se någonstans att det bara skulle komma till PC.

Det är bara utannonserat till PC ja. Kommer det till 360 senare lär det vara en modifierad variant likt de Far Cry som kom till Xbox. Det är alltså en rejäl PC som gäller om man vill besöka ett isparadis inom överskådlig framtid.

Visa signatur

GA-P35-DS3R, E6750, 2x1GB Corsair PC6400 CL4, Gainward 7900GT, Thermaltake 480W, Chieftec CH-03P, XP Pro 32-bit

Permalänk
Medlem

Har säkert svarts på tidigare men hittade inget då jag sökte (glömde fråga hon på supporten som dessutom pratade väldigt snabb engelska):

Då man skickar in xbox:en på garanti, ska man använda orginal lådan eller går det med nån annan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Machman
Har säkert svarts på tidigare men hittade inget då jag sökte (glömde fråga hon på supporten som dessutom pratade väldigt snabb engelska):

Då man skickar in xbox:en på garanti, ska man använda orginal lådan eller går det med nån annan?

Till mig sa dom att inte använda orginallådan för man får inte tillbaka lådan man skickar in xboxet i.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis
Till mig sa dom att inte använda orginallådan för man får inte tillbaka lådan man skickar in xboxet i.

Enligt en blogg förut hade ju microsoft som policy att skicka tillbaka det i exakt samma förpackning som man skickade in konsollen i, därför höll han på att samla pengar för att skicka xboxet i en container.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

När jag startar Hitman BM demot står det att man skall ändra till "pal-60". Jag hittar inte var man ställer in detta, någon som vet?

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Om du hade sökt så hade du hittat men du får ändra till tv och 480p sen ändra till pal-60 sen ändra till hdtv och 720p eller vad du kör i.

Permalänk

Ok skall prova det, tack.

[Edit: Det finns inget alternativ för PAL60]

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Somsagt, hade du sökt hade du funnit det Skrev det för 1 el. 2 dagar sedan i en annan tråd.

High definition TVs
To set your Xbox 360 console to PAL 60 Hz, follow these steps:
1. Turn off the Xbox 360 console.
2. Find the HDTV switch on the AV Connector, and then set the switch to TV.
3. Turn on the Xbox 360 console.
4. In the Xbox Dashboard, select System, and then press the A button.
5. Select Console Settings, and then press the A button.
6. Select Display, and then press the A button.
7. Select PAL settings, and then press the A button.
8. Select PAL-60, and then press the A button.
9. When you are prompted to keep these new settings, confirm the settings, and then press the A button.
10. Turn off the Xbox 360 console.
11. Set the HDTV switch on the AV Connector to HDTV.

Note TVs must support PAL 60 Hz to experience High Definition gaming with the Xbox 360.

__________________

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur jag gör om jag vill lägga in låtar på min xbox för att sedan spela istället för de tama soundtracksen i vissa spel? Går det att lägga in det över nätverket?

Permalänk
Medlem

Du kan inte kopiera över låtarna över nätverket, endast streama dem. Vill du köra musiken lokalt får du vara så snäll och bränna låtarna på en AudioCD och sedan rippa dem därifrån.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du kan inte kopiera över låtarna över nätverket, endast streama dem. Vill du köra musiken lokalt får du vara så snäll och bränna låtarna på en AudioCD och sedan rippa dem därifrån.

Gah. Så klumpigt. Orka bränna en cd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Somsagt, hade du sökt hade du funnit det Skrev det för 1 el. 2 dagar sedan i en annan tråd.

High definition TVs
To set your Xbox 360 console to PAL 60 Hz, follow these steps:
1. Turn off the Xbox 360 console.
2. Find the HDTV switch on the AV Connector, and then set the switch to TV.
3. Turn on the Xbox 360 console.
4. In the Xbox Dashboard, select System, and then press the A button.
5. Select Console Settings, and then press the A button.
6. Select Display, and then press the A button.
7. Select PAL settings, and then press the A button.
8. Select PAL-60, and then press the A button.
9. When you are prompted to keep these new settings, confirm the settings, and then press the A button.
10. Turn off the Xbox 360 console.
11. Set the HDTV switch on the AV Connector to HDTV.

Note TVs must support PAL 60 Hz to experience High Definition gaming with the Xbox 360.

__________________

Jag fick ordnat det nu, tack.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med min förstärkare.

Så här ser det ut:

Om jag vill ha surroundljud från mitt 360, hur kan/ska jag koppla då?

Tacksam för svar

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som du har optisk in på förstärkaren, alltså inget 5.1 det är endast via optisk som det går.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Ser inte ut som du har optisk in på förstärkaren, alltså inget 5.1 det är endast via optisk som det går.

Okej. Kan jag inte få surround på något sätt? Får bli en ny receiver nästa månad då

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Okej. Kan jag inte få surround på något sätt? Får bli en ny receiver nästa månad då

Nej. Dom där förstärkarna är bara skräp, helt klart värt att lägga lite pengar på en ny riktig surroundreceiver.

Permalänk
Medlem

Enkel fråga, hur bra räcker 20GB-disken som följer med?

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

tillräckligt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emp
Enkel fråga, hur bra räcker 20GB-disken som följer med?

20Gb räcker helt klart bra enligt mig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emp
Enkel fråga, hur bra räcker 20GB-disken som följer med?

Mycket bra.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du kan inte kopiera över låtarna över nätverket, endast streama dem. Vill du köra musiken lokalt får du vara så snäll och bränna låtarna på en AudioCD och sedan rippa dem därifrån.

Har du en iPod är det bara att koppla in den i valfri USB-port på krysslådan och köra därifrån.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Har du en iPod är det bara att koppla in den i valfri USB-port på krysslådan och köra därifrån.

Eller varför inte vilken valfri mp3 spelare som helst med USB, alt. USB minne?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tjena.
Beställde Forza 2 och Microsofts ratt till min 360 i Torsdes, så förhoppningsvis så är dem framme på måndag
Men har en fråga angående ratten. Undrar om det är någon som har provat att använda den till sin PC. Hur den presterar då?

Tacksam för svar

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC