Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Hmm... Vad ska man göra i ett halvår framåt?

Om du menar att det är ett halvår tills den 16 november så har du väldigt fel. Det är närmare 3½ månad.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Få se september och oktober kvar då. Right?

Permalänk
Medlem

Eller glida i Jul-Försäljning.Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

UT3, Hellgate: London och Crysis kommer runt samma tid då. Hur ska man hinna plugga?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Kraftigt överreklamerat spel. Att mångfalden to.m uppgraderar allting i datorn för att kunna spela ett spel...det är ju närmast patetiskt.

Att du inte kan läsa är snarare patetiskt.
Det står ju svart på vitt att man kommer kunna spela det på datorer som är 2-3 år gammla.

Permalänk
Avstängd

Det där Crysis blir nog riktigt grymt!
Grafiken ser läskigt trevlig ut.

Borde kunna köras på n-cores instället för 4-cores.

Hoppas att den går att spela i OpenGL också.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Går det att spela i XP är jag nöjd, men vem vet det är ju ett tag kvar, kanske sitter på vista endå...

Kanske letar upp nån disk jag kan installera vista på, bara för att se hur det ser ut i DX 10.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Få se september och oktober kvar då. Right?

Augusti då? Det har ju precis börjat

Permalänk
Medlem

Va tror ni om Entropia Universe då ?

http://account.entropiauniverse.com/pe/en/rich/5084.html

Gratis o ladda ner och spela , med Cryteks motor. Rätt svårslaget , om man bara vill testa sakerna !

Tut

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Det som är patetiskt är sådana som du..

Om man spelar spel så behövs det ju uppgraderas om och om igen förr eller senare ändå när det kommer nytt.. så vad är egentligen patetiskt med att uppgradera för att följa med i utvecklingen?
Crysis är bara ett steg i rätt riktning.. dom som kan gör klart rätt i att hänga på tycker jag

Så jag är patetisk för att jag inte väljer att bygga min dator efter ett spel? Vill jag spela på heltid skaffar jag en konsol.

Att "följa utvecklingen" genom ett spel är väl också ganska sorgligt? Tur att vi inte har samma intressen.

Permalänk
Medlem

Jag sätter en tia på att det kommer försenas ytterligare några månader.

Permalänk
Medlem

Humm jag tror jag kommer kunna spela det, dock inte på någon vidare nice nivå... Aja det kommer ju till konsol va?

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Kraftigt överreklamerat spel. Att mångfalden to.m uppgraderar allting i datorn för att kunna spela ett spel...det är ju närmast patetiskt.

Hade inte crysis i tanke när ja beställde mitt 8800GTX. Tänkte på overall prestanda i alla spel, vilket behövs tanke på hur de flesta optimerar spel idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
Humm jag tror jag kommer kunna spela det, dock inte på någon vidare nice nivå... Aja det kommer ju till konsol va?

Har för mig det, fasst hur kul är det med en FPS port till en konsoll?

Om inte det blir flopp så heter jag Anre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
EA är utgivare inget annat. Crytek har själv stått för utvecklingen utan EA:s inblandning.

Jag vet mycket väl att EA är utgivare. Men det känns som att överallt där dom stoppar sina äckliga fingrar så blir det genast sämre. CnC Generals och Bf2 som exempel.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
Humm jag tror jag kommer kunna spela det, dock inte på någon vidare nice nivå... Aja det kommer ju till konsol va?

Nej bara till PC. Så jävla rätt va!
Alla konsol människor som gnäller över att datororn är så skräp och inte
ens borde användas till att spela spel skall bara ha det.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en svensk community för Crysis, http://www.crysissverige.com

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Så jag är patetisk för att jag inte väljer att bygga min dator efter ett spel? Vill jag spela på heltid skaffar jag en konsol.

Att "följa utvecklingen" genom ett spel är väl också ganska sorgligt? Tur att vi inte har samma intressen.

Tyvärr så är det många spel som aldrig släpps till konsol och de som släpps är ibland inte alls lika bra som till PC. Konsol är mer inriktat åt vanliga människor som inte har så stort intresse av spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Tyvärr så är det många spel som aldrig släpps till konsol och de som släpps är ibland inte alls lika bra som till PC. Konsol är mer inriktat åt vanliga människor som inte har så stort intresse av spel.

Håller inte med.
Sen gäller ju det omvända också. Finns inga vettiga moderna bilspel till datorn IMHO.

Tendensen fanns helt klart förr tycker jag (sen har ju konsoller alltid haft det sociala övertaget) men idag så utvecklas det förhållandevis rätt lite till PCn. Mycket har gått över till konsoller och enligt företagen själva mycket pga. att piratkopieringen är så utspridd på PCn.

Vilket är trisst för rent teoretiskt så är ju datorn den ultimata spelmaskinen.

Kanske irrelevant men personligen så är Battlefield 2 det senaste spelet jag äger och jag har inte stött på något nytt spel till PCn som lockar det minsta.

Crysis och Starcraft 2 lär bli heta men konsollerna lockar med fina titlar de med.

Har aldrig haft ett sådant sug efter en konsoll som jag kännt på sista tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Tyvärr så är det många spel som aldrig släpps till konsol och de som släpps är ibland inte alls lika bra som till PC. Konsol är mer inriktat åt vanliga människor som inte har så stort intresse av spel.

Jag håller nog faktiskt inte med där. Jag använder dator för att jag är grafikkåt och det ända spelet som enligt mig ser bra ut på en konsol är Motorstorm till PS3 och Gears of war till X-360. Dock ser Gears of war till PC betydligt mycket bättre ut.

Dock så optimerar man något fruktansvärt till konsoler vilket är bra på ett sätt då hårdvaran i en konsol inte är speciellt imponerande grafikkortsmässigt och minnesmässigt. Vi som har datorer har alldeles för grov hårdvara men spelutvecklarna optimerar inte tillräckligt bra, jo Crytek.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag håller nog faktiskt inte med där. Jag använder dator för att jag är grafikkåt och det ända spelet som enligt mig ser bra ut på en konsol är Motorstorm till PS3 och Gears of war till X-360. Dock ser Gears of war till PC betydligt mycket bättre ut.

Dock så optimerar man något fruktansvärt till konsoler vilket är bra på ett sätt då hårdvaran i en konsol inte är speciellt imponerande grafikkortsmässigt och minnesmässigt. Vi som har datorer har alldeles för grov hårdvara men spelutvecklarna optimerar inte tillräckligt bra, jo Crytek.

Spelutvecklarna är väl inte korkade? Varför skulle de optimera ett spel till max då det endast en liten procentuell andel som skulle kunna dra nytta av spelet då? De som utvecklar spel till PC måste ta hänsyn till alla och inte bara de med den senaste och bästa hårdvaran. En konsol har en "fast" prestanda och då kan man optimera spelet precis som mycket man bara klarar av.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Jag vet mycket väl att EA är utgivare. Men det känns som att överallt där dom stoppar sina äckliga fingrar så blir det genast sämre. CnC Generals och Bf2 som exempel.

sant..

o andra sidan kör jag linux på en 5år gammal skrothög så de lär inte bli någe crysis för min del ^^ ....och förstås de faktum att jag kör linux

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Nej bara till PC. Så jävla rätt va!
Alla konsol människor som gnäller över att datororn är så skräp och inte
ens borde användas till att spela spel skall bara ha det.

Ingen konsoll nehe, då slipper jag köpa en sånn då:)

Blir till att uppgradera hur som helst då min dator börjar svika "lite" känner jag.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!