Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
Inte?
http://www.dailytech.com/Pay+to+Play+Uncovering+Online+Payola...

Tror du en "tidning" i den här storleken eller IDG skulle bli långlivade om det vore så?

Ta och ring en PR byrå så kan de förklara hur det fungerar.
Tror du ens att det är tillverkaren som har kontakt med en tidning? eller tror du det är PR firman?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
hmm.. var väl något test som visade att 120 mm är det optimala luftflöde/storlek. Sen dess är jag skeptisk mot alla andra storlekar (=

old habits die hard

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd

För dyr och för tung.
Onödigt med två nätaggregat (om man inte kör redundancy för server), hoppas att vi inte får se något liknande igen...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Rätt bra chassie ändå.

2 saker bara:

- Det går inte att stänga av chassiefläktarna helt vilket definitivt är önskvärt för ett dyrt chassie när det dessutom redan finns strömbrytare utdragna / Det går inte att mjukvarustyra fläktarna vilket vore det absolut bästa alternativet
- Kabeldragningen är ett hvete, men det må vara värt det

Permalänk
Medlem

Om man nu serist menar att det ena agget ska vara till tillbehör so hd:s och cd/dvd enheter så borde man ju ha anpassat det därefter också!
På systemagget är det helt korrekt att ha mycket kräm på +12v railen eftersom både processorn och grafikkort drar rätt mycket på den, men tillbehör kan oftast lägga mer belastning på +5v och +3,3v, därför borde det nätagget vara mer anpassat efter det och ha en större del av den totala effekten på 3,3v och 5v.
Visst 140W på 3,3v och 5v tillsammans lär väl räca för de flesta tillbehör, men då sklle man ha minskat på agget isf!
ett 200W nätagg för tillbehör med en mindre 12v rail borde klara samtliga tillbehör man kastar in!

Känns som det mest är marknadsjippo att ha två nätagg varav båda koncentrerar sin kraft på 12v railen!
Inte ens ett dual quadcore system med quad SLI kommer ju att komma i närheten av att belasta de där 12V max!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Hmm, säkert någon som redan påpekat. Men varför finns "Följer med två nätaggregat" på både Nack- och fördelar?

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.Gaara
Hmm, säkert någon som redan påpekat. Men varför finns "Följer med två nätaggregat" på både Nack- och fördelar?

För att det är både en för- och nackdel beroende på vem man frågar?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Bärbara datorer säljer som smör. Om 10 år kommer 95% av alla datorer vara bärbara medan de resterande 5% kommer sitta med jättechassin stora som kylskåp och skryta om prestandan och överklockningsbarheten;)

Lev i nuet

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Ingen som reagerat på processortemperaturen än? 36 grader med standardkylaren är det bästa jag sett hittills.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ingen som reagerat på processortemperaturen än? 36 grader med standardkylaren är det bästa jag sett hittills.

32 eller 33 har jag sett.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
varför inte en bild och jämföra med p180/p182?!?!!

second på det, skulle gärna vilja se hur det där extra djupet faktiskt ser ut i relation till min p180

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

fan visste inte att men kunda öppna de där små dörrarna i fronten och komma åt damm filtren, även om jag inte lyckas får ut dem. Undrar vad mer jag inte vet om mitt chassi?(P180)

Permalänk
Medlem

Tycker folk gnäller lite väl mycke på att fläktarna inte går o styra, finns 1 lösning: skaffa fläktkontroller. Sen ska ju datorn låta så man fattar att de är kräm i burken. Är som en sportbil typ, låter o har prestanda : ) Själv har jag en 8st 120mm fläktar i mitt stacker och 1st 80mm.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Känns som om folk ser enbart till sitt eget perspektiv och sedan dömer ut både chassi och recension.
Man får ju se till vilka som chassit är riktat. Det är ju riktat mot de som jagar prestanda och bra kylkapacitet, utan att för den skull vilja ha en dator som låter som en jumbojet.
För de som vill ha ett tystare chassi, så finns P182, P150 eller Solo. För de som vill ha ett chassi utan fläktar så finns P182 och Antec Solo. För de som vill ha ett billigare chassi med nätaggregat så finns Antec P150 och Sonata III.

De olika chassityperna är riktade mot olika användare, man kan ju inte begära att ett chassi skall passa alla. I sitt segment är chassit bra och har därmed fått en rekommendation (i det segmentet, vilket även förklaras).

Detta chassi är inget för mig, eftersom jag strävar efter att ha en så tyst dator som möjligt, så jag skulle kört på P182 eller Solo istället.
Men för någon som vill slänga in dubbla 8800GTX och en Quadcoreprocessor och sedan klocka skiten ur grejorna, så är det nog ett bra chassi.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ingen som reagerat på processortemperaturen än? 36 grader med standardkylaren är det bästa jag sett hittills.

Det är grymt men med ett antec nine hundred får du ännu bättre temperaturer.

Om man enbart är intresserad av temperatur i chassit och inte prioriterar någonting annat så kör med öppen chassi

Men jag håller med om att det är grymma temperaturer för att relativt tyst chassi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wrong Target
Känns som om folk ser enbart till sitt eget perspektiv och sedan dömer ut både chassi och recension.
Man får ju se till vilka som chassit är riktat. Det är ju riktat mot de som jagar prestanda och bra kylkapacitet, utan att för den skull vilja ha en dator som låter som en jumbojet.
För de som vill ha ett tystare chassi, så finns P182, P150 eller Solo. För de som vill ha ett chassi utan fläktar så finns P182 och Antec Solo. För de som vill ha ett billigare chassi med nätaggregat så finns Antec P150 och Sonata III.

De olika chassityperna är riktade mot olika användare, man kan ju inte begära att ett chassi skall passa alla. I sitt segment är chassit bra och har därmed fått en rekommendation (i det segmentet, vilket även förklaras).

Detta chassi är inget för mig, eftersom jag strävar efter att ha en så tyst dator som möjligt, så jag skulle kört på P182 eller Solo istället.
Men för någon som vill slänga in dubbla 8800GTX och en Quadcoreprocessor och sedan klocka skiten ur grejorna, så är det nog ett bra chassi.

Det är dock så att de "riktiga entusiaster" som du talar om föredrar att välja sina nätagg själva. OM dessa nätagg är riktigt bra, i klass med t.ex. tagan turbojet så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa detta chassi.

Men det existerar frågor rörande nätaggens kvalité och ingen vill betala så mycket och få några skitagg som man sedan kaster.

Någon kanske tänker att ett tagen turbojet kostar lika mycket som chassit, och det gör det. Men om man, som du säger, ska överklocka et kompromisslöst system så bryr man sig inte så mycket om några tusenlappar hit eller dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Behovet av kylning av nätagget står i omvänd proportion till verkningsgraden, och verkningsgraden är bättre på moderna nätagg.

Äldre 300W med 65% verkningsgrad > 162W att kyla bort.
modernt 650W med 85% verkningsgrad > 115W att kyla bort

Man behöver knappast vara raketforskare för att inse att vilket som klarar sig med minst kylning, samt att 120mm fläkt på sidan av nätagget inte fungerar när nätaggen är monterade vertikalt bredvid varandra.

Hej! Nää.... skulle vilja se de beräkningarna.

300W innebär maximalt 300W att kyla bort, men bara 195W tillgänglig effekt för att driva systemet (MB, grafkort,HD fläkt etc). Alltså 105W Bilr enbart värme, 195W gör nytta först.. och blir värme sen. Typexempel är processorn.. gör beräkninar.. blir varm... måste kylas.

Motsvarande värmealstring för ett nätagg med 85% verkningsgrad blir 233W. Lite bättre mao.

Sen skylle jag tro att det funkat hyfsat m 2 st 120 mm nätagg om man monterar dem med ryggarna mot varann.

Slutligen: Förmodligen är det fortfarande datorfolk som konstruerar datorchassin. Det verkar inte involvera vare sig formgivare/arkitekter, akustiker eller termodynamiker. Detta gäller även P190. Ful, stor, högljudd och med kylningsnivåerna:
1 Mer än vad du behöver, 2 Ännu mer, 3 Torkskåp

Permalänk
Medlem

Han skriver ju även att det är mer ett chassi för dom som inte bryr sig om kostnaden osv, så då kan det ju vara bra med att nätaggen följer med. Men om man redan sitter på allting och vill ha större chassi bara så är det ju fett onödigt o få med 2st nätagg.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ford
Hej! Nää.... skulle vilja se de beräkningarna.

300W innebär maximalt 300W att kyla bort, men bara 195W tillgänglig effekt för att driva systemet (MB, grafkort,HD fläkt etc). Alltså 105W Bilr enbart värme, 195W gör nytta först.. och blir värme sen. Typexempel är processorn.. gör beräkninar.. blir varm... måste kylas.

Tror du tänker bakvänt: ett nätagg som är specat till 300W skall klara att leverera 300W, och ju effektivare agget är, desto mindre ström utöver det behöver det dra från väggen som sen går åt i ren värmeförlust.

Alltså utgår jag från att Hardware guy tänker så här:
300W med 65% verkningsgrad, betyder att det levererar 300W, men måste mata agget med 300W / 0.65 för att kunna göra det, dvs ca 462W.

Det får då 462-300 i ren värmeförlust=162W...

Låter rimligt för mig, men kanske missar något

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Tror du tänker bakvänt: ett nätagg som är specat till 300W skall klara att leverera 300W, och ju effektivare agget är, desto mindre ström utöver det behöver det dra från väggen som sen går åt i ren värmeförlust.

Alltså utgår jag från att Hardware guy tänker så här:
300W med 65% verkningsgrad, betyder att det levererar 300W, men måste mata agget med 300W / 0.65 för att kunna göra det, dvs ca 462W.

Det får då 462-300 i ren värmeförlust=162W...

Låter rimligt för mig, men kanske missar något

Haha Näädå.. så är det. Brukar "vända" på saker ibland.

Men, men.. hursomhelst så måste all effekt kylas bort. Inte bara den som går åt till AC/DC omvandlingen.

Kylningsbehov är då UTLOVAD effekt tex 650W (nu i rätt ordning ) delat med verkningsgraden i decimalform tex 0,85. Nästan 765W vid maximal systembelastning. Det ger 115 W värmeutveckling i nätagget och 650 W värme i resten av systemet.

Sen så varierar verkningsgraden med belastningen, så jag skulle tippa att ett 650W 85% nätagg går mkt svalare än ett 300W 65% nätagg vid 300W effektbehov. Nätagg verkar vara som effektivast vid ca halva belastningen.

Permalänk
Avstängd

Varför klagar så många på vikten? Hallå det är ju ett chassi till en "stationär" dator. Det har ju inte så stor betydelse mer än när man ska bära hem det efter att man köpt det. ^^

Ska man bära omkring på datorn så skaffar man sig en bärbar.

Och för övrigt angående nätaggen. Det är väl egentligen inte "watt" som är det intressanta eller hur?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Jag vill ha en, men jag tänker fan inte betala över 3000kr för den.
Ta bort nätaggen så faller priset till mer human nivå.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Enl bit-tech så kan inte cpu kylaren vara högre än 100 mm på grund av
fläkten på sidan

http://www.bit-tech.net/hardware/2007/06/18/antec_p190/1

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. d00d
Om man enbart är intresserad av temperatur i chassit och inte prioriterar någonting annat så kör med öppen chassi

Stämmer verkligen det där? Blir inte luftflödet sunkigt?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Stämmer verkligen det där? Blir inte luftflödet sunkigt?

Nej det stämmer inte, jag har i princip aldrig fått bättre temperaturer med öppen låda än med stängd i mina tester.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

det bästa torde vara att köpa ett oljefat (oanvänt helst, brandrisken och lukten kan vara oacceptabel för vissa annars) kapa upp ett hål på en 40cm/d i botten och lägga datormojängerna i mitten av fatet. sen behövs bara en bordsfläkt att placera strategiskt vid lockändan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem

Citat:
Enl bit-tech så kan inte cpu kylaren vara högre än 100 mm på grund av
fläkten på sidan

http://www.bit-tech.net/hardware/20...18/antec_p190/1
__________________
R-SON

Det var ju faktiskt rätt så dåligt, om man ändå bygger ett stort och rymligt chassi så borde de tänkt på de nya torn kylarna som är rätt höga...

Visa signatur

Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB/be quiet! Pure Rock/Gigabyte Z270P-D3/Corsair 64 GB (2x32GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance LPX /Samsung 850-Series EVO 250GB/Corsair CX650M 650W/WD Blue Low Power 4TB 5400rpm 64MB/ASUS GeForce GTX 1060 6GB

Fractal Design Define C Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeppo_ny
Enl bit-tech så kan inte cpu kylaren vara högre än 100 mm på grund av
fläkten på sidan

Jaså? De va ju tråkigt.. jag som funderade på detta chassi och en ultra 120 x3m. Då får de väl antingen bli ett annat chassi och ultran, eller helt enkelt en annan kylare och detta chassi. Gillar nämligen luftflödet i det här chassit, men har man en sunkigare kylare så kanske den hjälps upp av att kyla cpu:n i och med den oerhörda luftgenomströmningen som bildas i chassit (till en viss gräns då, pga C/W). En bra kylare som är cirkus 100 mm på höjden alltså, inkl eller exkl fläkt på höjden, hm..

Permalänk
Medlem

Kom med posten idag... FAN VA DET VAR TUNGT!!!!!!
Ni borde lägga till, minus: Öl behövs för att muta bärhjälp
Förrästen, när det gäller lampan. Eftersom det finns två nätagg kan man ju plugga lampan i ett av dom och inte sätta några komponenter i det, och sedan byta när man är klar med de delar man vill ha i ett av aggen.

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk

bara för att summera ; som jag fattat det hänger det med 2st 140mm och en 120mm.

hur många fläktar följer med och hur många kan man köpa till? vilka mått?

tacktack