Den Svenska Polisen? Hulken eller Mes?

Permalänk
Medlem

Den Svenska Polisen? Hulken eller Mes?

Igår hadde jag inget för mig så jag satt på youtube och kolla lite hur den Svenska polisen arbetar osv... och har kommit fram till att vi är för mesiga.

Tex känner man sig hotad i större folksamlingar ska man ha rätt att trycka ett par gummikulor i dom som kommer för nära :/

Vad anser ni?

Permalänk
Avstängd

Jag anser inget innan det finns några vettiga allternativ.

Var ska jag rösta om jag anser att de är för hårda eller lagom?

Permalänk
Medlem

Jag har all respekt för polisen och tyckte inte om att rösta på alternativet mesar. Många poliser är nog frustrerade över att de inte har större befogenheter.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Testpilot

Jag tycker dom är för mesiga men det är väl inte dom enskilda polisernas fel utan dom får väl helt enkelt inte vara för hårda. Tycker det är dumt att så fort polisen tar i så blir det massor av snack på nyheterna om att dom är för våldsamma, som när det va det där skiten i Göteborg. Demonstranterna/huliganerna där var ju inte direkt några änglar, dom var rätt våldsamma och behövde en rejäl omgång

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag håller nog med xerent på om den saken. Gillade inte att rösta för mesar men i ärlighetens namn så är de lite så.

Jag tror dock inte problemen ligger i polisens befogenheter. De ska inte ha rätten att skada om de inte verkligen behöver, deras jobb är att vara lagens väktare och därigenom tjäna allmänheten. Därför är det viktigt att man inte glömmer bort hur viktig den positionen är och hur lätt den kan komma att mssbrukas, vilket är någonting som sker regelbundet redan idag.

Vad jag däremot tror fattas är alternativ. Jag menar, det finns många alternativ men ingenting som används här i Sverige. Peppar-spray, tårgas, gummikulor, Less lethal-vapen, el-vapen. Det finns ju tillochmed den där prylen som sprutar snabbhärdande skum på folk för att stoppa dem. Alternativen är många och många av dem är bra alternativ till vad som finns idag när de egentligen bara har att inte agera eller ta i ordentligt att välja mellan. Om bara byråkratin kunde sluta fega när det gäller användningen av alternativen tror jag att polisen skulle kunna börja våga ta lite och vara mindre mesiga då de skulle kunna agera tidigare utan att konsekvenserna blir så allvarliga.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att poliserna i sig är mesiga, utan att det är all byråkrati och politik där emellan som begränsar deras användbarhet.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Problemet är ju att antingen är de jättesnälla, eller så använder de övervåld...
Rätt mängd våld är något som känns främmande för många poliser känns det som. Jag har svårt att se varför polisen skulle få mer befogenheter att nyttja våld - öht. bör poliser aldrig använda våld sålänge inte någon annan person också nyttjar våld. Dvs. att slå ner någon till marken med en batong bara för att de av misstag hamnat i en demonstration är fel sätt som polis -_-

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Problemet är ju att antingen är de jättesnälla, eller så använder de övervåld...
Rätt mängd våld är något som känns främmande för många poliser känns det som. Jag har svårt att se varför polisen skulle få mer befogenheter att nyttja våld - öht. bör poliser aldrig använda våld sålänge inte någon annan person också nyttjar våld. Dvs. att slå ner någon till marken med en batong bara för att de av misstag hamnat i en demonstration är fel sätt som polis -_-

Om de hade fått alternativ, precis som Belga skrev, och fick använda dem så hade de använt sig utav alternativen oftare och därmed inte behövt ta till med mer våld än det som krävs.

När det var match mellan HIF och MFF för några månader sen i Helsingborg blev det som vanligt upplopp mellan huliganerna. På en sida av gatan fanns HIF huliganeran och på andra sidan en grupp MFFare. Snabbt som fan kom en mörkblå van fylld med civilare och sprang mot HIF huliganerna som var runt 50-100 st. Drog ner några på gatan, magen mot marken, och satte foten på ryggen. Men de tog aldrig till batongen. De drog ut den, och var väldigt offensiva, men de slog aldrig någon av männen. De visade helt enkelt vilka det var som bestämde.

Helt rätt imo. Övervåld? Knappast. Och de här huliganerna var aggressiva... som fan. Skrek, kastade flaskor, de ville slåss. De var uppemot 100 stycken. Polisen skötte det hela väldigt snyggt. Om de poliserna inte hade dykt upp hade de stackars MFFarna fått rejält med stryk kan jag säga.

Vet inte om någon här vet hur det är när det är match i Helsingborg. Jag kan säga att det är helt galet. Helikoptrar, poliser patrullerar gatorna, massor med fulla ungdomar och män, poliser på häst. Det är verkligen helt sjukt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, bättre utrustning till polisen kommer att minska onödiga allvarliga skador, både på poliserna och på allmänheten.
Det jag verkligen tycker att polisen ska få är vattenkanoner, perfekt med en bepansrad bil som sprutar kallt vatten på hulliganer till exempel, på så sätt kan man på ett säkert sätt styra bråkmakarna och splittra dom vid trängda situationer.
Sen finns det en massa annat som måste göras, bland annat så borde man se över polishögskolan och göra om den, detta gör man till en viss del nu har jag för mig, men jag tror det inte kommer bli några större skillnader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
När det var match mellan HIF och MFF för några månader sen i Helsingborg blev det som vanligt upplopp mellan huliganerna. På en sida av gatan fanns HIF huliganeran och på andra sidan en grupp MFFare. Snabbt som fan kom en mörkblå van fylld med civilare och sprang mot HIF huliganerna som var runt 50-100 st. Drog ner några på gatan, magen mot marken, och satte foten på ryggen. Men de tog aldrig till batongen. De drog ut den, och var väldigt offensiva, men de slog aldrig någon av männen. De visade helt enkelt vilka det var som bestämde.

"Polisen gör snyggt och korrekt ingripande i Helsingborg" är ju inget tidningarna skriver på löpsedlarna direkt. Känns nog otacksamt att vara polis ibland, när det väl skrivs nåt så kastas det skit.

Själv har jag rätt stort förtroende för svenska patrullerande poliser. Min personliga uppfattning är att det är relativt ovanligt med maktmissbruk och övervåld. Det folk inte tänker på när de ser ett våldsamt ingripande är att det ju i ofta är mot fulla/påtända och aggressiva människor, med begränsade möjligheter att resonera logiskt med.

Skulle väl vara att polisen är underbemannad i många fall. När även allvarliga brott får läggas i högen med utredningar bara så är ju nåt fel. Vad jag förstått så har svenska polisen sämre uppklarandegrad än vad de har i många andra länder.

Har varit med om att ringa polisen en gång. Då fick jag höra att patrullbilen (singular alltså) tyvärr var upptagen i Ystad, 4 mil bort. Man kan bli mörkrädd för mindre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag tycker dom är för mesiga men det är väl inte dom enskilda polisernas fel utan dom får väl helt enkelt inte vara för hårda. Tycker det är dumt att så fort polisen tar i så blir det massor av snack på nyheterna om att dom är för våldsamma, som när det va det där skiten i Göteborg. Demonstranterna/huliganerna där var ju inte direkt några änglar, dom var rätt våldsamma och behövde en rejäl omgång

Mmmm, som t.ex. det att skjuta någon i ryggen räknas som självförsvar.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Poliserna i sig är hulkar, men de får inte göra något - då blir det ett satans liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Mmmm, som t.ex. det att skjuta någon i ryggen räknas som självförsvar.

Menar du Hannes Westberg?
För jag har letat information om det och det verkar vara rykten att han blev skjuten i ryggen, men om du (eller någon annan) har några tillförlitliga källor så skulle det vara bra.

Jag blev bara nyfiken eftersom jag inte hört något om att han skulle blivit skjuten i ryggen tidigare, skulle vara lite intressant att veta hur det egentligen låg till.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Det är ju inte poliserna som är mesar, utan befogenheterna som dom har som är mesiga.

Gummikulor, tårgas och vattenkanoner is the shit, mer sånt och det skulle bli mer ordning på demonstrationer och liknande.

Sen tycker jag personligen att poliserna ska har rätt att spöa upp den som gör motstånd med batongerna, oavsett vilken sida av batongen de slår med. Man ska ha respekt för polisen och säger dom till dig att lägga dig ner så ska man också lägga sig ner och inte kämpa emot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Det är ju inte poliserna som är mesar, utan befogenheterna som dom har som är mesiga.

Gummikulor, tårgas och vattenkanoner is the shit, mer sånt och det skulle bli mer ordning på demonstrationer och liknande.

Sen tycker jag personligen att poliserna ska har rätt att spöa upp den som gör motstånd med batongerna, oavsett vilken sida av batongen de slår med. Man ska ha respekt för polisen och säger dom till dig att lägga dig ner så ska man också lägga sig ner och inte kämpa emot.

Man ska inte ha respekt för polisen för att de spöar upp dig annars, då kan vi lika gärna klä dem i grå uniformer och säga åt dem att börja rakbensmarschera. Och befogenheterna har de ju redan, de får använda våld om det krävs. Det är bara verktygen för att använda en lagom mängd våld som saknas.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Menar du Hannes Westberg?
För jag har letat information om det och det verkar vara rykten att han blev skjuten i ryggen, men om du (eller någon annan) har några tillförlitliga källor så skulle det vara bra.

Jag blev bara nyfiken eftersom jag inte hört något om att han skulle blivit skjuten i ryggen tidigare, skulle vara lite intressant att veta hur det egentligen låg till.

Jag kan berätta mer eller mindre exakt hur det gick till, då jag var på en 3 timmars föreläsning i Göteborg där föreläsaren hade letat fram allt videomaterial från händelsen och visade det oredigerat.

Hannes Westberg sprang fram till polisen under en relativt lugn period i upploppet. Det var varken påtryckningar eller något liknande. Faktum var att folkmassan höll på att dra sig tillbaka, och polisen hade i princip format en mur längs hela vasagatan. För en utomstående som tittar på filmen så ser det ganska klent ut när det är kanske 50 poliser längs hela gatan och så springer det fram en enda jävel och kastar en LITEN sten (inte gatusten, alltså, det är inte sant, det var en liten sten, kanske hälften så stor) mot polisen som svarar med att skjuta honom.

Han blev träffad ungefär en decimeter ovanför vänster skjärthalva. Så man kan väl säga att det var ryggen, men det var ingen allvarligt skada även om han kollapsade efter att ha sprungit ca 5 meter. Det gjorde nog ont.

Filmaren som fångade detta på bild var en utländsk krigsfotograf som bara råkade vara vid platsen.

Polisens videoversion är dock mycket redigerad. De har tagit klipp från en mängd olika videokällor och klippt ihop från olika tidpunkter i kravallerna för att få den effekten DE vill ha: Alltså att folkmassan trängde sig på poliserna, och att de gjorde ett stort hot mot dem. Dessutom klippte de bort biten där man får se hur liten stenen är som han tar upp, så man antar att han kastar gatusten istället för en liten skitsten. De gör även klipp hela tiden. Deras film är totalt 2 minuter kanske, men det klipps exakt hela tiden. Av två anledningar: för att få det att se så kaotiskt ut som möjligt genom många klipp, och genom att välja ut de "bästa" klippen där det är störst folkmassa som trycker på - även om dessa är hämtade ur andra tidpunkter än när Hannes Westberg sprang fram!

Det är allt jag har att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Menar du Hannes Westberg?
För jag har letat information om det och det verkar vara rykten att han blev skjuten i ryggen, men om du (eller någon annan) har några tillförlitliga källor så skulle det vara bra.

Jag blev bara nyfiken eftersom jag inte hört något om att han skulle blivit skjuten i ryggen tidigare, skulle vara lite intressant att veta hur det egentligen låg till.

Jag pratar om jönköpingsfallet. Fast även där verkar det vara svårt att hitta tillförlitlig information.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag kan berätta mer eller mindre exakt hur det gick till, då jag var på en 3 timmars föreläsning i Göteborg där föreläsaren hade letat fram allt videomaterial från händelsen och visade det oredigerat.

Hannes Westberg sprang fram till polisen under en relativt lugn period i upploppet. Det var varken påtryckningar eller något liknande. Faktum var att folkmassan höll på att dra sig tillbaka, och polisen hade i princip format en mur längs hela vasagatan. För en utomstående som tittar på filmen så ser det ganska klent ut när det är kanske 50 poliser längs hela gatan och så springer det fram en enda jävel och kastar en LITEN sten (inte gatusten, alltså, det är inte sant, det var en liten sten, kanske hälften så stor) mot polisen som svarar med att skjuta honom.

Han blev träffad ungefär en decimeter ovanför vänster skjärthalva. Så man kan väl säga att det var ryggen, men det var ingen allvarligt skada även om han kollapsade efter att ha sprungit ca 5 meter. Det gjorde nog ont.

Filmaren som fångade detta på bild var en utländsk krigsfotograf som bara råkade vara vid platsen.

Polisens videoversion är dock mycket redigerad. De har tagit klipp från en mängd olika videokällor och klippt ihop från olika tidpunkter i kravallerna för att få den effekten DE vill ha: Alltså att folkmassan trängde sig på poliserna, och att de gjorde ett stort hot mot dem. Dessutom klippte de bort biten där man får se hur liten stenen är som han tar upp, så man antar att han kastar gatusten istället för en liten skitsten. De gör även klipp hela tiden. Deras film är totalt 2 minuter kanske, men det klipps exakt hela tiden. Av två anledningar: för att få det att se så kaotiskt ut som möjligt genom många klipp, och genom att välja ut de "bästa" klippen där det är störst folkmassa som trycker på - även om dessa är hämtade ur andra tidpunkter än när Hannes Westberg sprang fram!

Det är allt jag har att säga.

Jag tycker det är idiotiskt att över huvud taget kasta sten mot poliser, hur liten stenen än nu var. Inte försvarbart på något sätt. Polisen agerade helt rätt och han får skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag tycker det är idiotiskt att över huvud taget kasta sten mot poliser, hur liten stenen än nu var. Inte försvarbart på något sätt. Polisen agerade helt rätt och han får skylla sig själv.

Menar du allvar med det här? Är det verkligen din åsikt att polisen ska stå utanför lagen? Jag tycker att ett grundläggande krav på den institution som har våldsmonopol i samhället att den inte regerar genom skräck utan regerar genom ett klart reglemente.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag tycker det är idiotiskt att över huvud taget kasta sten mot poliser, hur liten stenen än nu var. Inte försvarbart på något sätt. Polisen agerade helt rätt och han får skylla sig själv.

Jag tycker det är idiotiskt att polisen vinklade händelsen efteråt. De har noll sympati för mig och polisen som skjöt borde ha dömts för tjänstefel. Samt borde poliserna som var inblandad i videoredigeringen avstängas på obestämd tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag tycker det är idiotiskt att polisen vinklade händelsen efteråt. De har noll sympati för mig och polisen som skjöt borde ha dömts för tjänstefel. Samt borde poliserna som var inblandad i videoredigeringen avstängas på obestämd tid.

När vi ändå är igång kan vi också lägga ner hela polismyndigheten. De gör ju aldrig något bra, springer runt och skjuter på oskyldiga människor och misshandlar pensionärer. De som är mest oskyldiga är ju som bekant de som befolkar landets fängelser. Stackars människor, allas situation har säkert missbedömts och vårat korrupta rättsystem har dömt till deras nackdel. Nej, byt plats på dem och poliserna säger jag bara!

Haffe: Ja, helt allvarligt. Man kastar bara inte sten på poliser. Jag hade skjutit för mindre ifall jag var polis (kanske tur att jag inte är det).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Text

Herregud. Polisen som sköt borde ju självklart ha dömts för tjänstefel. Så gör man inte, kvittar hur provocerad han än blev, eller om det ens var så kaotiskt som de vill att man ska tro.

Enda gången man får skjuta är när någon skjuter mot dig, eller för att förebygga en säkert dödlig attack. Tycker jag då, jag kan inte Polisens officiella regler för såna saker.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
När vi ändå är igång kan vi också lägga ner hela polismyndigheten. De gör ju aldrig något bra, springer runt och skjuter på oskyldiga människor och misshandlar pensionärer. De som är mest oskyldiga är ju som bekant de som befolkar landets fängelser. Stackars människor, allas situation har säkert missbedömts och vårat korrupta rättsystem har dömt till deras nackdel. Nej, byt plats på dem och poliserna säger jag bara!

Haffe: Ja, helt allvarligt. Man kastar bara inte sten på poliser. Jag hade skjutit för mindre ifall jag var polis (kanske tur att jag inte är det).

Det här är ett klassiskt argumentationsfel, du utgår från att det bara finns två alternativ. I detta specifika fall verkar du utgå från att om man inte tycker att polisen ska ha obegränsade rättigheter så tycker man att rättssamhället ska upplösas.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
När vi ändå är igång kan vi också lägga ner hela polismyndigheten. De gör ju aldrig något bra, springer runt och skjuter på oskyldiga människor och misshandlar pensionärer. De som är mest oskyldiga är ju som bekant de som befolkar landets fängelser. Stackars människor, allas situation har säkert missbedömts och vårat korrupta rättsystem har dömt till deras nackdel. Nej, byt plats på dem och poliserna säger jag bara!

Läs vad Haffe sa. Är polisen antingen helt felfri eller helt perfekt enligt dig, eller? Polisen som skjöt borde straffas, och de som redigerade videon borde avstängas.

Kan förövrigt påpeka att det var en till som skjöt (man vet inte vem) och skottet träffade en lyktstolpe i huvudhöjd borta vid gatukiosken på Vasagatan där det var FULLSMÄCKAT med folk. En jävla tur att ingen fick det skottet i huvudet.

Hannes Westholm var förövrigt inte ute efter att demonstrera. Han hade suttit i en park tidigare mitt på dagen med sina kompisar när några poliser kom fram och slog sönder hans CD-spelare. Det var då han blev sur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Hannes Westholm var förövrigt inte ute efter att demonstrera. Han hade suttit i en park tidigare mitt på dagen med sina kompisar när några poliser kom fram och slog sönder hans CD-spelare. Det var då han blev sur.

Haha ja eller hur. Han satt helt oskyldigt och luktade på blommor i parken när ett par faschist-poliser klampade fram och oprovocerat började misshandla och trakassera honom. Därefter var han tvungen att kasta pyttesmå stenar mot polisen för att försvara sig.

Utesluter inte på något sätt tjänstefel från polisens sida, men blir så trött på sådana där patetiska versioner och ursäkter. Fast nu är vi nog lite OT...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Hannes Westholm var förövrigt inte ute efter att demonstrera. Han hade suttit i en park tidigare mitt på dagen med sina kompisar när några poliser kom fram och slog sönder hans CD-spelare. Det var då han blev sur.

Pang! Där rök hela din trovärdhet...

Permalänk
Medlem

Skjuta SKÖT skjutit , förlåt men gjorde ont i ögonen att läsa.

Tycker problemet är att tar polisen i lite hårdare kommer de få massa anmälningar, de ska kunna få ta i lite utan att man riskerar att bli av med jobbet, sen gäller det att poliserna själva använder den våld det krävs.
Vore väldigt bra om polisen fick använda gummikulor och tårgas vid demonstrationer.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tack för infon.

Hur som så kan man ju konstatera att det är jävligt korkat att kasta sten på beväpnade människor som försöker göra sitt jobb under press.
Så visst, på det viset kan jag tycka att han förtjänade att bli skjuten.
Lite Darwin-awards-varning på det, även om en massa annat folk kastat sten och klarat sig.

Å andra sidan så verkar det ju inte rätt av polisen att skjuta honom heller.
Om jag minns rätt så är lagstiftningen sådan att det är viktigt hur polisen uppfattade situationen, så om polisen som sköt säger att han/hon fruktade för sitt eller annans liv så kan det vara motiverat lagligt sett.
Det får ju inte vara uppenbart oförsvarligt givetvis, dvs man får inte skjuta folk i nödvärn endast på grund av att man känner sig hotad.

I det här fallet så kastade Hannes iallfall en sten, vilket ju kan vara väldigt farligt, även om det är en liten sten. Men då kan jag ju tycka att det kanske är vettigare att skjuta honom när man ser att han skall kasta stenen istället för efteråt, det förhindrar ju inget annars. Samtidigt har det ju kastats många stenar tidigare som också var farliga, så då borde ju polisen skjutit folk redan då isådana fall.

Min sammanfattning är nog att Hannes gjorde något riktigt korkat, men polisen nog gjorde fel som sköt i det läget.

Men iallfall, man kan ju inte använda enstaka fall för att bestämma hur polisen är i stort, även om det är intressant.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Det här är ett klassiskt argumentationsfel, du utgår från att det bara finns två alternativ. I detta specifika fall verkar du utgå från att om man inte tycker att polisen ska ha obegränsade rättigheter så tycker man att rättssamhället ska upplösas.

Haffe, jag har inget imot dig eller dina åsikter, men snälla, sluta använda ordet "argumentationsfel" i varje text du skriver. Har stört mig på detta länge nu. Det må kanske vara ett "argumentationsfel" men du kan la förnya dig lite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Det här är ett klassiskt argumentationsfel

Du har visst blivit min lärare i argumentationsteknik på senare tid, trevligt att du vill hjälpa till. Dessbättre klarar jag mig fint utan dina små påpekanden i vart och varannat inlägg.

Du som vet, vem bestämmer vad som är rätt och fel i en argumentation? Göran Persson? EU-standard?