Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Var det ett onlinekonto det tidigare? Kör du med no-cd crack?

Jag fick problem med no-cd crack även i offlineläge, den klagade direkt på att nätverket inte fanns när jag drog fram kartan. Det är ett känt problem med no-cd crack, även fast man kör med en original-nyckel/installation.

japp det va ett onlinekonto och jag köpte spelet online så jag slipper skivan, har dock gjort ett nytt onlinekonto nu och börjat att köra om igen.. jäkla skit alltså.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
japp det va ett onlinekonto och jag köpte spelet online så jag slipper skivan, har dock gjort ett nytt onlinekonto nu och börjat att köra om igen.. jäkla skit alltså.

Var även ett känt problem med korrupta save-filer, men det borde ju inte ha något med det att göra. Tråkigt i alla fall. :/
Såg rykten om någon fix för detta men den är nog en bit fram i tiden... Jag lider med dig!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

jag får connection lost eller nått när jag tar fram kartan i både offline och online
nån som vet nån lösning?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
jag får connection lost eller nått när jag tar fram kartan i både offline och online
nån som vet nån lösning?

Original med skiva eller nocd-crack?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Sötast

Laptop: 2x1.66ghz CoreDuo, 2Gigram x1600graffe 256mb, någon som vet ungefär hur spelet skulle funka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Laptop: 2x1.66ghz CoreDuo, 2Gigram x1600graffe 256mb, någon som vet ungefär hur spelet skulle funka?

Ställer du ner kvaliteten lite bör det fungera fint. Har lite problem ibland med fps-drops med 7800GT när man kör 230+..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått det att fungera på Vista x64.

dator i sign. allt med senaste uppdaterating. spelet är såklart köpt och med nya patchen. Men det fungerar fortfarande inte.

har testat med samtliga kompabilitetsgrejer och kör som administratör.

spelet startar och blir svart i några sekunder, sedan tillbax till windows och klassikern "Test drive unlimited har slutat att fungera".

Tror att detta kanske är en fellogg.... Säger den er något?

"<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>
<DATABASE>
<EXE NAME="TestDriveUnlimited.exe" FILTER="GRABMI_FILTER_PRIVACY">
<MATCHING_FILE NAME="binkw32.dll" SIZE="166912" CHECKSUM="0x682C420A" BIN_FILE_VERSION="1.8.18.0" BIN_PRODUCT_VERSION="1.8.18.0" PRODUCT_VERSION="1.8r" FILE_DESCRIPTION="RAD Video Tools" COMPANY_NAME="RAD Game Tools, Inc." PRODUCT_NAME="Bink and Smacker" FILE_VERSION="1.8r" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright (C) 1994-2006, RAD Game Tools, Inc." VERDATEHI="0x0" VERDATELO="0x0" VERFILEOS="0x0" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.8.18.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.8.18.0" LINK_DATE="10/05/2006 04:26:13" UPTO_LINK_DATE="10/05/2006 04:26:13" EXPORT_NAME="binkw32.dll" />
<MATCHING_FILE NAME="dbghelp.dll" SIZE="640000" CHECKSUM="0xC3FC7104" BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.2180" BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" FILE_DESCRIPTION="Windows Image Helper" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="Microsoft® Windows® Operating System" FILE_VERSION="5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)" ORIGINAL_FILENAME="DBGHELP.DLL" INTERNAL_NAME="DBGHELP.DLL" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. All rights reserved." VERDATEHI="0x0" VERDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0xAC2EE" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.2180" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" LINK_DATE="08/04/2004 07:53:01" UPTO_LINK_DATE="08/04/2004 07:53:01" EXPORT_NAME="DBGHELP.dll" VER_LANGUAGE="Engelska (USA) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="msvcr71.dll" SIZE="348160" CHECKSUM="0x448A147E" BIN_FILE_VERSION="7.10.3052.4" BIN_PRODUCT_VERSION="7.10.3052.4" PRODUCT_VERSION="7.10.3052.4" FILE_DESCRIPTION="Microsoft® C Runtime Library" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="Microsoft® Visual Studio .NET" FILE_VERSION="7.10.3052.4" ORIGINAL_FILENAME="MSVCR71.DLL" INTERNAL_NAME="MSVCR71.DLL" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. All rights reserved." VERDATEHI="0x0" VERDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x5F1E9" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="7.10.3052.4" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="7.10.3052.4" LINK_DATE="02/21/2003 12:42:20" UPTO_LINK_DATE="02/21/2003 12:42:20" EXPORT_NAME="MSVCR71.dll" VER_LANGUAGE="Engelska (USA) [0x409]" />
<MATCHING_FILE NAME="TestDriveUnlimited.exe" SIZE="16797696" CHECKSUM="0x1ABE849E" BIN_FILE_VERSION="1.1.66.1" BIN_PRODUCT_VERSION="1.1.66.1" PRODUCT_VERSION="MC 1.66 A" FILE_DESCRIPTION="Test Drive Unlimited" COMPANY_NAME="Eden Games" PRODUCT_NAME="Test Drive Unlimited" FILE_VERSION="MC 1.66 A" ORIGINAL_FILENAME="TestDriveUnlimited.exe" INTERNAL_NAME="TDU PC" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright (C) 2006 - Eden Games" VERDATEHI="0x0" VERDATELO="0x0" VERFILEOS="0x4" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.1.66.1" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.1.66.1" LINK_DATE="07/06/2007 12:34:06" UPTO_LINK_DATE="07/06/2007 12:34:06" VER_LANGUAGE="Språkoberoende [0x0]" />
<MATCHING_FILE NAME="Extras\Acrobat Reader SW.exe" SIZE="18384248" CHECKSUM="0x3A775582" BIN_FILE_VERSION="1.3.9.0" BIN_PRODUCT_VERSION="1.3.9.0" PRODUCT_VERSION="1, 3, 9, 0" FILE_DESCRIPTION="Netopsystems FEAD Recomposer" COMPANY_NAME="Netopsystems AG" PRODUCT_NAME="Netopsystems FEAD Recomposer" FILE_VERSION="1, 3, 9, 0" ORIGINAL_FILENAME="Recomposer" INTERNAL_NAME="Recomposer" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © 2001 Netopsystems AG" VERDATEHI="0x0" VERDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x1189502" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.3.9.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.3.9.0" LINK_DATE="08/01/2003 14:12:47" UPTO_LINK_DATE="08/01/2003 14:12:47" VER_LANGUAGE="Engelska (USA) [0x409]" />
</EXE>
</DATABASE>"

mvh viktor

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Original med skiva eller nocd-crack?

Orginal rakt igenom.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Online-läget till PC är inte det mest finslipade precis, har haft liknande problem och har fortfarande inte hittat nån lösning. Är det så hela tiden för dig eller är det "permanent"? annars tycker jag du skall ominstallera spelet så kanske det hjälper.

/MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Orginal rakt igenom.

Även med skiva? Verkar som de som köpt spelet online har lite problem också..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

hmm det vart en g25 ratt iaf till slut ...orkade inte vänta på momon skulle komma hem på lager så det blev som det blev

*tokig..ja jag vet*

men som ALLTID så lyckas man ju beställa på en tors/fredag så man får vänta tills nästa vecka...arrgghhhhh....:p

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag håller på och bli helt j-vla galen. Jag har ett enda race kvar som heter Tandalus som jag troligen har kört 20-30 gånger nu utan någon större framgång. Hade ni problem med det här racet?

Permalänk
Medlem

Så långt har jag inte kommit, vad är det för problem?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Well, det är troligen det knepigaste racet i hela spelet eftersom du har en Driving-stapel på 200 (som du nästan måste hålla över 150, annars kommer du få en fet penalty och då finns det inte en chans och komma under 7:30), det är ganska långt (15 km har jag för mig) och vägen är extremt slingrig + att det är rejält med trafik.

Permalänk

Tantalusberget ja, ett riktigt driftingställe, testa Skylinen där, lär ju funka bra. den har grym acceleration och smidig i trafik.

Tror jag slet mitt hår på det här racet med, men klarade det efter några försök med 430:n.

Övning ger färdighet :).

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag brukar hata vissa lite för skumpiga banor med massa höjdskillnader, men hade faktiskt riktigt kul med Tantalus.

Hur var det nu, var det helt fritt bilval på den? Jag har klarat den med Vette Z06 och Farboud:en är jag rätt säker på, men har även ett svagt minne av att jag kört genom den med Enzon.

Gäller att ha "lagom" tempo och sikta på att behålla kontrollen och tålamodet, samt hitta en snabb och lättkörd bil och ha lite tur med trafiken

Skylinen låter som den ev är lite för långsam, men jag har förvisso bara kört den otrimmad. (de flesta av mina bilar är otrimmade)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa "A" bilen?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

På Tantalus-racet så är det A och (om jag inte minns fel) B-bilar som gäller. Efter typ 50:e gången gillt så lyckades jag greja det med Enzon på 7:29:75, en marginal på hela 25 hundradelar alltså.

EDIT: Apropå drifting, vet ni något ställe där man kan drifta utan någon trafik som stör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
På Tantalus-racet så är det A och (om jag inte minns fel) B-bilar som gäller. Efter typ 50:e gången gillt så lyckades jag greja det med Enzon på 7:29:75, en marginal på hela 25 hundradelar alltså.

EDIT: Apropå drifting, vet ni något ställe där man kan drifta utan någon trafik som stör?

Du har ju alltid motorbanan sedan har du Ford island har jag för mig den heter där är lite fina kurvor och utan trafik

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Jag gled runt på den där banan bredvid flygplatsen och den var riktigt nice.

En annan fråga, det är så här att jag gjorde en ny online-profil men jag verkar inte kunna se några spelare på kartan. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

hmm...vilket pill det ska vara med inställningar när det gäller g25 o tdu..har inte kollat så noga än men iaf fått paddlarna bakom ratten att reagera...växelspaken har man itne försökt så noga med...Lfs vart helt mysko..svänger man typ en kvart har ratten inne i spelet vridit sig max redan...reagerar för snabbt...men hittar inte nått om hur man sänker den..o pedalerna fick spel..kopplingen vart gas..full gas hela tiden tydligen utan att man trycker på den..men en "broms" är intryckt hela tiden oxå fast man itne rör nått..yey..^^ bara strul med ratt o bilspel än =P..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
hmm...vilket pill det ska vara med inställningar när det gäller g25 o tdu..har inte kollat så noga än men iaf fått paddlarna bakom ratten att reagera...växelspaken har man itne försökt så noga med...Lfs vart helt mysko..svänger man typ en kvart har ratten inne i spelet vridit sig max redan...reagerar för snabbt...men hittar inte nått om hur man sänker den..o pedalerna fick spel..kopplingen vart gas..full gas hela tiden tydligen utan att man trycker på den..men en "broms" är intryckt hela tiden oxå fast man itne rör nått..yey..^^ bara strul med ratt o bilspel än =P..

Låter mysko, jag kör TDU/GTR2 med G25 helt utan problem. Har du installerat senaste drivrutinerna från Logitechs hemsida?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
Lfs vart helt mysko..svänger man typ en kvart har ratten inne i spelet vridit sig max redan...reagerar för snabbt...men hittar inte nått om hur man sänker den..o pedalerna fick spel..kopplingen vart gas..full gas hela tiden tydligen utan att man trycker på den..men en "broms" är intryckt hela tiden oxå fast man itne rör nått..yey..^^ bara strul med ratt o bilspel än =P..

Vad kör du med för rattutslag på ratten? (kontrollpanelen eller profilern)

Har du pillat nånting i kontroller sektionen i LFS? Du behöver sätta rattutslaget rätt även där, och bör nog testa rattutslagskompensation på max till en början.
Funkar inte det så gå in på en banan och gå in i setupen. Under styrning finns det en inställning som heter "Kontrollens ratt vrids" som möjligen är en override för rattutslaget i kontroller sektionen. (vet inte säkert faktiskt)

För att få pedalerna att funka går du in i subsektionen "axlar/ff" och assignar axlarna där, genom att klicka på funktionen och sen klicka på den axel du vill använda. (tryck lite på pedalerna för att se vilken axel som rör sig)
Sen måste man även klicka i "Invertera" (så det står Invertera 1) för både gas, broms och koppling.

(sorry för lite OT)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

jo man får pilla lite mer i spelen o inställningarna så kanske det ger sig..bara jag som är lite seg ibland =P

i tdu..inställningarna där så la man iaf in växel ett..två otre osv osv på växelspaken..men säkert missat nån knapp som gör att man kör med den?..nått ställe stod det ju bara shift up..o down..då tog man paddlarna där..o dom fungerar iaf...

få se sen när jag fixar internet oxå..datorn o ratt står vid en polare just nu bara så..måste uppdatera directX sen så man får igång rfactor o se vad det var för lir ^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Andy, det beror på vilken bil du kör också! Vissa bilar har paddelväxling och körs alltså med paddlarna även om du har en G25:a! Detta gäller tex de flesta Audi:s som man kör i början av spelet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

test drive unlimited

hejsan jag skulle vara jätte tacksam om ni kunde hjälpa mig att få igång test drive.. jag kan gå in på spelet, sen när jag ska köra ett race så står det bara TDU server unavailable, snälla.. vad är felet ?

hjälp , hade bra ; )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Andy, det beror på vilken bil du kör också! Vissa bilar har paddelväxling och körs alltså med paddlarna även om du har en G25:a! Detta gäller tex de flesta Audi:s som man kör i början av spelet.

jo märkte det när man hoppade in från aston martin till min corvette..^^ audin står o samlar damm bara i garaget

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Re: test drive unlimited

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CalleKindblom
hejsan jag skulle vara jätte tacksam om ni kunde hjälpa mig att få igång test drive.. jag kan gå in på spelet, sen när jag ska köra ett race så står det bara TDU server unavailable, snälla.. vad är felet ?

hjälp , hade bra ; )

Kanske nån brandvägg eller liknande som är i vägen? Har det funkat förut?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Re: Re: test drive unlimited

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Kanske nån brandvägg eller liknande som är i vägen? Har det funkat förut?

nje, jag ska testa att unblocka..nej jag har precis börjat spela, hört att det har fått väldigt bra kritik tack för hjälpen

Permalänk

Har precis beställt en G25a och ska testa om det går fint med TDU. Är det någon som har någon bra config för rattens utslag o känslighet när man kör med G25an? Hade en momo innan och bilarna vara ju stirriga som fasen alt. gick det inte vända runt på 4 filer.

För tillfället skrapar jag ihop för att köra alla bilar o alla trims... många hus blir det oxå. Men detta gör jag mest för att jag vill kunna välja vilken bil som helst när jag känner för att köra någon.

Har nog ca 15 bilar kvar kanske...

Någon som äger alla ännu?