Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Geeks
SweClockers

Playstation 3-tråden, fortsättning

Fortsättning från den gamla tråden. Håll argumenteringen på en saklig nivå, personangrepp och provokationer leder inte till något konstruktivt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Samlar ihop lite exklusiva filmer till första sidan:

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Length: 6 minutes 5 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

Gran Turismo 5: Prologue
Length: 1 minute 44 seconds - Format: 1920 x 1080 MOV

Killzone 2
Length: 2 minutes 39 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

LittleBigPlanet
Length: 1 minute 47 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

Uncharted: Drake's Fortune
Length: 1 minute 9 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

Heavenly Sword
Length: 1 minute 17 seconds - Format: 720 x 404 MP4

Lair
Length: 1 minute 43 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

Warhawk
Length: 1 minute 5 seconds - Format: 1280 x 720 MP4

Wipeout HD
Length: 1 minute 21 seconds - Format: 1920 x 1080 MP4

Lämpligt att hitta lite faqs och guider kanske, till nystarten av tråden?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Vad förlorar jag på att importera PS3 från staterna? Det skiljer ju väldigt mycket i pris!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Du kommer inte kunna spela dina gammla ps2 o ps1 spel om dom är köpta i eu, för det är en annan region på dom. PS3 spel är regionsfria. Blu ray är inte regionsfria däremot så då får du importera filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Lämpligt att hitta lite faqs och guider kanske, till nystarten av tråden?

plocka gärna in min VFF från andra tråden, eller FAQ från första. (det som inte är föråldrat)

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=4759...

/ man kan ju läsa där iof. men starta gärna en som svarar på även vanliga "nya" frågor nu när du har den gula tröjan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

http://gamers-creed.com/wp-content/uploads/2007/08/2356195402...

Omslagen kan vara äkta. Men jag personligen tror att LBP är en fake. Är inte riktigt nöjd med den, kan inte sätta fingret på det bara...

lite jiggs på taket? men det kan j vara bildbehandlingen också. jag tycker det vore ett fint omslag iaf, fejk eller ej.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Testpilot

Finns det inte lite väl många spel som har med HD i namnet? känns lite som när alla N64-spel skulle ha med 64 i sitt namn

Eller är HD-spel typ gamla spel som blivit upphottade med snyggare grafik?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Finns det inte lite väl många spel som har med HD i namnet? känns lite som när alla N64-spel skulle ha med 64 i sitt namn

Eller är HD-spel typ gamla spel som blivit upphottade med snyggare grafik?

haha, eller Super på SNES. var la 70% av spelen som hette nått med Super..

ja, oftast är det ju nerladdningsspelen som slängs ihop lite snabbt för en lägre summa tills de riktiga uppföljarna kommer.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fantastiska bilder på fantastiska spel. Tror det kommer att arta sig mycket bra till PS3. Om nu bara Sony kunde göra några konkurrenskraftiga och marknadsstrategiska val också..

Permalänk

Hämtade spelet "The Darkness (PS3)" på posten idag. Har inte hunnit köra igång pga arbetssysslor, men eftersom jag har testat demot vet jag på ett ungefär vad jag har att vänta mig. Dock har jag ett par frågor.

Hur är multiplayerdelen? Kan man likna det lite vid alien vs predator eftersom man kan spela som darkling och springa på väggar osv?

Har jag många speltimmar framför mig? Tänkte spendera 1-2 timmar per kväll på storydelen.

Kommer det något soundtrack till spelet? (lite felplacerad fråga men musiken är ju underbar!)

/Jonas

Permalänk
Medlem

zAjben; Köpte du dig ett PS3 eller 360?

Permalänk
Medlem

Jag tror det omslaget är fake. Det riktiga borde sett annorlunda ut på framsidan, ser lite tråkigt ut.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte sdom släpper LBP på PSN innan skiva, För jag vill inte köpa det på PSN då jag vill ha ett riktigt fodral plus skiva. Samt att spelet borde vara riktigt stort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jag hoppas verkligen inte sdom släpper LBP på PSN innan skiva, För jag vill inte köpa det på PSN då jag vill ha ett riktigt fodral plus skiva. Samt att spelet borde vara riktigt stort?

Det är väl ganska bestämt att det släps på psn först eftersom dom kommer lägga in banor vanligt folk har gjort på box versionen utav spelet.

Permalänk
Medlem

Men då kommer man få betala två gånger.. =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Men då kommer man få betala två gånger.. =(

hehe, dumma är dom inte..

men det vore ju kul tex om man köpt det på PSN och sen om man köper det riktiga så får man en lten "present" eller så direkt i sin plånbok. eller nån gratisnedladdning av nått.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hehe, dumma är dom inte..

men det vore ju kul tex om man köpt det på PSN och sen om man köper det riktiga så får man en lten "present" eller så direkt i sin plånbok. eller nån gratisnedladdning av nått.

eller en kod skickad till sin mail som man anger när man köper fodralversionen och får den då kanske för halva priset

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
zAjben; Köpte du dig ett PS3 eller 360?

Har inte köpt något än. Lönen kommer den 25e och då måste jag bestämma mig slutgiltigt. Det lutar däremot rätt mycket mer åt en PS3 än en 360 just nu. Det är dock väldigt mycket pengar som det handlar om. Är lite fundersam på att vänta till en eventuell version som kostar lite mindre, men hur är det med det egentligen? Kommer det någon 40gb version som kostar mindre, eller kommer 60gb att fasas ut och ersättas av en 80gb för 6k utan tillbehör? Har inte riktigt fått rätsida på det där än.

Om däremot Xbox 360 kommer i en ny version som faktiskt håller och med HDMI-port, och får ytterliggare en prissänkning på sig, samtidigt som 60gb-versionen av PS3 fasas ut mot en dyrare 80gb version och konsolen åter igen kostar 6k utan tillbehör. Då vettefan längre.

Sedan verkar paketet med spiderman + starterkit på Elgiganten och Pccity ha försvunnit nu, vilket också svider lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Episode One: The Legend of the Sword. A weapon forged in heaven; a warrior sent by the gods. Together they are mankind's only hope against the evil that corrupts the land.

http://youtube.com/watch?v=k6sxsXXJ3Go

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Kan vi vänta oss en ny demo idag med?, Jag hoppas på rachet o clank

Permalänk
Medlem

Jag har haft väldigt kul med GTHD på senaste tiden. Det spelet är helt underbart, tycker nästan det slår Forza2. Drift Trial är så sjukt kul, och känslan är klockren!

Forza2 vinner dock fysik och ljudmässigt. Fan va jag längtar tills GT5..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

http://ps3.qj.net/Time-to-split-Free-Radical-is-working-hard-...

yay timesplitters 4 på gång.

http://ps3.qj.net/SCEE-Europeans-to-lose-PS3-starter-packs-as...

startpaketet verkar vara tidsbegränsat här också

http://ps3.qj.net/PS3-exclusives-from-David-Jaffe-s-EAT-SLEEP...

david jaffe jobbar på spel till ps3.
hoppas på ett twisted metal spel.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Imabikisou
Nytt skräck-spel till PS3, från SEGA

http://www.gametrailers.com/player/23326.html

Ser ut att vara i samma klass som Silent Hill, möjligtvis bättre. Vem vet? Hursomhelst hoppas jag det kommer ut här i Europa också, iaf. med engelska undertexter.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Fick hem min HDMI -> DVI kabel idag och vilken skillnad det är jämfört med komponent som jag körde tidigare. Komponent-kabeln gav en oskarp bild och att det blev overscan. Men nya kabeln ser man äntligen vad det står i PS store och bilden kapas inte i överkant och nederkant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Kan vi vänta oss en ny demo idag med?, Jag hoppas på rachet o clank

Jag med Demon kom till Sony för tre veckor sedan för en sista koll. Samma sak var med Heavenly Sword. Så, jag tycker vi borde på den demon idag eller så är det kanske för tidigt.

Permalänk
Medlem

En fråga angående GT5,

Nån som vet om Porsche kommer att vara med? GT-serien har aldrig haft Porsche, bara RUF. Jag vill gärna köra en 944 Turbo, och Carrera GT. Har alltid varit ett Porsche fan...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det kommer också. Dom har sagt att det ska komma till Gran Turismo 5, men jag vet inte om den nyheter var sann. Jag tror inte att vi kommer får se Porsche eftersom EA äger Porsche, alltså Need For Speed-serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
En fråga angående GT5,

Nån som vet om Porsche kommer att vara med? GT-serien har aldrig haft Porsche, bara RUF. Jag vill gärna köra en 944 Turbo, och Carrera GT. Har alltid varit ett Porsche fan...

I vilket fall som helst lär vi nog se en Porcshe bil, i GT3 o 4 fanns dom ju med under märket RUF, Vilket är ett företag som trimmar porschar om jag inte minns fel. Så antagligen får vi se en porsche, hoppas jag

Permalänk
Medlem

Jo precis. Har också för mig att EA äger Porsche-licensen, men Forza2 har ju Porsche? Hur går det till?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ett par sekunder KZ2 footage som jag tror är ny (korridorerna) samt dev kommentarer:

http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_6930000/newsid_693350...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
I vilket fall som helst lär vi nog se en Porcshe bil, i GT3 o 4 fanns dom ju med under märket RUF, Vilket är ett företag som trimmar porschar om jag inte minns fel. Så antagligen får vi se en porsche, hoppas jag

Jo, vi får hoppas på det. Det stog att Lamborghini, Porsche och Ferrari skulle komma till Gran Turismo men det var inte officielt (Ferrari är officielt).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jo precis. Har också för mig att EA äger Porsche-licensen, men Forza2 har ju Porsche? Hur går det till?

EA kanske fick lite pengar för det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ett par sekunder KZ2 footage som jag tror är ny (korridorerna) samt dev kommentarer:

http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_6930000/newsid_693350...

Det såg mycket bättre ut där (färger), men det är nog tv'en?