Nvidia tillkännagiver profesionellt grafikssystem

Permalänk
Medlem

Alltså vilken upplösning ska man spela med på en sån dator? Har de tänkt spela på typ en bioduk?

Permalänk
Medlem

öhm... det är inte för spel, det finns massa 3d program och andra där man typ gör en´bil. Stora företag gör 3D skisser innan de tar fram den riktiga produkten, för att hitta fel på ett billigare sätt. Och de ritningarna kan vara rätt så krävande då det är hundratals delar som sitter ihop. Därför man har dessa supergrejer.

lite mer offt.
Skulle vilja lära mig skillnaden mellan OpenGL och D3D. Och vilket som är bäst till vad och varför, av nyfikenhet.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Tror den största skillnaden ligger i smidigheten att progga i d3d mot opengl. Det verkar finnas mycket färdigt som bara är att slänga in och använda sig av, slipper uppfinna massa som redan ms har gjort åt dig. Men vad vet jag, jag proggar inte...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
öhm... det är inte för spel, det finns massa 3d program och andra där man typ gör en´bil. Stora företag gör 3D skisser innan de tar fram den riktiga produkten, för att hitta fel på ett billigare sätt. Och de ritningarna kan vara rätt så krävande då det är hundratals delar som sitter ihop. Därför man har dessa supergrejer.

lite mer offt.
Skulle vilja lära mig skillnaden mellan OpenGL och D3D. Och vilket som är bäst till vad och varför, av nyfikenhet.

jag vet att jag är lat men.... ----> http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Direct3D_and_OpenG...

Värt att notera är tex att D3D inte är Open Source, vilket ställer lite till med problem för operativsystem som inte MS leker med.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot