Swiftech lanserar enkelt vattenkylningspaket

Permalänk

Är inte Apogee ett gammalt spelföretag som låg bakom b la Death Rally? It-världen är alltför snabb och förbryllande för en stofil som mig själv

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk

120-rad och en 120mm fläkt ! Mmmm kanske för saker som inte drar så mycket ström, men till en processor som drar mycket effekt och ett saftigt 8800 Gtx alt. Ultra (man kanske kör SLI) eller ska vi ens nämna 2900XT så är detta totallt utanför kartan. De kanske var ett bra nybörjar-alternativ för ett par år sen då inte sakerna käkade ström som idag.

Foola Zoola: Apogee är hämtat från Swiftech så de skiljer sig där. Dock hete spelföretaget Apogee och dom gav ut Death Rally. Sjukt kul spel minns ja. *Final lap go forward* hehe.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

endligt min erfarenhet är vatenkylning ändast bra om man kyller alla stora värme källor i en sirkel.
Kyler man bara CPUn genom en radiator ibak. så bromsas luft flödet upp litegran till alla andra komponenter..

Permalänk
Avstängd

Roligt att se när folk klagar på vattenkylning. Kör själv vattenkylning på allt, datorn, xbox 360 osv.

Kyler alla komponenter i datorn med minst 100% bättre temp än luftkylning med 2st reserator 2. Och sitter och spelar spel med 0db ljudnivå och njuter.
Det enda man kan höra är hårddiskarna när dom laddar. Rekommenderas starkt.

Det enda som blev dyrt var att vattenkyla nätaggregatet men det är det värt för dom låter som ett monster.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrValle
Roligt att se när folk klagar på vattenkylning. Kör själv vattenkylning på allt, datorn, xbox 360 osv.

Kyler alla komponenter i datorn med minst 100% bättre temp än luftkylning med 2st reserator 2. Och sitter och spelar spel med 0db ljudnivå och njuter.
Det enda man kan höra är hårddiskarna när dom laddar. Rekommenderas starkt.

Det enda som blev dyrt var att vattenkyla nätaggregatet men det är det värt för dom låter som ett monster.

Om du hade läst vad vi skriver så ser du att ingen klagar på vattenkylning. Det vi klagar på är ljudnivån kring topic. Jag tror säkerligen att din vattenkylning är bra och jag vill säkerligen ha en likadan config. Men det är inte din setup i topic.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Väldigt dyrt tycker jag, man kan lika gärna lägga 1000kr på en bättre CPU, sen köper man en infinity eller liknande för 300-400kr. Det kommer bli tystare, och mycket snabbare dator.

Permalänk
Avstängd

men palla... det däör finns redan! fast inte rikttigt detsamma!... i min alienware så har jag inbyggd pump i radiatorn... det blir ju same shit...

och jag kan hålla med han ovan!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

3/8 slang = 2000rpm på fläkten...skit.

Vattenkylning ska vara tyst och effektiv, inte oeffektiv (3/8) och bullra (2000rpm).

Det där var nog en av de sämsta recensioner jag sett...Cluboverclockers...hehe.

Permalänk
Hedersmedlem

Ang topic Bra början för dem som vill in i vattenkulningsvärlden.
Men med detta kit så kan det vara första och sista produkten inom vattenkylning pga ljudnivån.
(offtopic: jag håller på att bygga vattenkylning med 2st 3x120mm radiatorer och detta för att det ska bli tyst. utrymmesmässigt och plånboksmässigt så käns det. "smakar det så kostar det" ).

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Är inte Apogee ett gammalt spelföretag som låg bakom b la Death Rally? It-världen är alltför snabb och förbryllande för en stofil som mig själv

Jo, det har du rätt i. Det var ett härligt spel. Morsan har kvar det på sin gamla burk så det händer att jag spelar det när jag besöker henne

Jag ångrar mitt förra inlägg. Ni som skriver att vatten är bra har säkert rätt. Köp två!