Sun minskar sin arbetsstyrka?

Permalänk
Melding Plague

Sun minskar sin arbetsstyrka?

Idag har det publicerats information som säger att Sun planerar att minska sin arbetssstyrka inom kort. Företaget har redan minskat sin arbetsstyrka med cirka 3 700 personer efter att Jonathan Schwartz tog över vid rodret.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Företaget skall spendera från 100 miljoner till 150 miljoner över de nästa kvartalen med att avskeda anställda.

Låter rätt sjukt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Låter rätt sjukt.

Du har rätt, meningen är något korrigerad.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

låter bra, kicka mer folk o låt maskinerna sköta jobbet. På så sätt sparar företagen enorma summor pengar o kan utveckla ännu bättre grejer

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Jag tycker allmänt inte om när företag drar ner på arbetsstyrka, jag är för vänster för att tycka om det.
Men det är väl nödvändigt, får man hoppas. Som rensningen AMD gjorde efter uppköpet av ATI, typ.

Sun verkar ha synts en del extra på marknaden nu på senare tid, efter min uppfattning, så det är nog rätta tiden att spara. Förlusten i output, om jag får uttrycka mig som så, blir inte lika påtaglig då.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan också finnas andra bidragande orsaker. Sun sponsrade SCO:s försök att stämma Novell och att utifrån det också komma åt IBM (ja egentligen var det ett försök att ta över hela Linux koden). Efter över 4 års processande gick SCO i dagarna slutligen på pumpen. Sun är pressat av IBM och dess implementering av Linux. SCO processen hade även flera kopplingar till MS, om än det begränsades till klara omständighetsbevis (hjälpte finansiellt SCO); MS marknad är dock inte på långt när hotat på samma sätt som Sun:s.

Artikel: http://www.desktoplinux.com/news/NS5738390641.html

Permalänk
Medlem

Jag undrade nyligen hur det gick med SCO, tack för länken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
låter bra, kicka mer folk o låt maskinerna sköta jobbet. På så sätt sparar företagen enorma summor pengar o kan utveckla ännu bättre grejer

Skönt att det är så enkelt!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd

Heja Sun Microsystems, bästa företaget ever!

Heja Ultrasparc T2!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
låter bra, kicka mer folk o låt maskinerna sköta jobbet. På så sätt sparar företagen enorma summor pengar o kan utveckla ännu bättre grejer

Skulle va skönt men för att utvekla nya saker så behövs det mycket pengar + många personer som arbetar. kanske nu SUn mer kommer att göra mer eller mindre utrensning bland personalen för att sedan återskaffa mer kunnig personal, vem vet.

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
låter bra, kicka mer folk o låt maskinerna sköta jobbet. På så sätt sparar företagen enorma summor pengar o kan utveckla ännu bättre grejer

du är en moderat antar jag som fötts med en silversked i handen??

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Avstängd

Hehe, jag är inte politiskt aktiv åt något håll men det är väl rätt bra efterblivet av ett företag att sitta och betala ut onödiga timmar om de inte behöver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Du har rätt, meningen är något korrigerad.

fast det borde kanske framgå vad för något vi talar om ?
kronor, dollar eller elefanter?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hehe, jag är inte politiskt aktiv åt något håll men det är väl rätt bra efterblivet av ett företag att sitta och betala ut onödiga timmar om de inte behöver.

jo visst är det så, men oftast är det tvärt om, färre ska göra mer vilket gör att fler går in i väggen och så fortsätter det.

sedan kan man också tänka så långt som att om färre får jobb så är det färre som kan konsumera, vilket gör att färre kan få jobb då färre företag finns kvar osv, ond cirkel..

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

^^^---------Du har fel Redmac, läs här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Parable_of_the_broken_window

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle