Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Hej hopp, kan någon säga vad för program man ska ha på datorn för att kunna dela ut bilder / film whatever till PS3'an?

det finns lite alternativ utöver red kawa.

Nero Home edition ska vara det bästa alternativet (men det kostar pengar)
TVersity ska vara lite sådär med funktionen men är gratis och kan fungera för vissa.

guide för installation av tversity
http://forums.gametrailers.com/showthread.php?p=2499143

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Själv kör jag WMP11 för att dela ut bilder och musik. För filmer kör jag genom en VGA-kabel mellan datorn och TV:n då det ger mycket bättre resultat.

Permalänk
Medlem

mmm gör liknande fast med TVersity.
har pillat lite med bilder, musik och film men använder mest datorn till det iaf.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Flimmer med ps3

Någon som har haft problem med flimmer med sin ps3?
Har min ps3 kopplat till en 46 Aquos, Supra hdmi. Problemet är när jag kör den så börjar det att flimmra på bilden, sen lägger tv:n av, antar att det är någon form av skydd. Vad kan detta bero på, kabel, tv, eller min ps3

Edit: Koppla den till komposit ut nu, och då flimmar den inte.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Det symptomet har jag läst om innan. Det har med HDCP att göra. Fast minns inte riktigt vad som var lösningen till det... Sök lite på google så kanske du hittar svaret.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Forskat lite på det, verkar vara tv:n, ska kontakta Sharp och se vad dom säger.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://ps3.qj.net/Uwe-Boll-David-Jaffe-God-of-War-movie/pg/49...
nej nej nej nej nej snälla snälla låt bli.

Uwe är en riktig franchise destroyer.
Fast faktum är att hans senaste, Postal, faktiskt fått bättre betyg än tidigare speladaptioner. Hela 3,6/10 är ett av hans bättre betygsgenomsnitt på IMDB.
http://www.imdb.com/name/nm0093051/filmorate

Men men, kan man skaffa fram pengar så kan man fortsätta trots all negativ kritik. Jag är nästan lite imponerad över hans enorma förmåga att få rättigheter till nya filmer baserade på spel trots hans trackrecord.

Permalänk
Medlem

Creds till Boll för att han vägrar ge upp sin dröm med film, men, varför, O' varför, ska han använda sig av rättigheterna från våra älskade tv-spel?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jaffe: "Twisted metal would be great" Boll: "I did'nt play it"

haha, som om det stoppat honom tidigare..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Creds till Boll för att han vägrar ge upp sin dröm med film, men, varför, O' varför, ska han använda sig av rättigheterna från våra älskade tv-spel?

för att oavsett hur hafsiga filmerna är och hur dåliga omdömen de får så kommer en stor del av de som gillade spelet, samt de som bara har allmänt dålig smak att se filmen. (det går 12 på dussinet av såna)

all heil Uve Boll!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://ps3.qj.net/Uwe-Boll-David-Jaffe-God-of-War-movie/pg/49...

nej nej nej nej nej snälla snälla låt bli.

=/ Håller med dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Du kommer inte kunna spela dina gammla ps2 o ps1 spel om dom är köpta i eu, för det är en annan region på dom. PS3 spel är regionsfria. Blu ray är inte regionsfria däremot så då får du importera filmer.

Jag har hört att man itne kan spela gamla ps1 och ps2 spel i PS3, bara amerikanska och asiatiska versionen som kan det, den europeiska versionen av ps3 skulle enligt rykte endast kunna spela upp ett fåtal av ps2 spelen...
Detta va ett rykte som spreds över ett konvent innan PS3 va lanserat för ett bra tag sedan.
Hur är det egentligen med den saken?
Kan europeiska PS3 spela upp gamla PS2 och PSX spel?
Om de kan det så kommer jag köpa ett PS3 i morgon det första jag gör.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop

Kan europeiska PS3 spela upp gamla PS2 och PSX spel?

Europeiska spel, ja.

(undantag finns) http://faq.eu.playstation.com/bc/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

De spel jag faktiskt gillade från PS2 fungerar inte bra på PS3, funderar på om det är värt det :/

God of War, Soul Calibur 3, Jak3 och sist Vice City

när det står för alla dessa spel:
" Bör fungera på PLAYSTATION®3 med regelbundna problem"
Vad är det för typ av problem vi snackar om då? Grafikfel? Kracher? Ljud som är fel? Eller fungerar de inte alls då?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

nae, krascher innebär ju per se att det inte funkar.

det brukar la vara saker som att det är en liten bakgrund på saker som egentligen ska vara genomskinliga, typiskt ikoner mm. eller att videosekvenser hackar eller inte visas. men nån som testat just dom spelen kan kanske svara mer i detalj hur felen uppenbarar sig.

just dessa är ju stora spel också så man får la anta att det fixas så småningom, och det blir nog bättre fart på den utvecklingen när NTSC-regionerna blir av med sina chip snart..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Så det kan vara idé att vänta med att införskaffa sig ett PS3 tills de besitter rätt mjukvara? om jag fårstår rätt nu alltså.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

nä det spelar ingen roll, maskinerna kommer vara desamma till specifikation men mjukvaran uppdateras ju hela tiden.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ah, nu är jag me. Man får själv uppdatera vartefter.
Tolkade dig soma tt det skulle komma något nytt chip som förbättrar dom internt.
Men om det endast är mjukvara att ladda ner spelar det ju ingen roll.
Vill dock vätna tills fler spel är kompatibla.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

nej tvärtom, för vi fick aldrig det chipet på PAL-maskinerna, (NTSC-maskiner har i princip en PS2 inbyggd) vad jag menade var att mjukvaruemuleringen kommer få ökat fokus när NTSC-maskinerna blir av med det, (vilket är rätt snart) då de också måste förlita sig enbart på mjukvaran. bara min spekulation, men det låter logiskt tycker jag.

ja är det inget annat som intresserar är det ju lika bra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

http://www.ps3hax.net/index.php?topic=1227.0

Citat:

How to use this exploit:
1. Put the .TIF on a USB (download below)
2. Put a game in the PS3.
3. Insert the card with the .TIF exploit and go to "Photo icon" ... let it load.
3. Try to start the game and it should just lock up.
4. Take the USB out and the game should continue loading.

Kanske lyckats hacka PlayStation 3. Folk har lyckats med att byta till en PSX/PS2 back-up skiva och så har den startat.

Permalänk
Avstängd

Monster data eller ps3? monsterdata.
Såpp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Jag har hört att man itne kan spela gamla ps1 och ps2 spel i PS3, bara amerikanska och asiatiska versionen som kan det, den europeiska versionen av ps3 skulle enligt rykte endast kunna spela upp ett fåtal av ps2 spelen...
Detta va ett rykte som spreds över ett konvent innan PS3 va lanserat för ett bra tag sedan.
Hur är det egentligen med den saken?
Kan europeiska PS3 spela upp gamla PS2 och PSX spel?
Om de kan det så kommer jag köpa ett PS3 i morgon det första jag gör.

Enligt vad jag har förstått så ska de europeiska versionerna av PS3 ha sämre stöd för PS2-PSX-spel JA. Ska tydligen vara rent mjukvarumässig emulation typ.

Medans USA-JAPAN-versionerna har riktigt hårdvarustöd. Har dock inte hittat bra fakta om detta. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Monster data eller ps3? monsterdata.
Såpp.

?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
http://www.ps3hax.net/index.php?topic=1227.0

Kanske lyckats hacka PlayStation 3. Folk har lyckats med att byta till en PSX/PS2 back-up skiva och så har den startat.

Finns mer info på http://www.ps3news.com/.

Det är ju bara ett swap trick egentligen. Fördelen är att det fungerar med upp till 1.9 firmware. Annars har det funnits ett swap trick för firmware 1.10 sen flera månader sen.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Det dåliga är att det avslöjas så tidigt. Sony kommer med stor sannolikhet att patcha det till 2.00 så vi kommer inte att kunna användadet med home eller nåt i framtiden. Hade varit bättre om det inte avslöjats alls förrän om ett par månader när home släppts.

Hoppas det öppnar upp för homebrew scenen så att vi får en bra media spelare som klarar av divx, xvid och framförallt HD.

Permalänk
Medlem

Jo, egentligen. På den filmen som fanns där så satt han i en äkta PlayStation 1 skiva och inte en back-up skiva. Jag såg det andra gången jag kollade på filmen.

Permalänk
Medlem

Killzone 2 bild
(Gammal bild?)

Permalänk
Medlem

Det där ska väl vara en ny bild för att visa alla olika post-processing saker som använder sig utav? jag såg iaf bilden under nån tråd som typ hette "nEw killlzzzoone2 piC woohoooO!" eller nåt..

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem

uhm, jaha. men vad säger det om man inte får se före/efter-bilder?

hursomhelst, än är det inte för sent att tända crackpipan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Inget Splinter Cell: Conviction till PS3. =/

Citat:

Splinter Cell: Conviction kommer aldrig att komma ut till Playstation 3 eller Wii, säger Ubisoft-producenten Danny LePage

Spelets producent hävdar att Xbox 360 klarar av tyngre ai-koder än vad Playstation 3 gör.

http://www.gameplayer.com.au/Home/PREVIEWS/PREVIEWGAME/tabid/...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum