Permalänk

Loki - Tråden

http://www.loki-game.com/

Tycker de verkar ganska intressant då jag är ute efter ett hack'n'slash/rpg, kommer ju fler spel som silverfall, dungeon runners m.fl, men vad jag har läst och sett så ser de här ut som det jag letar mest. Kolla upp det, verkar inte va många som har upptäckt de öht och är ju roligare ju fler de är som börjar spelar när de släpps.

Kolla t.ex vad multiplayer delen har att erbjuda:

Co-op : Up to 6 players can advance through the game.

Duel : One-on-one duels (PvP) in a dedicated arena.

Battle : 2 teams of up to 4 players each fight it out in a dedicated arena.

Challenge : 20 different challenges against some of the games monsters, that can be played with up to 6 players.

Ladder : An on-line ranking system allows players to see where they stand compared to other players.

Closed mode : On-line hero(ine)s, used in multiplayer games, can be saved on the Cyanide GameCenter meaning that a network character can be guaranteed not to have been modified locally and then uploaded to the server. This enables "honest" combats for the greater pleasure of all concerned.

Permalänk
Medlem

oj, detta verkar faktiskt rätt ballt!
I shall stay tuned

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Gillar detta starkt.. letade efter ett releasedatum, men hittade inget.. nån som vet?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

"There's been no confirmation from the devs about this. Last time devs talked about release date, it was still planned for Q1, and that's still the official prevision until we have any official word it's not." Allt jag hittade

Permalänk

Release: Q2 2007 "Spelet utvecklas av Cyanide Game Center och kommer, om allt går väl, blir klart under årets andra kvartal." står de på fz, och har för mig jag har läst slutet av mars/början av april om de går som de ska. Fast de kanske var ett annat spel?:)

Permalänk
Medlem

Det blir nog till att köpa detta när det kommer ut.. vill ha ett spel med storyline och Co-op. Svårt att hitta nåt bra

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Releasen verkar luta mot 12 juni, verkar komma med starforce också:/

Permalänk
Medlem

Tufft lir

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Fyfan va häftigt. Jag vill spela viking!

Permalänk

Fan va nice!
Kommersiellt spel (dvs. Köp-i-butik-spel, eller spel man tankar ner)?

Sen så är det ingen månadskostnad heller va?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Nån som har lirat den än?

Kan man få lite info/feedback?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

Spelet verkar va ute sedan 13 juli , men verkar inte vara många som spelar de precis. På forumet finns 318 medlemmar. Och ingen verkar knappt veta om spelet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle avråda folk att köpa/lira spelet. ni slösar på er tid...

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Jag skulle avråda folk att köpa/lira spelet. ni slösar på er tid...

Motivera tack.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Är det nån som spelat spelet ? Är det något att ha eller?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Starforce i spelet så tyvärr måste jag tacka Nej.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

för de första . vad är starforce ? =D för de andra liknar fan titan quest vilket ja gillar eftersom ja är spelar diablo 2 och älskar det så detta blir nog nått ja ska prova

Visa signatur

Asus k8n amd 64 3000+ 512 ddr(400mhz) Radeon 9600xt

Permalänk
Medlem

StarForce är anledningen till att jag ibland vaknar skrikandes mitt i natten, helt kallsvettig och med skakande lemmar...

Permalänk
Medlem

/pat Evilned

För övrigt, man måste verkligen vara en dum spelutvecklare för att lägga Starforce på spelen, finns ju fakta angående om att hårdvaran har lagt av efter en installation av Starforce. Så jag vill verkligen inte ha något med det att göra!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Körde demot idag, riktigt bra spel! Titans Quest exempelvis, bleknar i jämförelse med Loki. Givet köp för mig

Har köpt spelet men helvetet crashar hela tiden, blir tokig! Någon annan som har samma problem?

--

Löste sig med en ny patch. Annars skitkul spel, stort som fasen

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Undrar om någon vet hur man kommer runt Starforce, går inte spelet att installera utan det fast man köpt det ?

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Burrr, Starforce... hm... blir inget av detta spel då, vore kanske klokare att ta något annat kopierings-skydd!

Permalänk
Medlem

fixa lite screens nu , ni som har spelet!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Gamereactors recension:

http://www.gamereactor.se/recensioner/11458/Loki/

"Många är kallade, få är utvalda. Försöken att skapa ett nytt Diablo har varit otaliga. Ett riktigt lyckat sådant är det inte helt gamla Titan Quest. Cyanide Studios Loki är tyvärr ett exempel på ett misslyckande"

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

Synd att fienderna levlar upp när man själv gör det, tar bort charmen med att levla upp sig till max i hack n´slash och rollspel tycker jag.
Jag vill känna mig mycket mäktigare när jag är på level 28 än när jag var på level 1, det var en utav anledningarna till att Oblivion var så mycket tråkigare än Morrowind.

Spelet är ett okej tidsfördriv när man har tråkigt, men är inte ens i närheten av diablo 2 i rolighetsfaktor, och röstskådespelarna är riktigt dåliga.
Min mastodontviking på 200 kg låter som en 60 kilos tonåring ungefär, och Odin (Oden) låter lika mäktig som en 85 årig bibliotekarie.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon (laglig) trial eller demo man kan spela ett par dagar/veckor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Någon som vet om det finns någon (laglig) trial eller demo man kan spela ett par dagar/veckor?

Nytt Loki-demo släppt (2007-09-13)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••