Mushkin sluter distributionsavtal med Gtek

Permalänk
Melding Plague

Mushkin sluter distributionsavtal med Gtek

För er som har missat det så har man kunnat hitta Mushkin-produkter här i Sverige sedan en tid tillbaka. Den svenska distributören Gtek meddelar att de nu är officiell distributör för Mushkin-produkter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mushkin ftw. Men när kommer G.Skill?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att utbudet blir större i de svenska butikerna, har hört mycket bra om Mushkin!

Permalänk
Medlem

Beställde ett par för några dagar sen. Dock så är de inte i lager men den som väntar på något gott...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Sweet! Mushkin har alltid mycket att ge. Minns högsta socket A FSB (270-280) som uppnådes med 2x256mb low latency mushkin redline minnen.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

tss old news Haft mina mushkinminnen som jag köpte från gtek i typ 1 månad

Visa signatur

ASUS P5K Deluxe WiFi AP, e6850@3.9ghz, 2x1gb Mushkin 6400@ 1060mhz 5-5-5-10. 8800gts 320mb 2x80gb Raid. 2x 500gb

Laptop: Hp Pavillion 2222. Intel Core2 Duo 1.73ghz, 2gb ddr2, geforce 7200, 120gb HDD

Permalänk
Medlem

Mushkin minnen har funnits att köpa en tid nu både från datorbutiken och gtek, själv köpte jag mina från datorbutiken...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Hur bra är deras nätaggregat? Tyckte dom såg intressanta ut, http://gtek.se/index.php?mode=item&id=3018&session=139eac1f7c...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Mushkin minnen har funnits att köpa en tid nu både från datorbutiken och gtek, själv köpte jag mina från datorbutiken...

Jag anar att datorbutikens mushkinminnen levereras i en "GTEK"låda, även om du aldrig ser röken av den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Hur bra är deras nätaggregat? Tyckte dom såg intressanta ut, http://gtek.se/index.php?mode=item&id=3018&session=139eac1f7c...

Har läst ett test av ett lite äldre nätagg från dem här:
http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=31

Inget direkt klockrent agg IMO. Topower-baserade, vilket väl är OK men inte mer...
Tex minneskonkurrenten Corsair verkar lyckats bättre med sina Seasonic-baserade agg

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Hur bra är deras nätaggregat? Tyckte dom såg intressanta ut, http://gtek.se/index.php?mode=item&id=3018&session=139eac1f7c...

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1032

Permalänk
Avstängd

Enligt Mushkins egen hemsida så är distributören i Sverige GTEK Distribution AB, namnen Datorbutiken och Webbhallen finns snäppet under.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1032

Hmm, 580 versionen verkar bättre än den 550 jag länkade till. Den här har active PFC och har bättre effektivitet enligt tillverkaren iallafall.
Fluktuationer på 12V känns ju inte så betryggande dock.. Och i vilket fall kändes inte den där recensionen sådär jätteheltäckande: skulle vilja se den testas av jonnyguru eller silentpcreview eller av nån annan som verkligen kör den i en riktig PSU-testare innan man funderar på att shoppa en.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Tycks vara som om alla företag nu lanserat nätaggregat, aff.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Tycks vara som om alla företag nu lanserat nätaggregat, aff.

Det kan vi tacka nVidia och Ati för.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Fy fan vad man kunde klocka med minnet, bästa hittils.

128MB stickan fick jag upp i 190MHz utan problem, inte illa för en 133MHz

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Tycks vara som om alla företag nu lanserat nätaggregat, aff.

De tillverkar dock inte dem själva bara klistrar på sin logo, t.ex corsair och antec neohe gjorda av seasonic.

Mushkin HP-580AP 580Watt är tillverkat av :

TOPOWER COMPUTER INDUSTRIAL CO LTD E130843
7TH FL
7 LANE 235 PAO CHIAO RD
HSIN TIEN, TAIPEI HSIEN 231 TAIWAN

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Jepp, har redan nämnt Topower i en av posterna ovan..
Just den där rail-fusiongrejen är tex klassiskt Topower.. (Står även "TOP" på den där klisterlappen inne i agget, vilket troligen oxå är en hint)
Samma som tex vissa Tagan-nätagg tror jag.

Förresten, är det bara jag som undrar varför de valt ett så långt hölje för detta agg? Är ju mest luft framför och bakom om man kollar på bilden i bjorn3d recensionen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.