Permalänk

Stänga av LED på fläkt?

Tja. jag har bara en liten fråga angående fläkt med LED. Går det att stänga av neonet på fläkten utan att stänga av själva fläkten? te.x att klippa + kabeln till dioderna och sätta en brytare på den. Eller går det på något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Har dödat en diod fläkt där var det 4 blåa dioder i varje hörn, huvudströmmen gick in i ett hörn till mitten och sen går det 8sladdar till varje hörn, två till varje diod. Sedan var bara att förstöra dom. Aka klippa av dom

Permalänk

Alltså ? går det att klippa matningen? kolla på denna bild--->

http://hotcases.de/review/revoltec_review/SA400057.JPG

kablarna till dioderna ligger i de 4 plast spröten som håller själva mororn centrerat i fläktramen. Men varför är det 3 kablar till fläkten, en röd , svart och en gul jag skulle tro att den röda är + och den svarta är - om man bara tänker logiskt men vad är den gula till? är det matningen till dioderna eller?

Permalänk
Medlem

gula kabeln på fläkten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte90-Antec
Alltså ? går det att klippa matningen? kolla på denna bild--->

http://hotcases.de/review/revoltec_review/SA400057.JPG

kablarna till dioderna ligger i de 4 plast spröten som håller själva mororn centrerat i fläktramen. Men varför är det 3 kablar till fläkten, en röd , svart och en gul jag skulle tro att den röda är + och den svarta är - om man bara tänker logiskt men vad är den gula till? är det matningen till dioderna eller?

har hört att den gula kabeln ska vara den som mäter fläktens RPM .

Visa signatur
Permalänk

Re: gula kabeln på fläkten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
har hört att den gula kabeln ska vara den som mäter fläktens RPM .

Ok tackar men då får jag väl ta å kolla bakom klistermärket och klippa + kabeln precis efter motorn och löda 2 längre kablar därifrån och till en av PCI uttagen på baksidan, sedan sätta en brytare på den.

Permalänk
Medlem

Måste vara den silvriga sladden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Måste vara den silvriga sladden?

japp det måste vara det

Permalänk

Måste bara fråga här innan jag klipper något, var det den silvriga ?