OCZ släpper vattenkylda ddr3-minnen

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper vattenkylda ddr3-minnen

Tillverkaren OCZ har idag släppt ett nytt ddr3-minne som använder sig av Flexxlc-kylfläns som bygger på dels koppar och aluminium och har anslutning för vattenkylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dags att sänka multin? Och döda lite minnen.

Permalänk
Medlem

Men detta är ingen nytt,finns redan på länge.....Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Börjar bli _lite_ overkill ny tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Men detta är ingen nytt,finns redan på länge.....Mvh......Klaus

Välkommen från framtiden klaus, hur är det där? Men vad bringar dig tillbaka till vår tid? Säkerligen måste framtiden med dess överflöd av vattenkylda PC3-12800 minnen och väldigt låga CL vara mycket behagligare...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Visst finns det vattenkylda minnen sedan tidigare men inte i sånna här hastigheter vad jag vet!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

haha dessa minnen är är snart lika snabba som min gammla AMD Athlon XP processor ;D den låg på 1,8ghz.. lär la finnas en o annan som klockar upp dessa minne över detta

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Medlem

Själv förstår jag mig inte på vattenkylning till RAM.. För så fruktansvärt lite tål de väl inte? :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Tycker det är så extremt med vattenkylning på minnerna...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Tycker det är så extremt med vattenkylning på minnerna...

Det är som övergången till mineralvattnet från kranvatten. Det fyller inget behov, det kostar mer pengar, och inom kort kommer alla att använda det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Det är som övergången till mineralvattnet från kranvatten. Det fyller inget behov, det kostar mer pengar, och inom kort kommer alla att använda det.

Håller helt med

Blir en klunk kranvatten och ta en titt på dom icke vattenkylda minnen som sitter i burken, kranvatten är definitivt illräckligt gott!

Som i onödigt, eventuellt snyggt! ^^

Permalänk

Varför inte en vattenkyld musmatta?
Man blir ju lätt svettig om handen efter att tex ha spelat ett tag.
Eller kanske borde skaffa en vattenkyld mus, har hört att det finns möss med luftkylning, men nu när det våras för vatten kylning, så varför inte?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Varför inte en vattenkyld musmatta?
Man blir ju lätt svettig om handen efter att tex ha spelat ett tag.
Eller kanske borde skaffa en vattenkyld mus, har hört att det finns möss med luftkylning, men nu när det våras för vatten kylning, så varför inte?

Dom gör allt för att höja prislappen på minnena

Permalänk
Medlem

Vattenkyld vattenkylning.

Detta är igentligen lika onödigt som att köpa foppa tofflor.

Permalänk
Medlem

Gud vilken tur att det har kommit vattenkylda minnen alltså. Jag trodde att mina minnen skulle brinna upp nu i sommar men nu är ju sommaren räddad, jippiiiiiiiiii..............................................................................................:P

Men men, varför inte köra med kompressorkylda minnen direkt. Tänk, då kanske kunde man tom. klocka upp dom en mhz extra som vanlig luktkylning inte kan och då blir det ju direkt värt det. Tänk om det ger ett poäng till i 3DMark06 8/

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

blir minnerna så varma när man kör dom på hög volt då? tycker det är bra att det äntligen börjar komma ut lite bra produkter på marknaden. väntar på ddr4 och gddr5 men d lär väll ta ett tag, äntligen så har ju d kommit grafikort ju med 1g minne. tror det var 2008 som amds nya cpu med inbygd grafik motor kommer. hoppas dom är snabba på att ge ut ati grafik korten där efter med 1 gig eller nått :). ny PCI-E komme rju inte förens 2010 å så länge orkar ja inte vänta :S. men skaffa en så amd cpu(inbygs minnes kontroller?) och 2 ati grafikort med gddr5 2gig, PCI-E 2.1 med 2 st 16 portar, ddr4 minnen och 2 vatten kylnings system så kan man nog få en riktigt bra burk :). crysis lär ju flyta ganska bra med vista

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om priserna på DDR3 minnena kommer att gå ner speciellt mycket innan 2008?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

haha kan tänka mig hur det va när färg tv:n kom, fy fan va onödigt med färg!! overkill , eller första vinkeln på hockey klubban TOTALT overkill.
gnäll gnäll, undrar vilka som plockar ut fet bilar och jätte villor? alla som gnäller här inne på swec eller dom säljer på oss allt? (tror jag vet svaret på det)

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Nej usch till överklockning och vattenkylning, vem vill hänga med till passagens forum för datorer istället?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Detta gnäll. Håller med de två ovanstående inläggen. Överklockning och vattenkylning, de finns väl inget gemensamt där. Klart att folk vill sälja så mycket de är en självklarhet. Hur många i världen tyckte inte de var overkill med färg-tv och allt övrigt som blivit revolutionerande och framgått som något självklart för oss unga idag. Svaret är utveckling och tar man inte utvecklingen mot nya gränser så händer inget. Nu är de ju inte precis så att klockningsmöjligheten höjs markant utan en del vattenkylnings-nissar gillar ju att kyla varma delar. Sen höjs ju kvalitén på bilder som folk postar, och en del gillar ju design och allt vad vattenkylning innebär.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Problemet med allt gnäll är att folk är korkade.
Har man vattenkylning på alla delar i burken (inkl nätagg) och dessutom har radiatorn på utsidan av datorn så har man NOLL luftflöde, har man då pressat sina minnen så blir dom nog rätt varma efter ett tag. Nu vet jag inte hur mycket värme just DDR3 utvecklar, men när det är ruttet luftflöde blir det nog inte så hälsosamt för minnena efter ett tag.

Börjar hur som helst bli jävligt trist med allt gnäll om sånt här och så fort ett nätagg över 800W lanseras. "LOEL LOL HAX OMG, VEM HAR NYTTA AV SÅNT HÄR LOEL WTF??!?!?!!!11111++1+1+1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Problemet med allt gnäll är att folk är korkade.
Har man vattenkylning på alla delar i burken (inkl nätagg) och dessutom har radiatorn på utsidan av datorn så har man NOLL luftflöde, har man då pressat sina minnen så blir dom nog rätt varma efter ett tag. Nu vet jag inte hur mycket värme just DDR3 utvecklar, men när det är ruttet luftflöde blir det nog inte så hälsosamt för minnena efter ett tag.

Börjar hur som helst bli jävligt trist med allt gnäll om sånt här och så fort ett nätagg över 800W lanseras. "LOEL LOL HAX OMG, VEM HAR NYTTA AV SÅNT HÄR LOEL WTF??!?!?!!!11111++1+1+1"

Nivån på alla inlägg på swec har ju sjunkit det senaste året, man ser ganska fort hur mkt folk har sökt eller försökt skriva ett läsbart inlägg. Det är lite synd, men desto mer folk desto lägre kvalle i guess.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd

För ALLA er som gnäller så fattar jag inte riktigt vad ni syftar på? För har man vart med i branchen ett tag och kör max klockade system och benchar hel vilt så kan jag lova att minnena blir ordentligt varma och då är det mycke lättare och ha ett par vattenkylda minnen istället för att ha en dånande fläkt på dem. Så bara lägg ner! Alla som klagar över overkill och dess like så kan ni ju låta bli och posta tycker jag...

Och dessutom ju längre utväcklingen kommer och ju snabbare alla komponenter blir ju mer värme alstrar dem så jag tror att det kommer komma till en viss gräns i utväcklingen sen komma alla behöva ha vattenkylning för att överhuvudtaget klara att kyla sitt system.

jag tycker iaf att minnena är äckligt snygga och förmodligen presterar bra också. Och det är roligt att timingsen börjar krypa neråt även på ddr3 minnen. Dessa borde ju gå att köra i 5-5-5-15 och då dom iaf nere på ddr2 standard.

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Nivån på alla inlägg på swec har ju sjunkit det senaste året, man ser ganska fort hur mkt folk har sökt eller försökt skriva ett läsbart inlägg. Det är lite synd, men desto mer folk desto lägre kvalle i guess.

Tyvärr har den sjunkit de senaste åren, även om det finns godbitar att hämta här och var. Men den nedåtgående kurvan verkar ha blivit brantare på sistone, det kan jag hålla med om.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Visst, minnena är säker ypperliga genom vattenkylning och använder man sig av vattenkylning så varför hoppa över RAMet?
Och ska man klocka så ska man _klocka_, det vet varenda Swecare och frisk människa, eller hur?

Dock. Ni skulle knappast hålla med om att lösningen vore den bästa om priset är för högt, eller energiåtgången.
Lyckligvis är priset inte det dubbla bara pga vattenkylningslösningen. Och energiåtgången är kanske t.o.m. lägre många ggr.
Så det kan vara ytterst användabart, detta paket.

Tänk nu på, ni ickegnällare, att det finns fler än ett läger som hänger på Swec.
Ni vet? De som optimerar sina system för lägsta energiförbrukning. De som bygger sitt system för inga pengar alls. De som bygger system man inte hör, ser och knappt kan ta på. De som bygger för ljud. De som bygger för bild. De som bygger för komfort. Och de som är som jag, som försöker hitta den gyllene medelvägen (denna eviga kamp).
Det finns fler än ett sätt att så att säga "klocka" sina system (klocka ner, undervolta..).

Anledningen till att jag gnäller är för att dessa minnen, nu och knappast senare, inte passar in i det fack i normalfördelningskurvan där jag huserar.
Icke bra nyheter för min del med andra ord. Icke sagt att det är dåliga nyheter.

Så varför öht skriva?
Haha, ja det har jag inte tänkt på. Jag kommer kanske tillbaka med en dålig ursäkt

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen ett minne att lägga på minnet när det är dags att bygga om i burken...

Det blir vattenkylning för min del och då lär jag koppla på vattnet på minnena med... det folk inte tänker på här inne är att man behöver inte koppla in vattnet utan låta värmespridaren sköta sitt och ha en god ventilation i burken...

Detta är verkligen inte onödigt då man strävar efter svalare komponenter utan oljud.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB