Nya bärbara Core 2 Duo-modeller i september

Permalänk
Melding Plague

Nya bärbara Core 2 Duo-modeller i september

Intel skall enligt rykten släppa två nya Core 2 Duo-modeller för den bärbara marknaden den 2 september. Det handlar dels om den högpresterande modellen Core 2 Duo T7800 samt Core 2 Duo T7250.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, men dom kommer antagligen vara rätt dyra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Nice, men dom kommer antagligen vara rätt dyra?

Håller med dig, nice och inte billiga. men det är inte billigt att ligga på TOP

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Nice, men dom kommer antagligen vara rätt dyra?

''

7250 ska väl va budget?

Permalänk

undrar vad som skiljer 7250 från 7300?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
''

7250 ska väl va budget?

Jag tänkte på T7800 modellen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
undrar vad som skiljer 7250 från 7300?

Vad jag får fram så är det enda som skiljer att 7250 har 2MB cache medans 7300 har 4MB cache.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket värme och energi dom drar ? Samt prestanda skulle vilja byta ut min T7200 som jag har med 4mb cache

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Undrar hur mycket värme och energi dom drar ? Samt prestanda skulle vilja byta ut min T7200 som jag har med 4mb cache

Den har 800Mhz bus istället för 677Mhz som du har på din T7200. Annars är det säkert ingen skillnad.

Permalänk
Avstängd

De borde satsa på strömsnåla istället för högprestanda.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Undrar hur mycket värme och energi dom drar ? Samt prestanda skulle vilja byta ut min T7200 som jag har med 4mb cache

ingen, dom alstrar den. den dagen det kommer en CPU som går på värme blir jag riktigt glad..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
De borde satsa på strömsnåla istället för högprestanda.

C2D är mer energi snåla och svalare än Pentium. Med andra ord, det gör de ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
C2D är mer energi snåla och svalare än Pentium. Med andra ord, det gör de ju!

Tänkte precis samma sak. Har alla redan glömt att C2D drar lite ström trotts sin prestanda. Sen kommer 45nm. o dom e ännu strömsnålare.

Permalänk
Inaktiv

tror högprestanda modellerna är för desktop replacement. en sån laptop som väger 5+ kg. där spelar inte strömförbrukningen så mycket roll. sen så satt det ju p4 i desktop replacement förr, och de drog ju 3 ggr mer än dessa, trots dålig prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
tror högprestanda modellerna är för desktop replacement. en sån laptop som väger 5+ kg. där spelar inte strömförbrukningen så mycket roll. sen så satt det ju p4 i desktop replacement förr, och de drog ju 3 ggr mer än dessa, trots dålig prestanda.

Åja, 5+kg är överdrivet. Det finns många 17" som kallas desktop replacements och dom ligger runt 3,5kg och uppåt