Thermaltake släpper sata-rack

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper sata-rack

Tillverkaren Thermaltake har idag släppt ett nytt hårddiskrack för intern bruk. Det heter N0023SN och ingår i Thermaltakes Max 4-serie hårddiskrack och kabinetter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fint, men varför inte ett som tar upp 3st 5.25" platser, har plats för 3-4 diskar och en 120mm fläkt baktill?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Fint, men varför inte ett som tar upp 3st 5.25" platser, har plats för 3-4 diskar och en 120mm fläkt baktill?

Finns ju ett flertal sådanna om du är ute efter det. Är inte säker på om Lian-Lis variant (https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LIEX-3...) passar i andra chassien men det finns ju annars denna https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx

Jag säger snarare: Varför finns det inga interna kabinett med smarta tysta kyllösningar? Skulle vara perfekt med en bra ljuddämpningsanordning till min raptor som kunde få sitta själv i en 5,25"-enhet. Men jag vill ju ha en med en tyst och effektiv fläkt också... Den produkt som Thermaltake släpper hjälper ju inte till med någonting nytt, bara upprepning i mina ögon.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Sådana lösningar finns ju. Scythe Quiet Drive/Silent box (en äldre och en nyare version som jag säkert blandar ihop namnen på). Sen kan man hänga upp hårddisken med t.ex. Sunbeam Magic eller NoVibes III.

Det verkar som tonvikten är lagd på att man ska byta hårddisk 50.000 gånger i den, annars verkar den inte presentera något speciellt nytt eller användbart, tyvärr. Det skulle behövas ett billigt rack för 4-5 hårddiskar som passar i 3st 5.25"-enheter, med hotswapstöd, enkel molexanslutning m.m. Många sådana är så dyra tyvärr.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Typiskt Thermaltake, jävla skräp dom tillverkar, tillför inte ngt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Finns ju ett flertal sådanna om du är ute efter det. Är inte säker på om Lian-Lis variant (https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LIEX-3...) passar i andra chassien men det finns ju annars denna https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx

Jag säger snarare: Varför finns det inga interna kabinett med smarta tysta kyllösningar? Skulle vara perfekt med en bra ljuddämpningsanordning till min raptor som kunde få sitta själv i en 5,25"-enhet. Men jag vill ju ha en med en tyst och effektiv fläkt också... Den produkt som Thermaltake släpper hjälper ju inte till med någonting nytt, bara upprepning i mina ögon.

Nej, om du läser igenom nyheten så ser du att det är hot-swap, så lian-limodulen är inte alls det jag efterfrågar. Det jag vill ha finns redan, men de kostar lite väl mycket, jag tror inte jag har sett någon för under 1000kr.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Nej, om du läser igenom nyheten så ser du att det är hot-swap, så lian-limodulen är inte alls det jag efterfrågar. Det jag vill ha finns redan, men de kostar lite väl mycket, jag tror inte jag har sett någon för under 1000kr.

Hotswap-funktionaliteten sitter i styrenheten för SATA-bussen. Det thermaltake har tillfört är ett kontaktdon som gör det lättare att byta diskar.

Dom allra flesta (om inte alla) SATA-styrenheter klarar hotswap.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk

Det var ju inte en sådan här liten plutt jag väntade mig när jag läste rubriken.. trode faktisgt att det skulle vara ett internt rack med plats för ca 4 hårddiskar med hotswap funktion för en billig peng.

Permalänk
Medlem

Fungerar nog inte med min låda då dörren kanske tar i låset.