Nytt P35-moderkort från MSI

Permalänk
Melding Plague

Nytt P35-moderkort från MSI

När de flesta andra talar om de kommande X38-kretsarna passar MSI på att stjäla uppmärksamheten med modellen P35 Diamond. Bland nyheterna finns en ljudkrets från Creative och en specialanslutning för vanliga telefoner.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevligt

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

Låter bra men shit va fult kortet var med den där kringlan och baby blå och rosa minnesplatser...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jo väldigt trevligt, synd att inte alla kör med Creatives ljudkrets då de flesta inbyggda (speciellt Intels) suger purjo :/

Permalänk
Medlem

Påminner mig om min kära k9n sli.

Permalänk
Medlem

hehe, roligt, jag byggde en dator på ett p35 platinum på jobbet idag, ser ungefär likadant ut...

rätt trevligt kort, mycket "krimskrams" och sådant, och det gillar jag

diamond kortet kommer nog inte va så dumt det heller, gillar MSIs grejer, brukar vara stabila och så, vad det gäller överklockning vet jag dock inte så mkt om MSI men de har väl haft några bra kort genom tiderna... stabila kort utan överklockning iaf ;D

tjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
hehe, roligt, jag byggde en dator på ett p35 platinum på jobbet idag, ser ungefär likadant ut...

rätt trevligt kort, mycket "krimskrams" och sådant, och det gillar jag

diamond kortet kommer nog inte va så dumt det heller, gillar MSIs grejer, brukar vara stabila och så, vad det gäller överklockning vet jag dock inte så mkt om MSI men de har väl haft några bra kort genom tiderna... stabila kort utan överklockning iaf ;D

tjo

vad jobbar du med tofz ????

Visa signatur

Intel C2D e6750 @ 2.66 ghz|Xfx geforce 8800 gts @320 mb|2 gig 800 mhz ram|500 Gig sata2

Permalänk
Avstängd

Deras kylning ser ut som en berg-och-dalbana, var den gjord för att se rolig/häftig ut eller för optimal kylningsförmåga?

Jag köpte ett MSI P35 kort. Men jag ångrar mig och tror att Gigabyte vore ett bättre val.

Creative kan inte ens göra drivrutiner.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Att det är creative "ljudkort" på det var bara ett stort minus i mina ögon.
Hoppas kortet klockar bra och ger gigabyte lite competition iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Någon annan mer än jag som vart sugen på friterade räkor? När ni såg "kringlorna" ?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Jo väldigt trevligt, synd att inte alla kör med Creatives ljudkrets då de flesta inbyggda (speciellt Intels) suger purjo :/

Vem vill använda Creatives skit anyw? Dom strular bara till det för sig och för sina kunder tyvärr.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Vem vill använda Creatives skit anyw? Dom strular bara till det för sig och för sina kunder tyvärr.

vi nöjda kunder som inte orkar skriva att det funkar bra...

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

Har haft creatives saker ofta, det har väll aldrig strulat? Ser 2 som kan göra detta en möjligt köp 1. SLi 2. Den röda lilla knappen som man resetar bios/cmos med "FYFAN vad smart"

Permalänk

Det räcker med att gå in på creatives forum så förstår man att det inte är något vidare bra företag.

Jag antar att ljudkortlösningen på detta moderkort inte innehåller någon form av DSP, då kan det ju kvitta.

Permalänk
Medlem

om man orkar försöka lösa problemen med sitt ljudkort om man får några så är det borta på några sekunder
okej snålt av dom med alchemy till vista men annars är det bra av creative
ljudet blir fan bättre
Ljudkretsen på mdowerkortet suger dock

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Jag antar att ljudkortlösningen på detta moderkort inte innehåller någon form av DSP, då kan det ju kvitta.

"och har bland annat stöd för 7.1-ljud och en 24-bitars signalprocessor"

Testa att läsa artikeln kanske fungerar för dig också?

Permalänk
Medlem

Det är bra att moderkortstillverkarna har vaknat och installerar senaste versionerna av saker, t.ex Gigabit. Detta har dock inte laptoptillverkare och skicka med 10/100Mbps. Jag för folk säga att vad skall man med högre hastighet än det men jag anser att varför inte knö in senaste tekniken som inte kostar många kronor (en krona?) mer.

Laptop med backup via nätverket är ett trevligt alternativ då laptops har en tendens att gå sönder oftare än stationära datorer. Att då snåla in med 10/100Mbps och sitta och ta backup på flera GB i 10MiB/s mot kanske 20-30MiB/s gör en stor skillnad.

Detta gäller allt, t.ex Blåtand i mobiltelefoner. Varför inte knö in senaste versionen och få högre överföringshastighet?

Permalänk
Medlem

Ang telefonkontakten på kortet.
Någon som vet om man kan köpa en lös omkopplare på något sätt för att koppla in sin vanliga lur till skype?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"och har bland annat stöd för 7.1-ljud och en 24-bitars signalprocessor"

Testa att läsa artikeln kanske fungerar för dig också?

Jag skrev antar för jag orkade inte läsa. Det kvittar fortfarande för Audio serien har inte hårdvaruacc. för spel.

Permalänk
Medlem

trevligt kort, gillar MSI.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lost
Ang telefonkontakten på kortet.
Någon som vet om man kan köpa en lös omkopplare på något sätt för att koppla in sin vanliga lur till skype?

Det finns på www.kjell.com art nr 68-527 kostar 499kr

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

MSI är bra, men jag har aldrig testat Gigabyte. Den där kylningen såg lite väl flummig ut, och jag undrar om den inte kan vara i vägen för lite större processorkylare...

Vad det gäller creative så har jag två mp3-spelare som fungerar bra, och som ajg aldrig haft några problem med. Fast en av mina kompisar hade en likadan och bytte sin typ 4 gånger på ett år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Jag skrev antar för jag orkade inte läsa. Det kvittar fortfarande för Audio serien har inte hårdvaruacc. för spel.

Det är ju meningsfullt att kommentera saker man inte läst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Det är ju meningsfullt att kommentera saker man inte läst

Jo jag vet, det brister ibland:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har haft creatives saker ofta, det har väll aldrig strulat? Ser 2 som kan göra detta en möjligt köp 1. SLi 2. Den röda lilla knappen som man resetar bios/cmos med "FYFAN vad smart"

Du menar avsaknad av SLi?
Bygel eller microbrytare, sak samma, men med bygel riskerar man inte att cleara cmos av misstag, men med MSIs erkända stabilitet kanske man behöver något som förenklar clear cmos (obs ironi)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Det är bra att moderkortstillverkarna har vaknat och installerar senaste versionerna av saker, t.ex Gigabit. Detta har dock inte laptoptillverkare och skicka med 10/100Mbps. Jag för folk säga att vad skall man med högre hastighet än det men jag anser att varför inte knö in senaste tekniken som inte kostar många kronor (en krona?) mer.

För laptops är även energiförbrukning en prioritering. Är det 5 watt för gigabit resp 0.5W för 10/100 mbit så kan det vara skälet till besparingen, inte några kronor.

Bergochdalbanehatpipsen är designad enbart för ögonen. Mosfetarna mot i/o-portarna har ordentlig kylning, medans de ovanför cpu-sockeln helt saknar kylning, och kylflänsen mellan minne och cpu kyler en liten yta av moderkortet. Med andra ord en total avsaknad av strategi för vilka komponenter som skall kylas.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men stödjer det DDR2?

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Kanske en dum fråga men stödjer det DDR2?

4 DIMMs DDR3 with DDR3-1333/1066/800 Support.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
4 DIMMs DDR3 with DDR3-1333/1066/800 Support.

Tack. Det var lite synd *Cryface*

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

svar på tidig fråga: jag är pc-tekniker och butiksbiträde i en liten datorbutik

räcker det som svar?

Permalänk

Najs. Gillar kylningen runt CPU:n! ^^

Permalänk
Inaktiv

Gillar också kylningen men kan dom inte göra allt i svart på kortet? Typ minnesplatserna är ROSA, hur fan har dom tänkt? De ska vara vita eller svarta ftw