Lägg till ta bort program: bugg?

Permalänk
Avstängd

Lägg till ta bort program: bugg?

Okej nu har min: Lägg till ta bort program (Windows XP SP2 swe) buggat ihop hehe. Scrollar jag ner en bit ser det skit konstig ut kolla bild:

Vad kan det bero på? Är det undratals virus ir?

Permalänk
Medlem

Hur många program har du egentligen installerat?

Rullisten är ju hur liten som hälst =S

Permalänk
Avstängd

ja det tycker jag är skitkonstigt, scrollar man net är de bara sånt här skit

Permalänk
Medlem

fixa det här nu, jag har samma problem..

http://support.microsoft.com/kb/266668 är en bit på vägen men väldigt luddigt, jag har gjort de första stegen men det hjälpte inte, har dock för mig att det finns en lista med alla program som ska visas i lägg till/ta bort program och att den kan bugga..

Visa signatur
Permalänk

Jag har ett fel i min ruta tabort/lägg till program jag har en stor fet vit ruta på några 100 A4 sidor som man kan scrolla ner i många timmar om man känner för det. den går blåmarkera men inte ta bort. skitstörande när man kasnke bara har 40 prog annars i listan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varit med om detta problem själv också men aldrig hittat någon vettig lösning förutom att kanske använda någon programvara som Total Uninstall eller liknande från början.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

ajdå, tufft läge..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade liknande prob med en dator.
Försök att kolla vilket program som ligger sista i listan i den övre delen.

typ

Adobe Acrobat
Creative....
hål
hål
hål
hål
Microsoft Word

Sen kan man göra flera varianter..
Avinstallera Creative (i detta fall)
ELLER
gå in i regedit och plocka bort nyckeln för och efter hoppet
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Inte helt ny tråd men det kan vara bra att få detta dokumenterat om någon fortfarande har problem eller om någon annan får samma problem.

Autocad (vissa versioner) skapar ett gigantiskt tomrum i lägg till/ta bort program.

Starta regedit och navigera till HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\uninstall

Där under letar ni fram posten som har med Autocad att göra och letar efter ett värde som heter något med iconpath (?) där finns en sökväg till själva autocad exefilen följt av ,-1 kontrollera först att sökvägen är korrekt ändra sedan ,-1 till ,1

Har ni inte autocad kan det vara så att det helt enkelt finns liknande fel i andra program. Försök att lista ut vilket program som inte syns i lägg till ta bort (jämnför med listan i regedit) kontrollera om iconpath kan vara fel där med. En sista utväg om det inte är iconpath som strular för det programmet är att helt enkelt ta bort det helt i registret. Vill man avinstallera programmmet sen kan man alltid köra uninstallern direkt från programmets programmapp.

Visa signatur