Intel X38 Express "tidigt nästa månad"

Permalänk
Melding Plague

Intel X38 Express "tidigt nästa månad"

Intels nya entusiaststyrkrets Intel X38 Express, som är en efterföljare till den äldre mycket populära styrkretsen 975X Express, kommer att lanseras tidigt nästa månad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om man fick minnessocklar för både DDR2 och DDR3.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Skulle vara trevligt om man fick minnessocklar för både DDR2 och DDR3.

Helst inte, om de är på bekostnad av varandra när man bara har två av varje sort.

Med tanke på att i975X inte erbjöd något intressant över P965 hoppas jag att X38 får som störst effekt att P35 blir billigare.

Permalänk
Medlem

tycker det är bra att dom satsar på ddr3

Permalänk
Medlem

gött att det kommer mer saker att längta efter X38 moderkort + penryn vad nice

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta kommer med DDR2-stöd!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Jag ser fram emot x38, skulle vilja ha ett bonetrail från intel,
fast ska man vara realistisk så räcker nog mitt p5b deluxe, så det blir nog ett nytt grafikkort före (fast mitt 7900gto räcker nog också ett tag), men teknik är alltid bra.

OT:

Firefox, du borde ha nått i stil med Gul+räv+vägguttag=Firefox ^^

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

Tycker att DDR2 stödet inte ska utveklar mer på kommande moderkort. om det inte utverklas fler saker till DDR2 så kommer allt fler att gå ifrån DDR2 och gå över till DDR3 och då så sjuker priserna på DDR3.

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Hur kan Intel bestämma att inga recentioner får publiceras förrän ett visst datum, fastän brädan redan är släppt?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan Intel bestämma att inga recentioner får publiceras förrän ett visst datum, fastän brädan redan är släppt?

Den är inte 'släppt'... eller lanserad som det heter på svenska. Tidigt nästa månad står det ju.

Visa signatur

- J -

Permalänk
Inaktiv

hmm varför får man inte publicery prestandatester då? låter lite sjukt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ss_lamby
Den är inte 'släppt'... eller lanserad som det heter på svenska. Tidigt nästa månad står det ju.

Jag menade givetvis när den är släppt, hur kan de hålla tillbaka recentionerna då?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

Kanske inte vill ha reviews med dåligt BIOS/revisioner eller nått som gör att den nya kretsen verkar sämst...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Jag frågade inte varför.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

Då tidningarna inte behöver skynda ut med recensionen för att vara först så blir recensionerna oftast bättre skrivna och mer välarbetade om man tvingar pressen att vänta.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Jag menade givetvis när den är släppt, hur kan de hålla tillbaka recentionerna då?

efteråt - kan och kan.... de kan bara låta bli och skicka test-exemplar till pressen exempelvis.
samtidigt är det möjligt att även andra moderkortstillverkare inte kommer ha några brädor färdiga att skicka ut...
en papperslancering helt enkelt

ovanstående är något Intel inte brukar göra, därför kommer vi troligen se testresultat komma ut precis innan släppet eller åtm direkt efteråt, då "tyst om hemlisarna"-avtalen, som pressen får skriva på när de får tillgång till icke.släppt hårdvara, går ut

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

I början av september kommer styrkretsen lanseras och senare, den 23 september, kommer hårdvarusajter och tidningar få publicera prestandatester.

Alltså, Intel kommer endast att tillåta recentioner två, tre veckor efter lanseringen.

Att det finns NDA (non disclosure agreements) som innebär att recencenter får ett exemplar att testa innan produkten finns i butikerna om recencenterna skriver på ett avtal som säger att de inte får publicera resultatet innan produkten är släppt förstår jag.
Men är inte det här något annat, eller kan ndas sträcka sig till godtyckligt datum satt av tillverkaren?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Alltså, Intel kommer endast att tillåta recentioner två, tre veckor efter lanseringen.

Att det finns NDA (non disclosure agreements) som innebär att recencenter får ett exemplar att testa innan produkten finns i butikerna om recencenterna skriver på ett avtal som säger att de inte får publicera resultatet innan produkten är släppt förstår jag.
Men är inte det här något annat, eller kan ndas sträcka sig till godtyckligt datum satt av tillverkaren?

NDAs är ju bara avtal, tiderna kan bestämmas fritt...
men om samma hardvarosite får ett mobo med x38-kretsen från en tillverkare på lanseringsdagen (och inte från Intel) så kan dom antagligen publicera recension av det istället (än en gång, det beror på vad avtalet egentligen gäller)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
NDAs är ju bara avtal, tiderna kan bestämmas fritt...
men om samma hardvarosite får ett mobo med x38-kretsen från en tillverkare på lanseringsdagen (och inte från Intel) så kan dom antagligen publicera recension av det istället (än en gång, det beror på vad avtalet egentligen gäller)

Tillverkarna måste följa det Intel säger när det är deras styrkretsar, dvs de måste teckna egna nda avtal med samma datum och tid om Intel kräver det. Sen kan det finnas undantag ibland, dvs. sajter som får förtur.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)