Permalänk
Medlem

200W Baslåda till Datorn

Tja

Jag tänkte kanske bygga en baslåda till datorn för att få mer duns i basen.

Förstärkare: www.totalljud.se Artikelnummer: 85605
Bas: www.brl.se Art.nr. 900ALPHA1225X
Låda bygger jag och stoppar med dämpull, klär med filt.
Ström med adapter.
KANSKE fjortis styling: www.brl.se Art.nr. 870BLLED8012

ÄR det hellt galet?
Tack på förhand:)

//Andreas

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

hur har du tänkt att driva steget?. och så tycker jag det var lite klent för att driva den basen. men vad vet jag

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk

köp inte gas vore min första åsikt, basar bättre i biltemas 5.25" typ.. skulle jag hellre köpa nån budget mds bas.

mvh alex

Permalänk
Medlem

Snälla lär dig skriva länkar korrekt!
Sen lämnar steget 25W RMS och basen klarar av 250W RMS
Varför ska du ha ett stereosteg, varför inte ett lite krämigare monosteg?

köp på Ebay och spara pengar.. http://search.ebay.co.uk/mono-amplifier_W0QQcatrefZC3QQfromZR...

Visa signatur
Permalänk

Skaffa ett nätdrivet steg, http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=1705 är billigt, kanske inte mycket effekt, men säkerligen mer än det du länkade till.

då har vi typ 300:- kvar till ett baselement. Jag skulle satsa på en halvdan 8" i den prisklassen, det bör passa steget också.

Kolla begagnat, jag har hittat en del överkomliga seas/peerless/scanspeak komponenter för runt 500:- när jag höll på med högtalarbyggen

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Medlem

Håller med om detta..

25W RMS käns lite väl klent att driva ett element som mår bäst vid 250 W, sen känns det dumt att ha ett två kanals steg till en sub som ska ha lågnivå signal

Steget Eric Josefsson länkar till ger ~70 WRMS vid 4Ohm, även det känns lite, vill du ha ett sådant litet steg, kan du lika gärna köpa ett mindre baselement imo, annars får du inte ut optimal effekt.

Å andra sidan är det bara siffror, men det är siffror som ger dig lite vägledning..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Snälla lär dig skriva länkar korrekt!
Sen lämnar steget 25W RMS och basen klarar av 250W RMS
Varför ska du ha ett stereosteg, varför inte ett lite krämigare monosteg?

köp på Ebay och spara pengar.. http://search.ebay.co.uk/mono-amplifier_W0QQcatrefZC3QQfromZR...

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

Länkarna är fixade, det blev fel.

Den där zachry förstärkaren såg bra ut, trodde att inbyggda bas förstärkare kostade mer.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Se till att du hittar någr lättdrivna basar om du ska ha det slutsteget... 94dB/W och uppåt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

titta hellre på ZACHRY dsw 250 eller 400 isf..

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

ok
Biltema säljer inte bas element längre.
Men dom säljer bil vingar som inte får användas på allmän väg, LOL.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Köp inget högtalarelement för bil, då de oftast funkar dåligt hemma i större utrymmen, då man räknar på lådorna, så blir de oftast onödigt stora.